Even het volgende probleem.
Hier onder staan een paar stukjes uit mijn VB progamma. Maar ik als leek kom er even niet meer uit.
Het prbleem is.. Hoe kan ik een wachtlus in bouwen die checkt of de Sub Zipfile klaar is voordat hij verder gaat. Blijkbaar zoals het nu loopt is hij nog bezig met de zipfile vullen terwijl hij meteen de directory weggooid.
Ben pas net bezig om dit een beetje door te krijggen en kom al een eindje. Maar dit gaat me nu even te ver. Misschien dat iemand van jullie een tip heeft voor me.
Hier onder staan een paar stukjes uit mijn VB progamma. Maar ik als leek kom er even niet meer uit.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
| 'Verwijderen Profile Directory If chkProfile.Checked Then HomeDir = "\\xxxxx\HomeDirs$\" & strUserNTName & "\Profile" DestDir = "\\xxxxx\d$\Backup\" & strUserNTName & ".zip" ZipFile(HomeDir, DestDir) objFSO.DeleteFolder("\\xxxxx\HomeDirs$\" & strUserNTName & "\Profile") End If |
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Private Sub CreateZipFile(ByVal Filename As String) 'create a new empty zip file Dim Encoder As New System.Text.ASCIIEncoding Dim Header As String = "PK" & Chr(5) & Chr(6) Header = Header.PadRight(22, Chr(0)) My.Computer.FileSystem.WriteAllBytes(Filename, Encoder.GetBytes(Header), False) End Sub Private Sub ZipFile(ByVal Input As String, ByVal Filename As String) Dim oShell As New Shell32.Shell CreateZipFile(Filename) oShell.NameSpace(Filename).CopyHere(Input) End Sub |
Het prbleem is.. Hoe kan ik een wachtlus in bouwen die checkt of de Sub Zipfile klaar is voordat hij verder gaat. Blijkbaar zoals het nu loopt is hij nog bezig met de zipfile vullen terwijl hij meteen de directory weggooid.
Ben pas net bezig om dit een beetje door te krijggen en kom al een eindje. Maar dit gaat me nu even te ver. Misschien dat iemand van jullie een tip heeft voor me.
PS5 User ;-) ...