Heren en Dames,
Ik ben bezig met een opdracht voor school. Voor deze opdracht moeten wij 2 puplets (smilies op telefoons
) maken die met elkaar communiceren (het heet dan ook Embedded Applications).
Het lukt me om de krengen met elkaar te laten praten, maar zit met 1 probleem: de timer.
Er is een counter aangemaakt, en deze heeft een interval van 300ms.
Hoe hoger ik de counter zet, hoe langer er tussen de handelingen in bijvoorbeeld het timeevent zit.
Nu wil ik echter, dat op het moment dat de puplet wat anders doet dan het time event (ogen open ogen dicht bijvoorbeeld) wat langer een bepaalde gezichtsuitdrukking volhoudt, bijvoorbeeld bij deze reactie:
dit is de timer:
hoe hoger ik de counter uiteraard zet (waar nu 30 staat) des te langer duurt het voordat hij plaatje Tanja0 laadt. Echter, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dat plaatje, net zoals in het bovenste deel script, langer dan 1 seconde 'vasthoudt' voordat hij weer verder gaat met het TimeEvent?
Iemand een tip, een idee??
Ik zit een beetje vast eigenlijk, als eerste-jaars Informatica Propedeuse
Ik ben bezig met een opdracht voor school. Voor deze opdracht moeten wij 2 puplets (smilies op telefoons
Het lukt me om de krengen met elkaar te laten praten, maar zit met 1 probleem: de timer.
Er is een counter aangemaakt, en deze heeft een interval van 300ms.
Hoe hoger ik de counter zet, hoe langer er tussen de handelingen in bijvoorbeeld het timeevent zit.
Nu wil ik echter, dat op het moment dat de puplet wat anders doet dan het time event (ogen open ogen dicht bijvoorbeeld) wat langer een bepaalde gezichtsuitdrukking volhoudt, bijvoorbeeld bij deze reactie:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| public void frameEvent(byte[] frame) { String sender_name = new String(frame, 0, 8); String rec_name = new String(frame, 8, 8); if (frame[0]=='C' && frame[16]=='A') { if (frame[20] == 'Z') { setMessage(sender_name + " kust " + rec_name); counter = 5; setImage("happy"); } else if (frame[20] == 'K') { setMessage(sender_name + " knuffelt " + rec_name); counter = 5; setImage("normal"); } } } |
dit is de timer:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| public void timeEvent() { counter++; if (counter > 30) counter = 0; if (counter == 0) { setImage("Tanja0"); } else { setImage("Tanja1"); } } |
hoe hoger ik de counter uiteraard zet (waar nu 30 staat) des te langer duurt het voordat hij plaatje Tanja0 laadt. Echter, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dat plaatje, net zoals in het bovenste deel script, langer dan 1 seconde 'vasthoudt' voordat hij weer verder gaat met het TimeEvent?
Iemand een tip, een idee??
Ik zit een beetje vast eigenlijk, als eerste-jaars Informatica Propedeuse
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 03-11-2007 22:38 . Reden: code tags toegevoegd ]