Toon posts:

Firewire capturing loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al met Pinnacle Studio 11 en Adobe Premier Elements 3.0 geprobeerd om mijn vakantievideo's (DV bandjes in mijn Canon MD150 PAL) met firewire over te zetten naar avi formaat maar steeds na zo'n maximaal 15 minuten hangt het programma vast en hebben er al zo'n maximaal 300 framedrops plaatsgevonden. Als ik dan de firewire kabel uit de camera haal komt het programma weer beetje tot leven en reageert het weer op de muis. Maar fijn capturen is dit niet, ik heb geen zin om steeds stukjes van 10 min achter mekaar te moeten plakken.

Ik heb al eerst het kabelmodem uitgezet, in msconfig alle overbodige programma's uitgevinkt (dus ook alles van virusscanner) en opnieuw opgestart, toen Studio 11 of Adobe Premier Elements gestart maar helpt niets.

De firewire kaart in mijn pc is van Sitecom, de kaart heeft al in verschillende PCI sloten gezeten, ik heb alle 3 de poorten geprobeerd, ook 2 verschillende kabels. De Seagate barracuda 320 GB schijf heeft DMA enabled. Ik gebruik ook maar 1 schijf in mijn pc, deze is vorige week gedefragmenteerd. Er zit 2GB (4x512) Kingston geheugen in. Videokaart is een Nvidia Geforce 7600 GT, Processor is Intel Core 2 CPU 6300 @ 1.86GHz.

Kan iemand mij helpen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56
De schijf is wel NTFS en niet fat32?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ik draai WinXP Pro, NTFS.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Kan het zijn dat je camera in een soort slaapstand gaat? volgens mij gebeurt dit alleen niet tijdens capturen.

[ Voor 179% gewijzigd door Pinin op 03-11-2007 18:40 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Nee de camera blijft gewoon doorlopen.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Ik heb hier ooit een link gegeven naar een fix van de firewire drivers in WinXP. Kijk eens of dat verlichting brengt.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Martin, bedankt voor je moeite. Je bedoelt de MS Patch? Die downloaden en installeren?

• martin2005
Nope... het betreft het handmatig wisselen van de firewire drivers uit SP1 en SP2 van WinXP. Zoals beschreven in deze link uit genoemde post.... Het heeft bij mij meerdere problemen zowel met camcorders als firewire harddrives opgelost.

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Probeer het programma WinDV.

Die haalt dus het materiaal 1 op 1 van de band. Raw. Dan kun je verder met bewerken en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat ga ik vanmiddag nog even testen. Zodra de juiste drivers zijn toegewezen moet er een reboot plaatsvinden en na de reboot mag ik de camera weer aansluiten om te proberen? Of moet ik een bepaalde volgorde van handelen hanteren?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de twee 'oude' service pack1 sys files (ohci1394.sys en 1394bus.sys) toegewezen aan de firewire controller, gereboot en ook een andere camera geprobeerd. Ik gebruik nu de Medion MD 41859 (heb geen installatiecd, wordt herkend als een Samsung trouwens) maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ook het programma WinDV geprobeerd, dat lijkt iets beter te werken met maar 1 framedrop maar die stopt er na 50 seconden ook mee. Geeft na 50 sec aan dat device not found is, de camera wordt niet meer herkend en dan stopt het capturen natuurlijk ook. Er wordt wel een avi weggeschreven.

Ik ben het spoor beetje bijster nu, heel frustrerend dat die camera/firewire verbinding steeds wegvalt bij het capturen met verschillende camera's en verschillende programma's/firewire poorten/firewire kabels. Iemand nog tips?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 19:43 ]

• martin2005
Tsja, als jij zeker weet dat je die drivers hebt gewisseld zoals beschreven, zal dat het niet zijn. Meest voor de hand liggend is nu met je camcorder naar een andere pc en daar eens kijken wat-ie doet.

• Dazsur
DMA bij de hdd eigenschappen aangevinkt?
Defragmenteren?

Verwijderd

Topicstarter
zie mijn 1e post, defrag uitgevoerd vorige week en dma is aan.

• Dazsur
Op dit moment lijkt me de enige oplossing een andere camera te lenen.
Of natuurlijk gewoon een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een format van de hdd en een herinstallatie van WinXP Pro nog iets uitmaken? Anders ga ik dat eerst proberen.

• martin2005
Als je daar zin in hebt.... is dat al weer zo lang geleden dan en heb je er in de tussentijd veel aan zitten futzen? Kwaad kan het nooit met die MS meuk, maar of het nou echt een oplossing is..... geen idee.

Zo lang je niet weet of het probleem in de pc zit.... blijf ik bij camera proberen op andere pc, en evt. (maar da's meestal lastiger) andere camera op jouw pc proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door martin2005 op 06-11-2007 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het moet naar mijn idee ergens in de pc zitten, want diezelfde firewire kaart, kabels en medion camera werkten wel in mijn vorige Dell pc. Die device not found melding die ik nu steeds krijg is sinds ik mijn nieuwe pc heb. En dat is nu zo'n half jaartje.

Verwijderd

Topicstarter
martin2005 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:39:Zo lang je niet weet of het probleem in de pc zit.... blijf ik bij camera proberen op andere pc, en evt. (maar da's meestal lastiger) andere camera op jouw pc proberen.
Ik heb nu al een Canon en een Medion geprobeerd, ze vallen allebei na een x aantal seconden weg bij het capturen.

• Dazsur
Frisse installatie is de enige optie.
Heb je de pc kant en klaar gekocht of heb je zelf de pc in elkaar gezet en Windows geïnstalleerd?
Zou ook een hitteprobleem kunnen zijn. Ik had ook problemen met het capturen op de laptop. Hoe zijn de temperaturen?

Verwijderd

Topicstarter
De pc is samengesteld door webshop. Eigen windows op gezet. De temperatuur komt meestal niet boven de 50 graden max. Ik zal het vanavond eens checken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de complete format en herinstallatie van winxp pro heeft plaatsgevonden, gelukkig wel weer een razend snel systeem maar jammergenoeg nog steeds hetzelfde issue. Ik begin nu toch te twijfelen of het niet aan de firewire kaart moet liggen. Ik zal mijn camera eens uitlenen aan iemand anders om te testen op een andere pc en andere firewire kaart.

Verwijderd

Topicstarter
De medion camera met een van mijn firewire kabels is getest op een andere pc (met adobe premiere CS2) en daar werkt het uitstekend. De camera verdwijnt niet uit het apparaatbeheer en het binnenhalen van video gaat vlekkeloos. Ik hoop dat het aan de firewire kaart ligt, ik krijg binnenkort een ander pci kaartje dat ik kan testen in mijn eigen desktop.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, met een andere firewire kaart (sweex) werkt het uitstekend, haal ik de hele video binnen en heb 0 framedrops. Het lag dus aan de compatibiliteit tussen mijn msi P965 Neo moederbord en het Sitecom firewire kaartje.

Als laatste vraag, maakt het uit of ik van mijn Medion camera de video capture naar mijn pc of van een Sony camera, heeft de kwaliteit vd camera invloed op het capturen naar pc?

• martin2005
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:30:
Als laatste vraag, maakt het uit of ik van mijn Medion camera de video capture naar mijn pc of van een Sony camera, heeft de kwaliteit vd camera invloed op het capturen naar pc?
Nope, DV is DV. Kwaliteit van de camera heeft natuurlijk wel invloed op beeld en geluid. Maar de transfer naar de pc doet daar niets meer aan af.

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik denk wel interesant ook al is het topic wat oud:

Ik heb hetzelfde probleem gehad, capturing liep vast met mijn panasonic nv-gs75 in adobe premiere en andere tools, behalve in the capture tool van panasonic, daar liep hij wel goed. Ook een sitecom kaart firewire kaart. Framedrops waren ook aanwezig, elke minuut wel één.

Nu een andere kaart erin gestopt en het probleem is weg, geen vastlopers meer en geen framedrops meer!
Pagina: 1