Geschikte wireless mouse voor bij je Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 1.923 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteravond ben ik op zoek naar een nieuwe muis voor mijn Mac Mini.
De Bluetooth muis van Apple is een waardeloos ding. De rechtermuisknop werkt niet/soms/nooit/af en toe en het scrollballetje doet het soms/niet/nooit/af en toe.

Nu mijn muis na 1 jaar echt dood is (dag 154 hollandse guldentjes |:( ) wil ik een nieuwe muis kopen.

Voorwaarden:

1. wireless
2. bij voorkeur bluetooth
3. wit of grijs zodat ie bij de Mac past
4. niet duurder dan 50 euro
5. niet te groot

Ik ben vandaag bij wat winkels geweest en kwam dit tegen.
Voldoet aan 4 van de 5 voorwaarden. Draadloos, grijs, 40 euro, klein, geen BT.

Het is helaas wel een Microsoft: de notebook laser 6000.

Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.ca/itemDetails/M17-1772/M17-1772-callout1.jpg

2 vragen
1. Gaat het goed werken met de Mac (dus niet : If OS <> Windows then Ramdom Crash Mode = on)
2. Hoe werkt het horizontaal scrollen hiermee?

Zijn er nog andere muizen die in aanmerking komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Als je persé een witte muis wilt, kan ik je de logitech v470 aanraden ,
http://www.logitech.com/i...ce/devices/3287&cl=nl,nl#

verkrijgbaar in blauw én wit en is geprijst voor 35 euro bij azerty. werkt via bluetooth, dus geen ontvanger nodig mits je bluetooth ingebouwd hebt op je mac.

[ Voor 16% gewijzigd door k5052 op 13-10-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:45
Kerel, hij zegt net dat ie geen BT wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Cubefanatic schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:46:
Kerel, hij zegt net dat ie geen BT wil...
davidgilmour schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @

Voorwaarden:

2. bij voorkeur bluetooth
Kerel, op naar de opticiën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik kan je een Microsoft muis aanraden, ik heb zelf op mijn Mac Mini ook gebruik gemaakt van een Microsoft laser muis (type is me ontschoten) hier zat zelfs software bij voor de OS X.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Wireless blijft troep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alleen Apple wireless Mighty Mouse. Maar op zich werkt wireless prima, ik heb zo een nieuw wireless BT keyboard van Apple, 100% perfect.

Ok, die grijze Microsoft muis staat erg goed bij een Mac Mini. Maar de Logitech ook en die heeft BT. Hoe zit het met het horizontaal scrollen op de MS/LG muizen, is dat mogelijk?

Hier nog de V470.
Afbeeldingslocatie: http://www.zone-numerique.com/uploads/Ordinateurs/Logitech/V470/logitech_v470_300.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
De logitech heeft mac software erbij, zoals de Ms. Het zal dus wel werken.

Vraagje... kom je net van een windows platform? Ik merkte zelf dat het muis gedrag in macosx totaal anders is. Acceleratie staat altijd aan. Daardoor voelde het gewoon zeer irritant en 'slugish' in mijn gevoel. USB overdrive X heeft mijn probleem verholpen. Ook kan ik mijn niet compatible razer deathadder helemaal instellen en dus alle knoppen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Op zich kan ik de V470 van Logitech ook aanraden als je een witte BT muis wilt. Maar: let er wel op dat elke BT lasermuis last kan hebben van schokken aangezien de bandbreedte van BT maar net genoeg is. BT2.0 zou geen problemen op moeten leveren, maar ik hoor daar ook nog wisselende ervaringen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kom net van de MM. Voor 43 euro de Logitech 470 aangeschaft. De Microsoft 6000 was daar 55 euro (40 euro bij Paradigit). Ze liggen beiden even goed in de hand maar het feit dat de Logitech BT heeft geeft de doorslag. Ik heb nooit problemen met BT op de Mac gehad, dus ben benieuwd hoe dit werkt. Ik zal mijn ervaringen later posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik maak ook geen gebruik meer van mijn bt mighty mouse icm toetsenbord maar dat om een andere reden de bluetooth van mijn macbook slaat continu spontaan uit. Kennen meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:11:
ik maak ook geen gebruik meer van mijn bt mighty mouse icm toetsenbord maar dat om een andere reden de bluetooth van mijn macbook slaat continu spontaan uit. Kennen meer mensen dit probleem?
Dude, dan moet je naar de winkel terug gaan. Lijkt mij iig :/

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Het balletje van m'n BT MM was ook na iets van een 2-3 maanden niet meer erg responsief. Proper maken met een tandenstoker (5 min werk) verhielp dat. Iedere muis heeft hier last van, de BT MM gewoon sneller. Daar staat wel tegenover dat het balletje van de BT MM véél preciezer is dan alle andere scroldingen die ik ooit heb vast gehad (Logitech spul, waaronder de MX1000).

Het rechterklikken ging bij mij eerst gewoon goed. Na een tijd ging het echter voor geen meter meer. De truc zit 'm erin je linkervinger op te lichten telkens je rechts klikt. Dan gaat het perfect. Dit lijkt misschien erg vreemd, maar wordt je snel gewoon.

In mijn ervaring werkt alles met de BT MM veel preciezer dan alle andere muizen die ik ooit heb gehad, batterijleven is ook super. Het balletje moet vaker schoon gemaakt worden, wat ik acceptabel vind (5 min om de 2-3 maand is niks). Het rechts-klikken is iets wat ik niet zou moeten accepteren, maar het weegt niet op tegen de precisie die je wint, vind ik.

Zo, dat is dus mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Effe over Microsoft hardware, op het werk (linux georienteerd vooral) hebben we MS keyboarden, muizen en andere assesoires en kan mededelen dat het niet kapot gaat. In andere woorden, de hardware lijn van Microsoft is af en toe zelfs een aanrader, ook als als Mac, Unix en Linux gebruiker ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bashrat schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:24:
Het balletje van m'n BT MM was ook na iets van een 2-3 maanden niet meer erg responsief. Proper maken met een tandenstoker (5 min werk) verhielp dat. Iedere muis heeft hier last van, de BT MM gewoon sneller. Daar staat wel tegenover dat het balletje van de BT MM véél preciezer is dan alle andere scroldingen die ik ooit heb vast gehad (Logitech spul, waaronder de MX1000).

Het rechterklikken ging bij mij eerst gewoon goed. Na een tijd ging het echter voor geen meter meer. De truc zit 'm erin je linkervinger op te lichten telkens je rechts klikt. Dan gaat het perfect. Dit lijkt misschien erg vreemd, maar wordt je snel gewoon.

In mijn ervaring werkt alles met de BT MM veel preciezer dan alle andere muizen die ik ooit heb gehad, batterijleven is ook super. Het balletje moet vaker schoon gemaakt worden, wat ik acceptabel vind (5 min om de 2-3 maand is niks). Het rechts-klikken is iets wat ik niet zou moeten accepteren, maar het weegt niet op tegen de precisie die je wint, vind ik.

Zo, dat is dus mijn ervaring :)
Ik ben een enorme fan van Apple sinds ik 3 jaar geleden mijn eerste iPod kocht (3d gen 10 GB) en sinds vorig jaar juni ben ik helemaal overgestapt. Alleen maar Apple in huize gilmour. iPod nano (2nd gen), MacBook, Mac Mini, BT mini keyboard, iPod Touch, Apple/Harman Kardon Speakers, Airport Express. Steve makes it, dave buys it.
Na 10 minuten werken met de logitech moet ik zeggen dat het scrollballetje van de Apple muis perfect was. Geheel traploos, dat heeft dit dingetje niet. Maar na maanden dat ding schoonmaken en op het laatste lukte het gewoon niet meer. En er kwam niet veel vuil onder vandaan of zo. En dat gedoe met die rechtermuisknop, het lijkt wel fucking Microsoft. Apple, it just works. Ook al lift ik mijn hele hand op, het werkt niet.

Gisteravond vloog de muis door de kamer en dat heeft ie niet overleefd. Ik zal hem niet missen, hij werd nog geen 15 maanden. RIP. :)

Zodra Apple een goeie BT muis maakt koop ik er weer een maar nu loop ik met een boog om dat ding heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben ook een net van windows overgestapte gebruiker. Toen ik laatst achter iemand zijn mac zat met een Mighty Mouse Wireless viel me ook op dat er een soort van vertraging in zit. Ligt dit aan de muis of aan bluetooth of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Executor16 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:35:
Ik ben ook een net van windows overgestapte gebruiker. Toen ik laatst achter iemand zijn mac zat met een Mighty Mouse Wireless viel me ook op dat er een soort van vertraging in zit. Ligt dit aan de muis of aan bluetooth of wat?
Hier had ik nooit last van vertraging, alleen als de Mac te weinig geheugen vrij had, dan haperde de BT wel eens. Maar alleen op mijn Mac Mini met 512 MB, never nooit op mijn 2GB MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:38:
[...]

Hier had ik nooit last van vertraging, alleen als de Mac te weinig geheugen vrij had, dan haperde de BT wel eens. Maar alleen op mijn Mac Mini met 512 MB, never nooit op mijn 2GB MacBook.
Heb je met de V470 al glitches gehad? Haperingen, verspringende cursor, lag, etc? Ik overweeg namelijk dezelfde muis voor onderweg ;) Ik heb nu een V220 die heerlijk in de hand ligt, maar het feit dat er weer een receiver inmoet staat me een beetje tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vertraging is gewoon de heerlijke acceleratie die je hebt in OSX. In het begin is het even wennen, maar uiteindelijk kan je er veel preciezer mee werken.

Als je een langzame beweging maakt met je muis/touchpad beweegt je muis langzamer over het beeld. Dit is ook de reden waarom het touchpad in OSX gewoon lekkerder werkt dan in windows.

Verder kan je dankzij deze acceleratie ook veel makkelijk even iets photoshoppen met je muis/touchpad en kan je zelfs redelijk goed een FPS spelen met het touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:03:
[...]

Heb je met de V470 al glitches gehad? Haperingen, verspringende cursor, lag, etc? Ik overweeg namelijk dezelfde muis voor onderweg ;) Ik heb nu een V220 die heerlijk in de hand ligt, maar het feit dat er weer een receiver inmoet staat me een beetje tegen
Na 2 uur gebruikt te hebben vandaag geen enkele hapering gezien, maar ik let er niet op. Echte haperingen zouden me wel opvallen. Zoals gezegd: de scrollball van de Apple Mighty Muis is smoother bij het scrollen van internetpaginas omdat dat traploos plaats vindt. Maar voor 43 euro is dit een prima muis die klein is, via BT werkt (betrouwbaarder dan IR imo) en mooi bij elke Mac (m.u.v de Blackbook) past vanwege het witte/zilveren combi kleurtje. Toch nog 27 euro goedkoper dan het enige alternatief van Apple.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Hoe lang doe je met een V470 voordat ie leeg is? De MM van Apple gaat namelijk superlang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

kijk ook eens naar de Logitech V270, zelfde idee als de 470 volgens mij maar dan meer "zakelijker"
Heb em nu een paar weken en muist gewoon goed
Afbeeldingslocatie: http://www.swiatkomputerow.pl/upload/b-o-t-2075.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Type-R op 14-10-2007 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/mu7q6g.jpg

Razer™ Pro|Click™ Mobile on Sale

Smart. Sleek. Sexy. Razer’s Bluetooth™ mouse now shipping worldwide.

Carlsbad, Calif. – September 14, 2007 – Razer, the leading manufacturer of high-end precision gaming and lifestyle electronic peripherals, announced today that the Razer Pro|Click™ Mobile mouse has begun shipping and will be available for purchase from www.razerpro.com.

The Razer Pro|Click Mobile is an ambidextrous Bluetooth mouse suited for professionals who crave mobility. Whether one is frequenting the airport, cramped café tables or even working from home, the Pro|Click Mobile is designed to provide precision and mobility in constrained spaces – all without the burden and hassle of a mouse wire.

“Anyone can now experience accuracy and precision from a mouse on the go. The Razer Pro|Click Mobile is perfect for anyone with a limited amount of mousing movement space,” said Robert “Razerguy” Krakoff, president of Razer.

Bluetooth 2.0 enabled with a high performance optical sensor, the Razer Pro|Click Mobile comes complete with superior tracking performance in a highly portable and attractive shell. Funky and mobile, yet highly precise, the Razer Pro|Click Mobile is available in four engaging colors: naughty, nice, sugar, and spice (black, white, pink and red respectively).

The Razer Pro|Click Mobile can be purchased after mid October 2007 directly from www.razerpro.com at the MSRP of US$49.99 and from authorized distributors globally.

For more information on the Razer Pro|Click Mobile and all other Razer Pro|Solutions products, please log onto www.razerpro.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Zelf heb ik de macally bt mouse. Werkt goed met OSX en de vertraging valt mee te leven (niet meer als andere bt muizen volgens mij). Batterijen gaan niet denderend lang mee, ongeveer een dag (intensief gebruik). Maar de batterijen zijn ook niet echt spectaculair. Echter kun je je muis gewoon in het oplaadstation zetten s'avonds dan zijn ze s'morgens weer klaar voor een nieuwe dag. En voor die prijs (47 euro) vind ik hem behoorlijk ok.

Afbeeldingslocatie: http://www.macally.com/UploadFiles/200612623513794.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Maartenvs op 14-10-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Maartenvs schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:38:
Zelf heb ik de macally bt mouse. Werkt goed met OSX en de vertraging valt mee te leven (niet meer als andere bt muizen volgens mij). Batterijen gaan niet denderend lang mee, ongeveer een dag (intensief gebruik). Maar de batterijen zijn ook niet echt spectaculair. Echter kun je je muis gewoon in het oplaadstation zetten s'avonds dan zijn ze s'morgens weer klaar voor een nieuwe dag. En voor die prijs (47 euro) vind ik hem behoorlijk ok.

[afbeelding]
Ik moet echt niet iets hebben wat elke dag leeg is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Executor16 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:11:
[...]

Ik moet echt niet iets hebben wat elke dag leeg is :D
Mijn Logitech V270 heeft geen vertraging, gaat een paar maanden mee op de batterij(en) op de bij geleverde batterijen), ligt lekker in de hand en koste €45,00. en kan gebruik maken van 1 of 2 AA batterijen.

[ Voor 9% gewijzigd door BlackRageNL op 14-10-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Even een heel ander vraagje: De meeste BT muizen worden geleverd met zo'n USB dingetjes. Daar heb ik dus helemaal geen zin in. De vraag is dan ook: Werken die muizen ook zonder? Ik kan me namelijk voorstellen dat dat USB ding gewoon een USB muis emulatie doet, en zelf een BT ontvangertje heeft, waarde PC uiteindelijk niets van weet (i.p.v dat het direct een BT ontvanger is).

De V470 bevat in ieder geval geen ontvanger, dus dat is alvast een probleem minder. Ik denk dat ik die maar ga nemen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.radtech.us/Products/BluetoothMice.aspx

Heerlijke muizen, en oplaadbaar door een usb-kabel tussen de muis en je computer te hangen, waardoor je tijdens het opladen verder kunt muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:39:
http://www.radtech.us/Products/BluetoothMice.aspx

Heerlijke muizen, en oplaadbaar door een usb-kabel tussen de muis en je computer te hangen, waardoor je tijdens het opladen verder kunt muizen.
Wow, die zijn lelijk zeg :D

Ik ga denk ik voor de V470 van Logitech. Gaat ook superlang mee als het goed is met van die Lithium batterijen. Dan is dat handige opladen ook niet echt nodig aangezien die toch maar 1of2 keer per jaar leeg is.

Weet iemand trouwens of de Logitech V470 net als de MightyMouse ook op 1 batterij kan werken? Ik wil hem namelijk wel zo licht mogelijk houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Executor16 op 16-10-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Executor16 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:45:
[...]

Wow, die zijn lelijk zeg :D

Ik ga denk ik voor de V470 van Logitech. Gaat ook superlang mee als het goed is met van die Lithium batterijen. Dan is dat handige opladen ook niet echt nodig aangezien die toch maar 1of2 keer per jaar leeg is.

Weet iemand trouwens of de Logitech V470 net als de MightyMouse ook op 1 batterij kan werken? Ik wil hem namelijk wel zo licht mogelijk houden.
Nee, doet het helaas alleen met 2 baterijen, net getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat bijna alle bovenstaande muizen geen onboard oplaad circuit hebben. Ik kocht laatst voor €13,95 een bluetooth notebook muis, met twee oplaadbare baterijen, een oplader (USB), bluetooth-stick en een mooi tasje. Zoveel extra hoeft een oplaad circuit niet te kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik snap dat hele BT niet ... ik heb al een aantal jaar zon oplaadbare draadloze lazer muis van Logitech (MX1000) en dat ding gaat minstens een week mee zonder opladen, nooit haperingen, nooit schokken, nooit verbinding verbroken, werkt feilloos en zeer precies en werkt tot op afstanden dat ik het scherm niet meer kan lezen (6 meter of zo). En als tie leeg is is tie met een uur of twee helemaal opgeladen.

Wat zou je nog meer willen? BT vreet batterijen, komen vaak zonder oplaad mogelijkheden (lees: Apple BT meuk), is storingsgevoelig en van dit soort apparaatjes is het bereik vaak om te huilen - das toch niet van deze tijd? Elke dag of paar dagen batterijen gaan lopen wisselen en je lopen irriteren aan haperende verbindingen of muis lag. Is op zondag ineens je muis of keyboard leeg moet je naar een pompstation om penlites te halen voor 2 x de normale prijs omdat je ze vergeten ben zaterdag te kopen. Ik noem dat geen vooruitgang of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InflatableMouse schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:23:
Ik snap dat hele BT niet ... ik heb al een aantal jaar zon oplaadbare draadloze lazer muis van Logitech (MX1000) en dat ding gaat minstens een week mee zonder opladen, nooit haperingen, nooit schokken, nooit verbinding verbroken, werkt feilloos en zeer precies en werkt tot op afstanden dat ik het scherm niet meer kan lezen (6 meter of zo). En als tie leeg is is tie met een uur of twee helemaal opgeladen.

Wat zou je nog meer willen? BT vreet batterijen, komen vaak zonder oplaad mogelijkheden (lees: Apple BT meuk), is storingsgevoelig en van dit soort apparaatjes is het bereik vaak om te huilen - das toch niet van deze tijd? Elke dag of paar dagen batterijen gaan lopen wisselen en je lopen irriteren aan haperende verbindingen of muis lag. Is op zondag ineens je muis of keyboard leeg moet je naar een pompstation om penlites te halen voor 2 x de normale prijs omdat je ze vergeten ben zaterdag te kopen. Ik noem dat geen vooruitgang of zie ik iets over het hoofd?
lang leve de oplaadbare batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:28:
[...]

lang leve de oplaadbare batterijen :)
:)

Snap ik maar das toch niet hetzelfde als eenvoudigweg je muis in zn houder zetten?

En al die andere problemen die je met BT hebt zijn daar ook nog niet mee opgelost he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MX900 blijft voor mij ideaal:
-Bluetooth, dus geen usb-receiver in mijn Mac nodig.
-Een los docking station, die ik eventueel in de woonkamer kan plaatsen, waar ik na een weekje werken mijn muis in kan gooien.

Dát is nou zo mooi aan bluetooth. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:13:
[...]

Nee, doet het helaas alleen met 2 baterijen, net getest.
Dat is wel jammer dan opzich. Maar ik heb hem toch wel besteld gister, dus sja. Maar met 2 van die lithiums is die toch ook niet super zwaar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Executor16 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:43:
[...]

Dat is wel jammer dan opzich. Maar ik heb hem toch wel besteld gister, dus sja. Maar met 2 van die lithiums is die toch ook niet super zwaar ofzo?
Nee, het is goed te doen. Heb wel wat meer last van RSI dan met de Mighty Mouse. Gebruik mijn linkerhand daarom wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:53:
De MX900 blijft voor mij ideaal:
-Bluetooth, dus geen usb-receiver in mijn Mac nodig.
-Een los docking station, die ik eventueel in de woonkamer kan plaatsen, waar ik na een weekje werken mijn muis in kan gooien.

Dát is nou zo mooi aan bluetooth. :)
Ik heb zo'n hekel aan het verwissellen van batterijen, daarom vindt ik dat principe ook zo vet.

Jammer dat de Mighty mouse dit niet heeft.

Steve, hoor je me? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb net de V470 binnen. Eerste indruk is niet echt positief :( 'T ding is wel erg klein, en de acceleratie is veel te groot. Ik heb helaas nog niet kunnen vinden waar ik dat kan instellen. "Tracking speed" is in ieder geval niet de juiste parameters.

Edit: mousefix geprobeerd, maar dat haalt eigenlijk niet veel uit. 't suckt nog steeds grote tijden t.o.v mijn oude MX500 :'(

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 24-10-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb ook heel eventjes een BT MightyMouse in bezit gehad, en daarvan heb ik het volgende gemerkt:
- Vertraging, best veel. Kan aan de os instellingen liggen maar mijn andere draadloze logitech muis heeft dit niet.
- Niet soepel. Ik zag de pointer gewoon over het scherm 'schokken'. Ook dit heeft mijn oude muis niet.
- Slecht met 'abnormale' oppervlaktes. Ik gebruik de muis op de bank en met de MM van apple ging het de pointer alle kanten op springen, haperen of het soms helemaal niet doen. Again, mijn oude muis had dit niet.

Al met al heb ik de muis terug gebracht en ik heb netjes mijn geld terug gekregen.

Maar nu zoek ik dus ook nog een geschikte muis. Ik ga het gebruiken op een mac mini, aangesloten op een lcd-tv waar ik zo'n 2,5 meter vanaf zit meestal. De muis moet extra knoppen hebben voor gebruik met expose. (3 knoppen zie ik als standaard, het moeten er dus meer zijn als dat). Bluetooth is geen eis, maar wel handig MITS het tegelijk te gebruiken is met het bluetooth keyboard van apple. Verder moet de muis het goed doen op een 'abnormaal' oppervlakte zoals de bank of mijn knie. Ook wil ik absoluut niet dat er een ingebouwde accu in zit. AA of AAA batterijen zijn dus een eis. Oplaadstation en dergelijke zal ook niet gebruikt worden en verspild geld zijn.

Er zijn weinig muizen die buiten mijn prijslimiet liggen aangezien ik een 180 euro kostende logitech dinovo had geprobeert maar wegens gebrekkige support voor OSX weer terug had gebracht. Haal daar 80 euro van het apple keyboard van af en je houd 100 over voor de muis, moet te doen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door BlackMage op 24-10-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:32:
Wel jammer dat bijna alle bovenstaande muizen geen onboard oplaad circuit hebben. Ik kocht laatst voor €13,95 een bluetooth notebook muis, met twee oplaadbare baterijen, een oplader (USB), bluetooth-stick en een mooi tasje. Zoveel extra hoeft een oplaad circuit niet te kosten..
Erg fijn dat die muizen geen laadcircuit of accu gebruiken. Ben je onderweg en je muis is leeg dan loop je gewoon een winkel binnen voor wat penlites, die dingen kun je werkelijk overal kopen tegenwoordig. Is je muis leeg dan prop je die erin en ga je weer verder. Als ik al lees dat iemand na een weekje muizen zijn muis voor 1 a 2 uur in de lader moet gooien lijkt me toch overduidelijk hoe middeleeuws dat accu gebeuren is.
InflatableMouse schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:23:
Mja, dat jouw muis je accu leegvreet omdat hij niet langer dan een week kan zegt niets over andere muizen. Mijn wireless mighty mouse houdt het hier afhankelijk van de gebruikte penlites al snel 2 tot 3 maanden uit zonder een wissel van batterijen of oplaadgedoe. Ik heb nog geen accu-based draadloze muis gezien die dat weet vol te houden. Besides that..als je muis leeg is moet je hem eerst 1 a 2 uur in de lader doen en kun je hem dus niet gebruiken; erg fijn als dat je enige muis is. Bij de penlite versie kun je dus gewoon op een zondag bij een pompstation penlites halen en direct verder werken na het plaatsen van die penlites.

Het bereik om te huilen, nouja, ik ben niet iemand die op 30 meter van zijn computer gaat lopen muizen. Zelfs aan een limiet van 4 meter zal ik nooit zitten. De muis blijft binnen een straal van anderhalf tot hooguit 2 meter en dat geldt denk ik ook wel voor de gemiddelde persoon als ik zie hoe mensen die dingen gebruiken. Een bereik van 10 meter op een draadloze muis is 9 van de 10x een onwijze overkill (voor je thuistheater is dat ook vaak al genoeg). Zelfde geldt voor toetsenborden.

Het gebruik van accu's en opladers is dus achteruit gang imho omdat je niet rap even de boel van nieuw sap kunt voorzien. Je moet dus heel gedisciplineerd je muis na gebruik in die lader gooien. En wat doe je als de accu stuk gaat? Ik haal dan gewoon vrolijk weer nieuwe penlites en het werkt weer. Accu bestellen voor je muis/toetsenbord...ik ben ze nog niet bepaald tegengekomen en het houdt vaak ook in dat het sowieso alweer een week gaat duren. Zit je dus fijn een week zonder muis; erg fijn. Noem je dat nou vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51
Ik heb de hierboven genoemde v270 (die grijze). Ik gebruik er standaard goedkope AA penlites in, welke ik in de afgelopen drie maanden eenmaal vervangen heb. Dat vind ik een heel mooi verbruik moet ik zeggen, ik gebruik de muis elke dag wel gemiddeld zes uur. Een oplaadstation is leuk voor een muis die energie vreet zoals de mx900 die ik hiervoor had. Die moest om de dag wel opgeladen worden. Maar ik kwam dan vaak in de situatie dat de muis leeg raakte, dan moest ik alsnog andere batterijen erin doen om verder te werken. Dat oplaadstation neem je toch niet mee als je onderweg bent dus dat 'voordeel' is niet aanwezig.

[ Voor 3% gewijzigd door straat op 25-10-2007 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb nog eens zitten spelen met de instellingen van mousefix, en nu gaat het al een stuk beter. Heb ook effe de logitech zooi van de CD erop gezet, maar nog niet gereboot, dus ik heb geen idee of dat wat uit gaat vreten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:23:
[...]

Erg fijn dat die muizen geen laadcircuit of accu gebruiken. Ben je onderweg en je muis is leeg dan loop je gewoon een winkel binnen voor wat penlites, die dingen kun je werkelijk overal kopen tegenwoordig. Is je muis leeg dan prop je die erin en ga je weer verder. Als ik al lees dat iemand na een weekje muizen zijn muis voor 1 a 2 uur in de lader moet gooien lijkt me toch overduidelijk hoe middeleeuws dat accu gebeuren is.
Deze muis heeft een USB-oplader die je er in kunt pluggen waarna je met de muis verder kan werken. Verder zitten er twee oplaadbare penlites in, die je eventueel door reguliere penlites kan vervangen.

Zelf vind ik het best raar dat jij het makkelijk vind om naar de winkel te lopen. Dat duurt hier toch al snel een minuut of 20, in die tijd heb ik mijn muis van genoeg stroom voorzien om drie dagen verder te kunnen werken.

En nogmaals: Tijdens het opladen kan ik nog steeds verder muizen. En dat alles voor €13,95. Een Mighty Mouse van €69,00 kan dat niet. En ik persoonlijk vind dat belachelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:02:
Ik heb net de V470 binnen. Eerste indruk is niet echt positief :( 'T ding is wel erg klein, en de acceleratie is veel te groot. Ik heb helaas nog niet kunnen vinden waar ik dat kan instellen. "Tracking speed" is in ieder geval niet de juiste parameters.
Tracking speed bij mij wel. Ik heb het twee streepjes verder dan het minimum.
Min = 1, dus ik sta op streepje 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hier inmiddels ook een V470, geen drivers geïnstalleerd, wel even een Mighty Mouse aan mn MBP gehangen zodat ik Expose-all-windows aan mn 3e muisknop (scrollwiel) kon hangen. Heel af en toe heb ik wel een kleine glitch, met name als ik een tijdje niets met de muis heb gedaan, maar echt storend vind ik t niet. Tot nu toe erg positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:54:
Hier inmiddels ook een V470, geen drivers geïnstalleerd, wel even een Mighty Mouse aan mn MBP gehangen zodat ik Expose-all-windows aan mn 3e muisknop (scrollwiel) kon hangen. Heel af en toe heb ik wel een kleine glitch, met name als ik een tijdje niets met de muis heb gedaan, maar echt storend vind ik t niet. Tot nu toe erg positief :)
Wat mij opviel is dat mijn Mighty Mouse gewoon werkt met Mame, maar de 470 niet. Ik heb de drivers geinstalleerd, Zal het daaraan kunnen liggen? Hoe verwijder ik de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:30:
Tracking speed bij mij wel. Ik heb het twee streepjes verder dan het minimum.
Min = 1, dus ik sta op streepje 3.
Daar heb ik hem ook op staan, en dat suckt nog steeds. Een streepje verder is helemaal niet te doen, 't verschil tussen de streepjes is veel te groot. Mousefix werkt gelukkig wel prima nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook de Logitech V270 aanraden. Heb hem nu een 4-tal maanden, en hapert nooit, duurt wel +/- 5 seconden voor hij verbinding heeft nadat ik m'n Macbook uit slaapstand haal of net opstart. Ik gebruik deze in combinatie met een official Apple Wireless Bluetooth Keyboard, en heb nog geen enkel probleem gehad.
Ik gebruik de muis zo'n 4 uur per dag aan m'n bureau, zet hem nooit uit (Laat hem gewoon uit zichzelf in slaapstand gaan.), en met 2 AA 2300mAh oplaadbare batterijen uit de Aldi gaat de muis zo 2 maanden mee per oplaadbeurt! En dat bij 4 uur gebruik per dag gemiddeld. Met de wireless USB muis die ik hiervoor op m'n windows PC had haalde ik amper 10 uur gebruiksduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Whieee schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:54:
Precies hetzelfde hier. Heb nu ook van die energizers batterijen erin. Maakt de muis nog iets lichter dan met die standaard Duracells, echt een relaxte muis opzich.

Het enige is dat haperen inderdaad, dat als je de muis eventjes niet gebruikt hebt en daarna weer verder wil muizen. Ik weet niet waardoor het komt? Lijkt wel of de muis in een soort van slaapstand gaat?

[ Voor 8% gewijzigd door Executor16 op 29-10-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

dus in de 470 alleen 2 batterijen ? met 1 werkt ie niet ?
En de 270 ? doet die het wel met 1 batterij ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
jup, de V270 doet het met een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
LoneWolf schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:43:
dus in de 470 alleen 2 batterijen ? met 1 werkt ie niet ?
En de 270 ? doet die het wel met 1 batterij ?
Ik kan je iig vertellen dat de v470 erg licht is met 2 energizer batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Voor de smoothe scrollers onder ons (Mighty Mouse-style), elke Logitech muis die ik tot nu toe onder handen heb gehad heeft een ijzeren draadje binnen in het wiel die er voor zorgt dat het scrollen niet traploos gaat. Dit ijzertje kun je gewoon verwijderen en dan kan je net zo smooth scrollen als op je mighty mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:18:
Voor de smoothe scrollers onder ons (Mighty Mouse-style), elke Logitech muis die ik tot nu toe onder handen heb gehad heeft een ijzeren draadje binnen in het wiel die er voor zorgt dat het scrollen niet traploos gaat. Dit ijzertje kun je gewoon verwijderen en dan kan je net zo smooth scrollen als op je mighty mouse.
Met het nadeel dat je niet meer een enkel tikje kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Ik heb al een tijdje een Logitech V470 voor mn MBP. Toch doet ie soms een beetje raar. Na verloop van tijd begint ie opeens te schokken. Als ik de muit dan uitzet, en weer inschakel doet ie het weer vloeiend. Zou een ander BT programma (proximity+isync) kunnen storen? Ik had dit ook al met Tiger. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skulldigger schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:54:
Ik heb al een tijdje een Logitech V470 voor mn MBP. Toch doet ie soms een beetje raar. Na verloop van tijd begint ie opeens te schokken. Als ik de muit dan uitzet, en weer inschakel doet ie het weer vloeiend. Zou een ander BT programma (proximity+isync) kunnen storen? Ik had dit ook al met Tiger. Iemand een idee?
Ik heb het ook wel eens als ik te veel open heb staan. Heb nu nog 512 MB in me Mac Mini. Ik heb meer moeite met het feit dat het 4-6 seconden duurt na een restart. Dat had mijn Mighty Mouse (May Steve Jobs have its soul, augustus 2006 - oktober 2007, RIP :'( ) niet. Die deed het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Hoewel er niet echt lovende reacties zijn met betrekking tot de BT MM, vind ik hem uiterst geschikt. Het laseroog doet het gewoon altijd bij mij en is ongelofelijk accuraat, de batterijen gaan lang (genoeg) mee en ik hoef misschien één maal per maand het scrollballetje te 'poetsen'. Nou, dat heb ik wel over voor het meest gevreesde wapen van de computeraar.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
.Arne schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:13:
Hoewel er niet echt lovende reacties zijn met betrekking tot de BT MM, vind ik hem uiterst geschikt. Het laseroog doet het gewoon altijd bij mij en is ongelofelijk accuraat, de batterijen gaan lang (genoeg) mee en ik hoef misschien één maal per maand het scrollballetje te 'poetsen'. Nou, dat heb ik wel over voor het meest gevreesde wapen van de computeraar.
Hoelang heb je je MM al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Bijna een jaar.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik zelf de logitech MX1000...

gewoon 1, 7 poorts usbhub van (dont kill me) trust aan me macbook met een usb verlengsnoer zodta ik het netjes kan wegwerken...

daaraan mijn usb schijf, mijn harman kardon soundsticks, en de MX1000..

no problem en mijn muis gaat 3 á 4 weken mee als ik hem volledig oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:20:
[...]

Met het nadeel dat je niet meer een enkel tikje kan geven.
en nadeel 2 dat als je er per ongeluk eens tegenaan zit je halve bladzijde ineens weg is... heb er ervaring mee, pffff wat een ge*** zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
.Arne schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:13:
Idd, hier ben ik het mee eens. En er gaat NIKS boven die scrollbol (mooi woord..) Ik werk veel met photoshop, indesign en ableton live, en ik vind het toch verdomd fijn dat ik met hezelfde bolletje naar links/rechts/boven/onder/schuin etc. kan scrollen. Veel ergonomischer dan 2 scrollwieltjes imho. Bij mij werken die knoppen aan de zijkant overigens wel goed. Ik heb spaces er op ingesteld en ik hoef ze wat mij betreft helemaal niet hard in te drukken. Maar goed. iedereen zijn ding..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

skulldigger schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:54:
Heb hem ook 2 dagen gehad, maar inderdaad, soms schokkig, duurt ff voor hij reageert als je hem een paar minuten niet gebruikt hebt, verder vond ik 'm aan de te kleine kant.

Heb hem maar teruggebrach naar de MM, en heb vertrouwde mighty mouse wireless maar weer in gebruik, dan maar weer regematig balletje opkuisen.

Kon ook niet wat ander vinden nog wat me wel wat leek. Vinde de VX nano wel mooi, met zo'n kleine ontvanger ipv bluetooth, maar die muis is ook niet groot.
De grootte van de mighty is wel erg goed.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:26:
Deze muis heeft een USB-oplader die je er in kunt pluggen waarna je met de muis verder kan werken. Verder zitten er twee oplaadbare penlites in, die je eventueel door reguliere penlites kan vervangen.
Dat is dan wel weer handig maar goed, moet je weer usb inpluggen en wachten tot het geladen is. Met batterijen pak je een nieuw setje en plugt het in en je kunt verder. Die combinatie is dan wel weer extreem handig maar die zie je dus nou net niet zo vaak (eigenlijk helemaal niet, het is allemaal dockingstation gebeuren en dus lang wachten...as in uren).
Zelf vind ik het best raar dat jij het makkelijk vind om naar de winkel te lopen. Dat duurt hier toch al snel een minuut of 20, in die tijd heb ik mijn muis van genoeg stroom voorzien om drie dagen verder te kunnen werken.
Sja, hier is het 2 minuten en elders is het weer 3 weken...ligt er ook maar net aan naar welke winkel je gaat en waar die zit. Nogal een heel erg groot flauwekul argument van je. Gezien het feit dat het opladen van een muis zeker geen 20 minuten duurt maar al snel 2 uur is het al helemaal grote onzin. Dan moet je wel heel erg ver lopen om batterijen te halen (en dan pak je meestal al een of ander vervoersmiddel). Besides that, iemand die veel onderweg is met vanalles en nog wat heeft vaak wel iets van penlites bij zich (ook al zit het in een ander apparaat) dus het is niet altijd noodzakelijk om naar de winkel te gaan.
En nogmaals: Tijdens het opladen kan ik nog steeds verder muizen. En dat alles voor €13,95. Een Mighty Mouse van €69,00 kan dat niet. En ik persoonlijk vind dat belachelijk :)
Hoe kun jij verder muizen als je muis in de oplader zit? Dat geldt overigens voor 99,99% van de oplaadbare muizen met een dockingstation niet; moet je lekker zitten wachten tot hij klaar is. Handig...

Hebben we het maar niet over accu's die stuk gaan hoewel dat probleem minder vaak voorkomt tegenwoordig.

Wat overigens naast die scroll ball ook prettiger is aan de mighty mouse is die grote knop. Je drukt niet met 1 vinger de knop in maar met meerdere. Je hebt daardoor een betere verspreiding van druk over meerdere vingers en dus minder snel last van een klikvinger. Dat mis ik dan weer wel bij andere muizen maar goed, er gaat niets boven een Wacom tablet imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:56:
[...]

Dat is dan wel weer handig maar goed, moet je weer usb inpluggen en wachten tot het geladen is. Met batterijen pak je een nieuw setje en plugt het in en je kunt verder. Die combinatie is dan wel weer extreem handig maar die zie je dus nou net niet zo vaak (eigenlijk helemaal niet, het is allemaal dockingstation gebeuren en dus lang wachten...as in uren).
Wat is er lastig te begrijpen aan: waarna je met de muis verder kan werken. ? Tijdens het opladen kun je er verder mee werken. En als je het kabeltje dan irritant vind kun je er alsnog een nieuw setje batterijen in plaatsen.
Hoe kun jij verder muizen als je muis in de oplader zit? Dat geldt overigens voor 99,99% van de oplaadbare muizen met een dockingstation niet; moet je lekker zitten wachten tot hij klaar is. Handig...
Deze muis heeft dus geen oplader, maar een usb-kabel waarmee hij opgeladen kan worden.
Hebben we het maar niet over accu's die stuk gaan hoewel dat probleem minder vaak voorkomt tegenwoordig.
Nogmaals: Deze muis werkt met twee AAA-rechargables. Die er overigens gratis bij zaten.
Wat overigens naast die scroll ball ook prettiger is aan de mighty mouse is die grote knop. Je drukt niet met 1 vinger de knop in maar met meerdere. Je hebt daardoor een betere verspreiding van druk over meerdere vingers en dus minder snel last van een klikvinger. Dat mis ik dan weer wel bij andere muizen maar goed, er gaat niets boven een Wacom tablet imho :)
Persoonlijke mening :)
Pagina: 1