Ik erger mij de laatste tijd aan het gedrag van sommige users in V&A. Als iemand een advertentie zet menen zij altijd een advertentie te moeten beoordelen op vraagprijs, bon of geen bon en men geeft soms zelfs advies over wat de vraagprijs dan wel moet zijn terwijl zij zelf vaak niet eens geinteresseerd zijn in de advertentie. Ik vind dergelijk gedrag echt niet op zijn plaats op een platform waar men tweedehands spullen kan kopen en verkopen. Als je prijs y te hoog vind stuur je een mail waarin je aangeeft dat je het wel wil kopen voor prijs x, en daarmee is het klaar, discussie over een vraagprijs in een publieke thread is echt niet op zijn plaats. Een ander voorbeeld is dat mensen naar de pricewatch verwijzen om aan te geven dat de vraagprijs maar 30 euro onder de nieuwprijs zit en dat men daarom liever het produkt nieuw zou kopen, prima dat iemand er zo over denkt, maar ik zie de noodzaak er niet van in dat bij nagenoeg iedere advertentie te melden.
Ik zou graag zien dat er wat aan dergelijke praktijken (een vluchtige blik door V&A levert genoeg voorbeelden op) gedaan wordt. Ik merk bij mijzelf al dat ik hardware niet meer op Tweakers.net aanbied omdat ik de discussies met mensen die zelfs geen intresse hebben in datgene dat wordt aangeboden zat ben. En ik zou mij voor kunnen stellen dat die gedachte bij meer mensen leeft. Om V&A daarom ook in de toekomst een goed platform te laten bieden voor de verkoop/aankoop van hardware zou ik willen oproepen tot een strengere policy en de daaruit vloeiende moderatie.
Ik zou graag zien dat er wat aan dergelijke praktijken (een vluchtige blik door V&A levert genoeg voorbeelden op) gedaan wordt. Ik merk bij mijzelf al dat ik hardware niet meer op Tweakers.net aanbied omdat ik de discussies met mensen die zelfs geen intresse hebben in datgene dat wordt aangeboden zat ben. En ik zou mij voor kunnen stellen dat die gedachte bij meer mensen leeft. Om V&A daarom ook in de toekomst een goed platform te laten bieden voor de verkoop/aankoop van hardware zou ik willen oproepen tot een strengere policy en de daaruit vloeiende moderatie.