Toon posts:

Defecte harddisk. Hoe data recoveren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een defecte harddisk Maxtor Diamond Plus 9 SATA 120GB (garantie in 2006 verlopen)
SMART=bad "backup and replace" Ik kan er nog wel bij. Maar hij gooit het systeem plat als ik (een) bestand(en) wil kopieren,

Nou wil ik er nog wel eea van afhalen. Welke software kan ik daarvoor het beste gebruiken, testdisk ofzo?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
probeer het ding eerst eens aan een ander systeem te hangen? lijkt me niet dat hij daar dan alles plat legt :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
moet je m wel als slave hangen en de 'goede' als master, dan bekend maken in systeem en kopieren :)

you had me at EHLO

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

eh....de hdd in een ander systeem bouwen als 'slave' zetten en dan de meuk er af halen, lijkt me een betere optie...

/ships....te laat ^^

[ Voor 9% gewijzigd door NRGetic op 01-11-2007 11:01 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik heb hier een hd liggen waar zelfs de maxtor tool op vast loop (ja heel raar)
Verschillende prog's gezocht om mijn data er af te halen.
Geen sucses.
Todat ik easyrecovery probeerde, echt een supper tool

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Uit de Faq; OM FAQ / Beleid daar staat al een heleboel in ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Herby op 01-11-2007 11:03 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Oke, even ter verduidelijking. Hij hangt uiteraard al in een andere systeem Dat is toch wel het eerste dat ik doe om te kijken of die SMART daar ook als "bad"aangemerkt wordt. Dat is het geval ook.
Sommige data daar kan ik wel bij en sommige dus niet. Ik zal eens inj die FAQ gaan kijken. Alle bedankt inieder geval voor het meedenken :)

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 15:07

trimakassi

haapsie is eepsie!

trimakassi schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:42:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem met mn 1 maand oude laCie 160 GB externe drive. Blijkt nu dat er een aantal bad sectors op zitten en dat de Windows verkenner er dan teveel moeite heeft om m uberhaupt te benaderen. Heb je al gescand op bad sectors? Na wat zoekwerk een recovery tool gevonden waar veel goeie ervaringen mee zijn: HDD Regenerator. Ik zal mn voortgang en bevindingen hier posten, hoop dat je er dan ook wat aan hebt. Succes ermee iig!

Edit: Deze dus: http://dposoft.net/ Voor de duidelijkheid, mijn schijf heeft alleen maar op mn bureau gelegen en heeft verder geen schokken gehad of waterschade geleden. De badsectors zijn, hoop ik, waarschijnlijk softwarematig van oorzaak, dus dan zou er nog wat te redden moeten zijn...

Edit2: Poe...toch nog nachtwerk geworden... :Y) :O HDD Regenerator werkte niet; wilde een bootflop maken wat lastig gaat als je geen floppydrive hebt. Na lang zoeken uitgekomen bij FinalData Enterprise: http://www.finaldata.com/sub_products/products_1.asp

Zoals gezegd was mn drive op geen enkele manier in Windows benaderbaar. Met FinalData toch nog aan de praat weten te krijgen en de nodige meuk er af weten te halen! Heui!! Trimakassi blij en nou mag ik van mezelf naar bed *O*

:z :z :z
schaamteloze crosspost... :o

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Verwijderd

Topicstarter
Trima Kassie bajang ;) Ook nog gratis id-en? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 16:35 ]

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 15:07

trimakassi

haapsie is eepsie!

offtopic:
kombali ;) mail me ff op fploeg(aapstaart)gmail(punt)com dan kan je ik wat handige freeware tools mailen

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Pagina: 1