Zilveren/witte Bluetooth muis gezocht voor MacBook

Pagina: 1
Acties:
  • 1.222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Laatste soortgelijke topic is al meer dan een jaar oud, en is toch anders gefocust...

Momenteel ben ik in het bezit van de Bluetooth Mighty Mouse. Maar dat ding bevalt me niet: de rechtermuisknop doet het 20% van de gevallen niet (pakt gewoon de linkermuisknop), als je die knijptoetsen wilt gebruiken beweegt de muis 10cm opzij door de kracht die je moet zetten, en het hele ding kon sowieso wat comfortabeler in de hand liggen. Dus, persoonlijk ben ik er niet heel erg tevreden over, helemaal niet voor die €70,-. Batterijduur daarentegen is wel mooi, redelijk handig uit te zetten, en redelijk compact.

Maar ik wil dus een alternatief. Comfortabel model (niet zo'n klein laptop-muisje), zilveren kleur (of wit zou ook kunnen) voor bij mijn MacBook Pro, en het liefst met een paar instelbare functietoetsen. En uiteraard Bluetooth...

Volgens mij heb ik een beetje grote eisen, want ik kan er maar weinig over vinden... :P Enige wat ik tot nu toe heb is de Logitech MX900.

Als ik het goed begrijp kan ik hem thuis in die dock gooien zodat hij zichzelf (de batterijen) oplaadt, en als ik hem meeneem kan ik de batterijen gewoon vervangen?

En iemand nog andere suggesties voor muizen?

Thanks! :*)

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 14:08
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/272982.jpg
Logitech V470 White Bluetooth

http://www.logitech.com/i...ice/devices/3287&cl=nl,nl

Wit en blauwtand, helaas geen functietoetsen zo te zien... Mocht je iets anders vinden dan houd ik me aanbevolen, waarschijnlijk word het voor mij nu een G9 of MX518 erbij ivm functietoetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131623

Ik heb zelf de V470. Ben er heel tevreden over.
Het balletje van de Mighty Mouse was binnnen twee weken lam, kon 'm niet meer omhoog scrollen :(.

Hier staat ie voor een mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Ik heb zelf de v270: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=23348&ref=2

Lekker muisje, alleen geen functie toetsen. Het is een lekker muisje om mee te werken, is nauwkeurig en heeft een lange batterijduur (3 - 4 maanden bij veel gebruik). Bovendien past hij perfect bij het uiterlijk van een MBP (de zilveren). Heb um zelf speciaal voor m'n MBP aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17
Een bluetooth muis lijkt mij ook wel wat, vooral dan de Logitech V270 en V470. Aangezien ik zo nu en dan een fps speel (bv counterstrike), vraag ik me af of de muis met dit soort spellen snel genoeg reageert. Heeft iemand ervaring met gamen en de V270 of V470?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

Forget it, bluetooth muizen zijn niet bedoeld voor precicie dingen als een FPS. Er zit een kleine lag in de connectie als je hem even niet gebruikt, niet storend bij normaal surfen e.d. , maar lijkt me niet echt wenselijk bij gamen.

ontopic: Logitech V270 :) heb em hier liggen en werkt gewoon goed, prima om een hele dag mee te muizen, en batterij duur is goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Type-R op 01-11-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ok, bedankt!

Update van interessante muizen:

- Logitech MX900 - docking station, functietoetsen
- Logitech V470 - klein, geen functietoetsen
- Radtech BT600 - functietoetsen, oplaadbaar via USB (http://www.radtech.us/Products/BT600.aspx)

V470 valt toch voor mij af, heb toch liever een comfortabele grote muis met handige functietoetsen. Die Radtech lijkt interessant, maar heb om eerlijk te zijn nooit van dat merk gehoord... En op de site staat zo duidelijk "Made In Taiwan" bij, vind ik beetje opvallend. Nou zal Logitech vast ook hun spullen in Taiwan/China/Whatever laten maken, maar normaal gesproken laten ze dat niet zo duidelijk weten. Alsof Radtech je wilt waarschuwen dat je niet op kwaliteitspul hoeft te rekenen... Nou zal ik het vast overdrijven, maar ik ben er niet gerust op, ook omdat ik het niet ken...

Iemand ervaringen met Radtech?

En die MX900 blijft misschien toch ideaal voor mij. Mooi docking station, en het is Logitech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb de MX900 een aantal jaar gebruikt maar ik moet eerlijk zijn dat ik blij ben dat ie kapot is :P Ik weet ook niet of het zomaar gaat lukken om hem via een andere bluetooth ontvanger goed te laten functioneren. De mouseskatez zijn ook bagger (bij de meeste muizen trouwens) heb ze een paar keer vervangen maar lieten nog los :/

Ik zou persoonlijk voor de V470 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Wat zijn "mouseskatez"? En wat was er nou precies mis met de MX900 dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grbld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Dude, je weet dat je voor het 100% correct werken van de mighty mouse rechterknop, je de linkervinger even moet optillen???

In het begin lijkt het misschien even omslachtig, maar dat verdwijnt snel. Het is eigenlijk heel logisch/simpel: Er zit een klik-microswitch in, en een gevoelssensor zowel links en rechts (van het balletje). Als hij op beide plekken een vinger tijdens de klik ziet en hij is niet zeker welke harder drukt, dan maakt hij er een left-click van. Til je linkervinger dus even op tijdens het klikken en je hebt je right-click, iedere keer.

Scheelt weer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Grbld schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:54:
Dude, je weet dat je voor het 100% correct werken van de mighty mouse rechterknop, je de linkervinger even moet optillen???

In het begin lijkt het misschien even omslachtig, maar dat verdwijnt snel.
Een bepaalde handeling maar vaak genoeg uitvoeren maakt hem niet minder omslachtig.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

rvtk schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:25:
Een bluetooth muis lijkt mij ook wel wat, vooral dan de Logitech V270 en V470. Aangezien ik zo nu en dan een fps speel (bv counterstrike), vraag ik me af of de muis met dit soort spellen snel genoeg reageert. Heeft iemand ervaring met gamen en de V270 of V470?
Ik speel zelf UT met de v270 en kan je vertellen dat dat prima gaat. Hij reageert lekker vlot, lag is er alleen als de muis in standby gaat (na een paar minuten geen gebruik of zo) en dan alleen omdat de verbinding opnieuw opgebouwd wordt. Dus tenzij je een camper bent die 5 minuten niet z'n muis beweegt is het een prima muisje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 08:58

Korakal

Up up up!

sOid schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:18:
Ik heb de MX900 een aantal jaar gebruikt maar ik moet eerlijk zijn dat ik blij ben dat ie kapot is :P Ik weet ook niet of het zomaar gaat lukken om hem via een andere bluetooth ontvanger goed te laten functioneren.
Dat lukt. Ik heb de MX900 zonder tussenkomst van de eigen ontvanger rechtstreeks op mijn PowerBook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 19:59

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

/me V470 gebruiker meldt

Hij werkt prima, maar voor langdurig gebruik leg ik mijn kolenschop toch liever op een MX400, want de V470 is toch een beetje klein. Maar voor onderweg is het een ideaal muisje voor de momenten dat je trackpad niet voldoet of je simpelweg geen trackpad wil gebruiken :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 22:36
Stormbringer schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:58:
Wat zijn "mouseskatez"? En wat was er nou precies mis met de MX900 dan? :P
Ik vermoed dat hier de 'knopjes' of 'randjes' onderop je muis worden bedoeld. Die randjes die zo snel vies worden omdat je muis daarover heen glijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 22:37
Gr0wLiThE schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:59:
[afbeelding]
Logitech V470 White Bluetooth

http://www.logitech.com/i...ice/devices/3287&cl=nl,nl

Wit en blauwtand, helaas geen functietoetsen zo te zien... Mocht je iets anders vinden dan houd ik me aanbevolen, waarschijnlijk word het voor mij nu een G9 of MX518 erbij ivm functietoetsen...
Ik heb sinds dit weekend ook de Logitech V470 White Bluetooth, en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. :)

Had namelijk het zelfde probleem kon niet meer normaal scrollen met de Mighty Mouse, en dat voor die prijs. :(

[ Voor 4% gewijzigd door silentwaves_ op 18-11-2007 08:44 ]

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Ik heb toch maar even met de Mighty Mouse verder gewerkt voorlopig, maar nou wil ik er echt van af! :p

De Logitech MX900 blijft ideaal, met zijn extra knopjes en de handige hub. Maar, dat ding is niet meer te verkrijgen (op eBay wel tweedehands). Er moet toch een soortgelijke nieuwe muis zijn?

Dus:
- Bluetooth
- Oplaadbaar via hub
- Functieknoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Grbld schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:54:

In het begin lijkt het misschien even omslachtig, maar dat verdwijnt snel. Het is eigenlijk heel logisch/simpel: Er zit een klik-microswitch in, en een gevoelssensor zowel links en rechts (van het balletje). Als hij op beide plekken een vinger tijdens de klik ziet en hij is niet zeker welke harder drukt, dan maakt hij er een left-click van. Til je linkervinger dus even op tijdens het klikken en je hebt je right-click, iedere keer.

Scheelt weer geld.
Of Apple doet gewoon es een keer niet zo eigenwijs en moeilijk en maakt gewoon een muis met twee echte knoppen ipv al die sensormeuk. Hoeven wij ons niet in alle bochten te wringen om een rightclick te doen...

Overigens mis ik hier de Razer pro click mobile. Krijgt goeie reviews :)

http://www.razerzone.com/...oduct_info&products_id=75
Pagina: 1