[Leopard] Tips and tricks....

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik weet niet of de mods het een goed idee vinden, maar ik dacht: waarom is er geen Leopard Tips & Tricks topic over Leopard. Omdat het nieuw is en iedereen er mee loopt te vogelen is het misschien een idee om de nifty tricks met elkaar te delen.

Spaces sleep trick:

Spaces is wel makkelijk, maar je kan ook gewoon vensters slepen naar de desbetreffende Space. Pak daarvoor het venster beet en sleep het naar de betreffende hoek van het scherm, waar linksboven Space 1 is, rechtsboven Space 2 is, linksonder Space 3 en rechtsonder Space 4.

Nu backup maken van Time Machine

Het lijkt wel of je Time Machine niet kan forceren om een backup te maken, maar dit kan wel. Gebruik hiervoor Ctrl klik op het Time Machine icoon in je Dock en zie daar: "Maak nu een schijfkopie"

Tot zover mijn nifty tricks.... feel free to post!

Verwijderd

De sleep truuk werkt overigens ook als je op F8 drukt en dan een venster van een space pakt en het naar een andere space sleept.
Ik vind dat persoonlijk wat overzichtelijker.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk aan, dus zo maak je direct een backup! Handig! Ook de tip voor spaces komt me goed uit!

Een bekende, maar als we toch gaan opsommen:

Dock een 2d uiterlijk geven

Open Terminal en tik:

- defaults write com.apple.dock no-glass -boolean YES
- killall Dock

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Om de delay bij het switchen van een space bij het draggen van een window te verlagen:
defaults write com.apple.dock workspaces-edge-delay -float 0.1; killall Dock
Verander de 0.1 delay naar eigen wens.

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
Red schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:09:
Okay, ik weet niet of de mods het een goed idee vinden,
Ik weet het ook niet, maar als nieuwe mbp gebruiker vind ik het een heel goed idee d:)b

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
weet niet zeker of het in dit topic past.. Maar ik heb een vraag over spaces.

Ik heb mijn imac aangesloten op me TV met behulp van DVI.. een dualscreen. Ik gebruik de TV dus om films af te spelen.

Nu het probleem met spaces.. als ik naar een andere space ga, dan is dat gelijk voor beide schermen... dus ga ik naar de space waar ik mijn mails heb staan... dan gaat de film ook weg (ook al speelt de film in fullscreen mode)

Iemand hier een oplossing voor?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Lijkt me niet dat we hier een "extra" topic voor nodig hebben. Als het niet in FAQ: Mac OS X past, dan wel in [Leopard] Ervaringen en Discussie :)

Oh ja, en troubleshooting gaan we in een topic als dit dus helemaal niet doen. Open daar gewoon een nieuw topic voor, zoals we vragen in onze Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007)

[ Voor 34% gewijzigd door dawuss op 01-11-2007 10:15 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.