Maximale temp chipset?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 08:33
Ik heb een hele hete 8800 GTS. Hij wordt gemakkelijk 70°C onder load. Op zich is dat niet zo bijzonder. Het probleem bij mij is dat hij ook de chipset opwarmt. Altijd als ik een spel heb gespeeld en ik kijk in speedfan naar de temp van de chipset is deze boven de 50°C. De videokaart is dan te warm om aan te raken. De warmte geleidt dus ook naar het moederbord die daardoor ook lekker opwarmt. Idle is de chipset altijd boven de 40°C. Ik wil weten wat de maximale temperatuur is voor het moederbord, want 55-60°C lijkt me niet echt goed voor het moederbord :/
Overigens tijdens het overklokken van mijn videokaart al eens gehad dat de computer uitsloeg of niet meer reageerde, omdat de chipset oververhit raakte.
Ik heb een GA-P35-DS3R. Verder heb ik geen enkele problemen om mijn E6600 te koelen. Core wordt maximaal 42°C onder load.
Wat is de maximale temperatuur die mijn moederbord aankan? En hebben andere tweakers met een 8800 GTS ook last van een warme chipset?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier staat het ergens in de PDF. Als het goed is ergens in hoofdstuk 2. Lastig he, dat zoeken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het antwoord is inderdaad gewoon in een pdfje op de site van de fabrikant van je chipset te vinden. Op de site van de fabrikant kijken hoort gewoon tot de basiszelfwerkzaamheid die we verwachten voor je een topic opent, dus dit topic gaat dicht.

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Yup, is onlangs nog voorbij gekomen. Ding mag 100°C worden, dus 55-60°C is een mooie veilige waarde (zolang je niet boven de 70°C komt zit het eigenlijk altijd wel okay).

Zie ook: Chipsetkoeling (GA-P35-DS3)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Goed, dan maar dubbel dicht :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.