Ik heb een visual basic code waarbij een filenaam eerst gerenamed worden, en vervolgens en vervolgens ingepakt wordt d.m.v. winrar.
Het ziet er als volgd uit>
en dan vervolgens het de functie voor het rarren:
Het probleem is echter dat het inpakken al begint voordat de file goed gerenamed is,
ik krijg hierdoor dus een corrupt rar archive.
als ik dit doe:
gaat het wel goed omdat hij dan even pauzeert tot ik op ok klinkt, is natuurlijk geen oplossing, ik zou dus willen dat hij pas naar de rar() functie gaat als hij klaar is met renamen.
Weet iemand daar een oplossing voor?
Het ziet er als volgd uit>
code:
1
2
3
| My.Computer.FileSystem.RenameFile(file1, file2) MainForm.tbTargetPath.Text = file2 MainForm.rar() |
en dan vervolgens het de functie voor het rarren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Public Sub rar()
Dim rar As New ProcessWrapper
Dim rarpath As String
ProcessForm.ProcessWrapper = rar
rarpath = Filepath.GetDir(tbTargetPath.Text) + Filepath.GetNameNoExt(tbTargetPath.Text)
rar.File = "cmd.exe"
rar.Arguments = """/C """"" & Application.StartupPath & "\applications\rar\rar.exe"" a -m0 -v15000000b -vn -ep1 """ & rarpath & ".rar"" """ & tbTargetPath.Text & """"""""
rar.Minimized = s.RunAppsMinimized.Value
rar.Wait = True
rar.Start()
End Sub |
Het probleem is echter dat het inpakken al begint voordat de file goed gerenamed is,
ik krijg hierdoor dus een corrupt rar archive.
als ik dit doe:
code:
1
2
3
4
| My.Computer.FileSystem.RenameFile(file1, file2)
MainForm.tbTargetPath.Text = file2
MessageBox.Show("even wachten")
MainForm.rar() |
gaat het wel goed omdat hij dan even pauzeert tot ik op ok klinkt, is natuurlijk geen oplossing, ik zou dus willen dat hij pas naar de rar() functie gaat als hij klaar is met renamen.
Weet iemand daar een oplossing voor?
[ Voor 3% gewijzigd door Dnc1n op 02-11-2007 21:55 ]