Vista home basic omzetten van Frans naar NL

Pagina: 1
Acties:
  • 977 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Mijn buurvrouw kocht eergisteren hier vlak over de grens in Frankrijk bij een grote winkelketen een nieuwe cheapo Compaq mét Vista home basic.
Allemaal goed en wel, behalve dan dat het dus een Franse Vista is en dat ze voor geen meter iets verstaat van dat Frans... 8)7 En als de buren PC problemen hebben, dan mag ik het gaan oplossen O-)

Nu heb ik wat zitten zoeken via Google en hier over MUI's op Vista. Zo las ik dat MUI enkel kan op de Enterprise en de Ultimate edities. Dat zou haar pret wel wat bederven.
Maar op andere sites lees ik dan dat alle versies kunnen omgeschakeld worden, maar dat de oude taal dan wordt verwijderd. Da's dus al hoopvol.
Ik stuit dan echter weer op 2 problemen:
* waar download je die Nederlandse MUI? Op de site van MS vind ik niks, of er wordt verwezen naar de Windows Update functie. Maar bij de basic zit daar dus geen extra talen in. Ik heb 1 site gevonden waar ik een nl-nl.exe van 140MB kon downloaden, maar bij het runnen veranderde dat niks aan de zaak...
* op die home basic ontbreekt in de regional settings de knop "install/uninstall languages". Op die tab staat enkel "change keyboards" (in het Frans dan ;)).

Dus ik zit volledig vast. En ik stel de buren niet graag teleur, maar als het nu eenmaal zo is...
Zou het in uiterste nood lukken om de disk te formatten en een nieuwe Vista erop te zetten vanop iemand anders DVD, met hun OEM license? XP aanvaardt de OEM license enkel met de CD's van de OEM, dus bij Vista is dat misschien ook zo?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Volgens mij kan je gewoon een NL Vista basic erop zetten, met de 'franse key'. Ik denk niet dat Microsoft taalspecifieke keys uitdeelt. Je moet alleen wel aan een Nederlandse Vista zien te komen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Check de FAQ ook eerst even (Windows Clients - Vista FAQ) en dan vooral deze link. Je blijft nog een beetje aan het Frans vast zitten, maar het grootste gedeelte schijnt dan Nederlands te worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Mad Marty op 02-11-2007 21:07 ]

Rail Away!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Als je nog een nederlands Windows Vista DVD'tje hebt liggen, kan je deze gewoon met de key die bij de pc zat installeren, werkt perfect.
Het zou kunnen zijn dat die niet meteen via internet activeert, moet je dus bellen naar Microsoft, meestal rond je het geautomatiseerde proces vlekkeloos af, en dan krijg je de key.
Alleen soms wordt je doorverbonden naar een medewerken van MS, je vertelt gewoon dat de computer gecrashed was en Windows opnieuw moest installeren, klaar is kees :).

http://specs.tweak.to/15535

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Let er wel op dat je een OEM versie nodig hebt, de key zal niet werken op een retail schijf.

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
de FAQ en meerbepaald de local languages had ik al bekeken, Mad Marty. Ik zie in de lijst geen Nederlands of Dutch staan hoor...

En aan een NL OEM DVD geraken, zal nog best een probleem worden denk ik...
Zou je daar via Compaq kunnen aan geraken?

Verwijderd

freeco schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:30:
de FAQ en meerbepaald de local languages had ik al bekeken, Mad Marty. Ik zie in de lijst geen Nederlands of Dutch staan hoor...

En aan een NL OEM DVD geraken, zal nog best een probleem worden denk ik...
Zou je daar via Compaq kunnen aan geraken?
Kun je bij MS niet gewoon een DVD bestellen :?

Niet goed gelezen en een OEM waarschijnlijk niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 21:41 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Vraag anders aan HP Nederland een NL versie, zie ook Tests/reviews HP DV9000-serie

[ Voor 51% gewijzigd door PcDealer op 02-11-2007 21:46 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1