Ik heb een hele hete 8800 GTS. Hij wordt gemakkelijk 70°C onder load. Op zich is dat niet zo bijzonder. Het probleem bij mij is dat hij ook de chipset opwarmt. Altijd als ik een spel heb gespeeld en ik kijk in speedfan naar de temp van de chipset is deze boven de 50°C. De videokaart is dan te warm om aan te raken. De warmte geleidt dus ook naar het moederbord die daardoor ook lekker opwarmt. Idle is de chipset altijd boven de 40°C. Ik wil weten wat de maximale temperatuur is voor het moederbord, want 55-60°C lijkt me niet echt goed voor het moederbord
Overigens tijdens het overklokken van mijn videokaart al eens gehad dat de computer uitsloeg of niet meer reageerde, omdat de chipset oververhit raakte.
Ik heb een GA-P35-DS3R. Verder heb ik geen enkele problemen om mijn E6600 te koelen. Core wordt maximaal 42°C onder load.
Wat is de maximale temperatuur die mijn moederbord aankan? En hebben andere tweakers met een 8800 GTS ook last van een warme chipset?
Overigens tijdens het overklokken van mijn videokaart al eens gehad dat de computer uitsloeg of niet meer reageerde, omdat de chipset oververhit raakte.
Ik heb een GA-P35-DS3R. Verder heb ik geen enkele problemen om mijn E6600 te koelen. Core wordt maximaal 42°C onder load.
Wat is de maximale temperatuur die mijn moederbord aankan? En hebben andere tweakers met een 8800 GTS ook last van een warme chipset?