rook uit mobo, maar blijft werken...

Pagina: 1
Acties:

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
hallo,

Ik ben op dit moment bezig een pc in een te zetten.
Dit is de eerste keer dat ik watercooling gebruik , dus ik wou de pomp vullen en testen, maar mijn mobo begon te roken. ik heb alles eruit gehaald, getest op een kartonnen doos en het werkte nog perfect.

Wat is nu de beste manier om te zorgen dat je mobo geen contact maakt met de kast?
Op de achterkant zitten nu metalen beugels om het koelblok op haar plaats te houden, zou dit de reden kunnen zijn van het aarden, ook al zitten er van die ringetjes rond?
Door die beugels moet ik de randen van mobo ook buigen om alles goed vast te kunnen vijzen.

Ik heb al gehoord van iemand die er gewoon een stuk karton tussen steekt, maar zijn er geen andere effectieve oplossingen?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
afstandsbusjes
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/2_1163595353.jpg

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Wat is nu precies het punt? Niet dat het moederbord de case raakt neem ik aan. Daar zal het normaliter niet door gaan roken. Hooguit kortsluiting. Dat voorkom je door afstandsbusjes.
Maar misschien kan je het probleem iets duidelijker uitleggen. Ik zie het verband tussen watercooling, karton en contact met de case namelijk niet. :)

Maar goed, je weet wat ze zeggen he: PMG FAQ: Er komt rook van mijn moederbord. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Pinocheckio
_the_crow_ schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:14:
Wat is nu precies het punt? Niet dat het moederbord de case raakt neem ik aan. Daar zal het normaliter niet door gaan roken. Hooguit kortsluiting. Dat voorkom je door afstandsbusjes.
Maar misschien kan je het probleem iets duidelijker uitleggen. Ik zie het verband tussen watercooling, karton en contact met de case namelijk niet. :)

Maar goed, je weet wat ze zeggen he: PMG FAQ: Er komt rook van mijn moederbord. ;)
ja, volgens mij raakt hij de case wel aan, en ik dacht dat het misschien door die beugels kwam, van het koelblok. enja karton zorgt voor het 'niet aarden' .., dit zou ook moeten helpen

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Karton er tussen is best wel een houtje-touwtje-methode. Die afstandsbusjes bestaan niet voor niks. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Je case en dus het gedeeltje waar je koeling tegen aanzit is de ground. Maar het lijkt me sterk dat je koeling kortsluiting maakt met je kast. Want op je koeler hoort geen spanning te staan.
Ik weet niet wat voor een kast je hebt maar misschien kun je je mobo tray eruit halen en beter bekijken?

• Pinocheckio
Tmmbomb schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:23:
Je case en dus het gedeeltje waar je koeling tegen aanzit is de ground. Maar het lijkt me sterk dat je koeling kortsluiting maakt met je kast. Want op je koeler hoort geen spanning te staan.
Ik weet niet wat voor een kast je hebt maar misschien kun je je mobo tray eruit halen en beter bekijken?
het lijkt precies toch te lukke, ik heb wat van die afstandsbusjes gevonde.
ik heb de armor lcs, dus die tray is er nie uit te halen..
Pagina: 1