Toon posts:

Verwarring in mobo's

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,
Ik weet dat huisregel nummer 1 hier is dat je eerst zelf op zoek moet gaan voordat je iets vraagt, en daardoor heb ik dus ook nu een vraag :S

Ik wil rond de kerst een nieuw systeem aanschaffen want waar ik nu op zit te typen trekt games als guildwars al amper op lage settings.
Dus ik dacht aan het onderstaande systeem zodat ik weer een paar jaar vooruit kan:
Afbeeldingslocatie: http://img487.imageshack.us/img487/807/nieuwecomputerev7.jpg

Ik ben van alle onderdelen we zeker behalve van het mobo.

Eerst wou ik een DFI-infinity kopen, maar deze was slecht leverbaar, en ik las dat er ook veel doa's waren, dus dan zullen ze ook wel niet zo lang meegaan.
Dus ik denk: dan ga ik voor HET merk van mobos: asus

Maar nu is er de asus P5K en de asus P5N-E-Sli
Ze kosten allebei even duur, maar wat nu de snelste is en waar je het beste mee kan overklokken weet ik dus niet. Wel las ik dat sommige P5N-E-Sli's oververhit raken bij OC's.

Maar wat is dus volgens jullie de beste keuze voor snelheid en stabiliteit voor ongeveer 100 euro???

[Ik heb echt veel zitten zoeken dus gooi hem niet direct op slot plz]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 23:36 ]

Verwijderd

P35-DS3 van Gigabyte

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ben ik het idd ook mee eens :P iig iets van Gigabyte, al is het maar dat ik het mooi vind dat ze met solid capacitors werken. En ik ben gewoon Gigabytefreak, dus dat is niet echt een objectief iets om op af te gaan :P

Maar goed, kijk gewoon wat er op het mobo zit. Hebben ze verschillende chipsets, zoek daar dan de benchmarks van en dan zie je wat sneller is.
Kijk ook eens bij de http://tweakers.net/pricewatch/reviews daar staan ook zat mobos tussen.

Daarbij is het niet handig al geheugen uit te zoeken voordat je je mobo hebt. Als je namelijk weet welk mobo je wilt hebben kun je op de QVL kijken welk geheugen erop gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik dacht dat je alleen moet letten op of het DDR1,2 of 3 is en op de maximale FSB
Maar goed, ik zal wel ff gaan zoeken

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
9800GTS? :') Die komt niet eens, lol... Bovendien: hoe weet je in hemelsnaam hoe dat ding gaat presteren? Misschien is 'ie zwaar crap :')

En idd, iets met die P35 of X38 oid.

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 02-11-2007 23:50 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:49:
Oh, ik dacht dat je alleen moet letten op of het DDR1,2 of 3 is en op de maximale FSB
Maar goed, ik zal wel ff gaan zoeken
Mocht je bij Asus willen blijven dan is de QVL juist belangrijk. Asusbordjes zijn namelijk vrij kieskeurig met wat voor geheugen je erin vrot. Met Gigabytes zou ik er voor de zekerheid ook even op kijken, maar doorgaans vreten die alles wat de vorm heeft van een dimm.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:49:
9800GTS? :') Die komt niet eens, lol... Bovendien: hoe weet je in hemelsnaam hoe dat ding gaat presteren? Misschien is 'ie zwaar crap :')

En idd, iets met die P35 of X38 oid.
Ja, dat snap ik ook wel, maar ik doe alvast wat voor-onderzoek.
Ik heb ff gekeken en het geheugen staat erbij op de site van gigabyte

EDIT: nu lees ik op de QVL:

OCZ2G800R22GK is compatibel
maar de OCZ2P8002GK heb ik gekozen

Dat zal toch niet uitmaken of wel soms, want de bovenste is niet bij azerty te koop

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
eeehm..... Dit ziet er anders niet zo best uit: Het Gigabyte P35-DS3 probleem

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Voor zover ik het kan lezen zijn dat problemen met de fan die komen doordat er geen 4 pinsconnector wordt gebruikt.
Imho is het niet echt schokkend, de dingen die daar staan (dit kun je namelijk met ieder plankje tegen komen als je toevallig net wat hardware hebt die niet compatible is met elkaar).

Verwijderd

tja, bijna elk merk moederborden heeft zo zijn foutjes , ik zou zeggen wacht gewoon tot de kerst , en zie dan wat je budget is , en welke spullen je wilt hebben, maak en lijstje en dan kom je hier terug om een oordeel te vragen, wat je nou samenstelt is in december weer oud :/

Verwijderd

Dan betaal je wat meer en neem je DS4. Imo nog het beste board van Gigabyte nu voor een Thermalright Extreme 120. Ik heb hem zelf ook.

DQ6 moet je weer gaan kloten met koelblokken eraf halen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is toch echt een "welke moet ik kopen?"-topic en daar zijn we duidelijk genoeg over:

PMG FAQ - Welk moederbord moet ik kopen

Als je niet kunt kiezen moet je je eisen duidelijker formuleren. Als je ervaringen zoekt, gebruik de search.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.