Kritiek op advertenties V&A.

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik erger mij de laatste tijd aan het gedrag van sommige users in V&A. Als iemand een advertentie zet menen zij altijd een advertentie te moeten beoordelen op vraagprijs, bon of geen bon en men geeft soms zelfs advies over wat de vraagprijs dan wel moet zijn terwijl zij zelf vaak niet eens geinteresseerd zijn in de advertentie. Ik vind dergelijk gedrag echt niet op zijn plaats op een platform waar men tweedehands spullen kan kopen en verkopen. Als je prijs y te hoog vind stuur je een mail waarin je aangeeft dat je het wel wil kopen voor prijs x, en daarmee is het klaar, discussie over een vraagprijs in een publieke thread is echt niet op zijn plaats. Een ander voorbeeld is dat mensen naar de pricewatch verwijzen om aan te geven dat de vraagprijs maar 30 euro onder de nieuwprijs zit en dat men daarom liever het produkt nieuw zou kopen, prima dat iemand er zo over denkt, maar ik zie de noodzaak er niet van in dat bij nagenoeg iedere advertentie te melden.

Ik zou graag zien dat er wat aan dergelijke praktijken (een vluchtige blik door V&A levert genoeg voorbeelden op) gedaan wordt. Ik merk bij mijzelf al dat ik hardware niet meer op Tweakers.net aanbied omdat ik de discussies met mensen die zelfs geen intresse hebben in datgene dat wordt aangeboden zat ben. En ik zou mij voor kunnen stellen dat die gedachte bij meer mensen leeft. Om V&A daarom ook in de toekomst een goed platform te laten bieden voor de verkoop/aankoop van hardware zou ik willen oproepen tot een strengere policy en de daaruit vloeiende moderatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

eens, hoor je meer mensen over en als je je ergert moet je gewoon een topicje openen en dan doen de modjes er wel wat aan... alleen alles door nemen kunnen ze natuurlijk niet, veel te groot karwei dus zeeg dan reacties aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29

mvds

Totally awesome!

Ik vind het wel goed dat er dat soort commentaar komt :) Ik bedoel, als je iets met winst of tegen (bijna) nieuwprijs wil verkopen prima, maar doe dat dan op marktplaats ofzo. Hier op Tweakers heb je een hechte groep die elkaar graag steunen, en dan hoort het er ook bij om te waarschuwen tegen te hoge prijzen. Het is hier geen eBay of Marktplaats waarbij je zelf moet uitzoeken of het wel de waarde heeft die gevraagd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

helaas zijn er geen "hoeveel is dit nog waard?" topics dus niet iedereen kan meer goed inschatten dat het te duur is. Als het gewoon teveel is dan koopt niemand het toch dus dan heeft de hele advertentie geen zin.

Kan me voorstellen dat je hierom niet meer op V&A adverteert maar aan de andere kant kan je dit ook als motief zien om gewoon een normale prijs te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mr_gadget schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:43:
helaas zijn er geen "hoeveel is dit nog waard?" topics dus niet iedereen kan meer goed inschatten dat het te duur is. Als het gewoon teveel is dan koopt niemand het toch dus dan heeft de hele advertentie geen zin.

Kan me voorstellen dat je hierom niet meer op V&A adverteert maar aan de andere kant kan je dit ook als motief zien om gewoon een normale prijs te vragen.
Volgens mij zijn die er nog wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik vind het niet meer dan terecht dat er mensen zijn die potentiele kopers en de verkoper erop wijzen dat er te veel wordt gevraagd. Als je bijvoorbeeld een advertentie als dit ziet, dan kan je gewoon zulk soort reacties verwachten. Met zulk soort reacties heb ik dan ook geen problemen.

Maar sommige adverteerders gaan er dan nog eens lekker tegen in door te zeggen dat hun product x maanden geleden nog (bijv) 400 euro was en dat ze er daarom nog 250 euro voor kunnen vragen, ondanks dat ze daarmee maar een tientje onder de huidige nieuwprijs zitten. En op dat moment lopen zulk soort dingen gewoon hopeloos uit de hand.

Wat ik ook vaak genoeg zie zijn de foutieve pricewatch boodschappenlijstjes. Neem deze ad bjvoorbeeld. De nieuwprijs van dat systeem is nog steeds meer dan 4200 euro. Halverwege staat er echter een reactie met een boodschappenlijstje van iemand die zegt dat de gevraagde 3000 euro bijna gelijk is aan de nieuwprijs. Maar als je dan dat lijstje gaat bekijken, blijkt het dat er geen geheugen bij zit, er 2 verkeerde videokaarten zijn gekozen, enz waardoor de prijs dik 1000 euro lager uit valt. Dit soort dingen zie je vooral terug in ads voor dure PC's en die lijstjes kloppen zowat nooit. Users die zulk soort lijstjes posten mogen van mij wel even 3 keer checken of hun lijstje wel klopt, in plaats van die lijst gelijk neer te plempen als ze bij de hoeveelheid van de vraagprijs zijn aangekomen.

Welke opmerkingen van mij wel mogen verdwijnen zijn de "alleen geregistreerd om dit te verkopen?" en marktplaats gerelateerde opmerkingen. Daar kan je niks mee en dat zijn eigenlijk ook gewoon flames richting de adverteerder.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

We zijn ons er terdege van bewust van dit gedrag in V&A. Je mag alleen reageren als je interesse hebt of iets zinvols bij te dragen hebt. Helaas kunnen een aantal gebruikers zich niet inhouden en vinden het nodig overal op te reageren, met zinloze opmerkingen als "nice price", "heb ik ook", "te duur", "marktplaats aanbieding" en zelfs "oplichter". Dit soort reacties zijn totaal niet gewenst en kunnen je zelfs een tijdelijke ban opleveren. De reactiemogelijkheid in V&A is alleen bedoeld om vragen te stellen aan de verkoper, niet een verkapt forum, waar het de laatste tijd meer op lijkt. Echter kunnen we niet alle advertenties en reacties bekijken en beoordelen. Dat zou een volledige dagtaak inhouden. Omdat dit gedrag absoluut ongewenst is zijn we momenteel aan het nadenken hoe we hier mee in de toekomst omgaan.
Tot die tijd kan je de echt excessieve reacties altijd even melden via het meldpunt, dan kijken we er even naar.

[ Voor 40% gewijzigd door Microkid op 31-10-2007 20:59 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Blijkbaar willen tweakers graag wat roepen over andermans waar. Dat roept om moderatie zoals bij de reacties op het nieuws. Of een totaalmoderatie. van slechte advert tot zeer goed ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:18:
[...]

Volgens mij zijn die er nog wel hoor :)
Zijn gesloten met voorbaat, en dat het echt teveel aanvragen werden op ten duur.

V&A is idd een plek waar men vaak gaat zitten ziften om de prijs, jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

met lism, en qua verkoopprijs, de wet van vraag en aanbod hè een koper mag zich ook wel verdiepen en kan heel eenvoudig op tweakers de nieuwprijs van een product zien, als je het te duur vind dan zoek je toch elders een goedkopere, van de eventuele koper mag ook input verwacht worden lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje een dubbel gevoel over het beleid zoals Microkid het hier stelt. Als je een vraagt hebt kun je de verkoper toch gewoon een mail sturen, waarom zou dat via reacties moeten? Volgens mij is de mail daar een veel handiger platform voor, hoef je niet elke keer speciaal naar die ad te navigeren om te kijken of de verkoper gereageerd heeft. Bovendien krijg je miscommunicatie zoals 'mail me maar' terwijl de potentiële koper z'n email adres niet openbaar heeft gemaakt.

Ik heb het al een keer eerder gezegd, maar, als je alleen mag reageren als je geïnteresseerd bent, wat is dan het nut van die reactiemogelijkheid? Mail lijkt me dan makkelijker en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:01:
Ik heb een beetje een dubbel gevoel over het beleid zoals Microkid het hier stelt. Als je een vraagt hebt kun je de verkoper toch gewoon een mail sturen, waarom zou dat via reacties moeten? Volgens mij is de mail daar een veel handiger platform voor, hoef je niet elke keer speciaal naar die ad te navigeren om te kijken of de verkoper gereageerd heeft. Bovendien krijg je miscommunicatie zoals 'mail me maar' terwijl de potentiële koper z'n email adres niet openbaar heeft gemaakt.

Ik heb het al een keer eerder gezegd, maar, als je alleen mag reageren als je geïnteresseerd bent, wat is dan het nut van die reactiemogelijkheid? Mail lijkt me dan makkelijker en sneller.
Mail is ook inderdaad een van de opties die we momenteel serieus aan het bekijken zijn. Echter de reactiemogelijkheid moet gewoon blijven. Hier staat immers toch vaak interessante info in, die ook voor anderen van belang kan zijn.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ben er wel mee eens, als de eerste post al is: Dat ? Dat is echt een onding ! ... trouwens veelste duur ! Terwijl het bv over een Mda Vario 2 gaat, nu zijn de meningen verdeeld onder de 225.000 leden, maar er is zekerste weten een grote groep die het wel een fijne pocket pc vinden.

Wat je zelf niet leuk vindt of wat dan ook, kan de rest nog wel bevallen.
In mijn ogen vallen sommige opmerkingen wel onder 'Flame/Troll' & andere meer onder 'bescherming van mede-tweakers' !!!

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:17
Allereerst even dit, ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen dus als het ergens anders beter past schroom dan niet om het topic in het goede subforum te zetten. ;)

De 8800GT komt eraan. Een mooie prijs en presteerd ook nog eens beter dan de 8800GTS. Voor veel mensen dus een reden om hun 8800GTS in de V&A te zetten en een 8800GT aan te schaffen.

Het valt me echter op dat in elke advertentie met een 8800GTS er gezeurd wordt over de prijs. Iemand biedt een dergelijke kaart aan voor bijvoorbeeld €200,-. Gelijk een aantal reacties waarin wordt beweerd dat de prijs veel te hoog ligt voor die videokaart. 'Want' zeggen ze, 'de 8800GT kost bijna net zoveel en presteerd ook nog beter'.

Dit klopt wel, maar waarom moet dit nou in elke V&A advertentie gezegd worden? Als iemand het niet met de prijs eens is, waarom wordt er dan niet even gemaild ipv die onzinnige reacties?

Mijn vraag is nu dan ook of het mogelijk is om vanaf nu zulke reacties gewoon te verbieden. Tuurlijk mag er over een prijs gediscussierd worden, maar dit gaat toch gewoon nergens meer over? Laat mensen gewoon zelf hun prijs bepalen, en als je het er niet mee eens bent stuur dan gewoon een mailtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:13

Appie

F1RST Racing

Zie ook Kritiek op advertenties V&A. aangezien de strekking van de statement op hetzelfde berust.

Ik ben het overigens wel met je eens.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19
Puntsgewijs mijn mening:

-Het aantal advertenties dat niet door de beugel kan is echt beperkt. Je kunt ze keurig melden bij V&A. Andere advertenties bevallen iemand persoonlijk misschien niet, maar bij geen interesse is het wel zo netjes om niet te reageren
-Opmerkingen over de prijs zijn discutabel: Zoals GoldenSample al aangeeft is het een spel van vraag en aanbod. Daarbij verwarren velen vraagprijs met verkoopprijs. Laat verkoper en geïnteresseerden lekker zelf onderhandelen. Soms geeft iemand aan dat hij geen idee heeft wat een redelijke vraagprijs is. Dan kan een behulpzame reactie wel gewenst zijn
-Er is geen sprake van een Tweakers community die elkaar graag helpt. De tweakers community is enorm groot en daar zitten een heleboel mensen tussen die graag anderen helpen en ook een heleboel die gewoon iets willen kopen of verkopen voor een goeie prijs. Dat is de realiteit en wat is daar mis mee?
-Als er een opmerking wordt gemaakt is het vaak niet eens de letterlijke boodschap die mij stoort maar meer de flamerige toon van de berichten: Een opmerking als "het is hier geen marktplaats" hoort wat mij betreft in de categorie wc-eend.
-Er is beleid over wat wel en niet gewenst is in reacties, en daarin staat volgens mij duidelijk hoe met bovenstaande punten omgegaan dient te worden. Dat dit beleid niet gehandhaafd wordt is jammer en lijkt voor sommigen een rechtvaardiging te geven het beleid met voeten te treden.

Volgens mij zou het beleid prima als uitgangspunt kunnen worden gebruikt om hier de discussie te voeren over wat wel en niet gewenst is in reacties. Het gaat gewoon om spelregels die je met z'n allen afspreekt, die volgens mij heel redelijk zijn, de kwaliteit van V&A ten goede komen en waar echt niet iedereen het altijd over eens hoeft te zijn. Het werkt echter alleen maar als wel iedereen probeert zich enigszins aan deze spelregels te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

GoldenSample schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:32:
met lism, en qua verkoopprijs, de wet van vraag en aanbod hè een koper mag zich ook wel verdiepen en kan heel eenvoudig op tweakers de nieuwprijs van een product zien, als je het te duur vind dan zoek je toch elders een goedkopere, van de eventuele koper mag ook input verwacht worden lijkt mij
Klopt wel ja, maar als een verkoper expres de link naar de PW weglaat om er meer aan te kunnen verdienen, dan kan ik het toch echt niet laten om die link er dan alsnog even bij te zetten in een reply hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Microkid schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:56:
We zijn ons er terdege van bewust van dit gedrag in V&A. Je mag alleen reageren als je interesse hebt of iets zinvols bij te dragen hebt. Helaas kunnen een aantal gebruikers zich niet inhouden en vinden het nodig overal op te reageren, met zinloze opmerkingen als "nice price", "heb ik ook", "te duur", "marktplaats aanbieding" en zelfs "oplichter". Dit soort reacties zijn totaal niet gewenst en kunnen je zelfs een tijdelijke ban opleveren. De reactiemogelijkheid in V&A is alleen bedoeld om vragen te stellen aan de verkoper, niet een verkapt forum, waar het de laatste tijd meer op lijkt. Echter kunnen we niet alle advertenties en reacties bekijken en beoordelen. Dat zou een volledige dagtaak inhouden. Omdat dit gedrag absoluut ongewenst is zijn we momenteel aan het nadenken hoe we hier mee in de toekomst omgaan.
Tot die tijd kan je de echt excessieve reacties altijd even melden via het meldpunt, dan kijken we er even naar.
Mochten jullie nog hulp nodig hebben in de vorm van lite-mod ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
obsidian schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:26:
[...]

Klopt wel ja, maar als een verkoper expres de link naar de PW weglaat om er meer aan te kunnen verdienen, dan kan ik het toch echt niet laten om die link er dan alsnog even bij te zetten in een reply hoor :)
Dat een verkoper dat expres doet is een aanname die niet altijd terecht is. Daarbij vind ik het wel een beetje krom dat tweakers aan de ene kant geacht worden zichzelf zo goed mogelijk te informeren (dus ook als ze iets kopen), en aan de andere kant op V&A 'neergesabeld' worden als niet alle details van een product uitgekauwd worden. De koper heeft zelf ook een verantwoordelijkheid! Zolang er geen sprake is van misleiding of het verzwijgen van zaken is er wat mij betreft niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

bszz schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:22:
[...]

Dat een verkoper dat expres doet is een aanname die niet altijd terecht is. Daarbij vind ik het wel een beetje krom dat tweakers aan de ene kant geacht worden zichzelf zo goed mogelijk te informeren (dus ook als ze iets kopen), en aan de andere kant op V&A 'neergesabeld' worden als niet alle details van een product uitgekauwd worden. De koper heeft zelf ook een verantwoordelijkheid! Zolang er geen sprake is van misleiding of het verzwijgen van zaken is er wat mij betreft niks aan de hand.
Misschien niet terecht nee, maar ach, ik ben nou eenmaal graag behulpzaam :) (no phun intended)
Ik zet ook wel eens de link naar de specs erbij als de verkoper het vergeten is, gewoon omdat de volgende er dan niet naar hoeft te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

obsidian schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:28:
[...]

Misschien niet terecht nee, maar ach, ik ben nou eenmaal graag behulpzaam :) (no phun intended)
Ik zet ook wel eens de link naar de specs erbij als de verkoper het vergeten is, gewoon omdat de volgende er dan niet naar hoeft te zoeken...
Met obsidian

Op t.net weet men dat op elkaar gelijkende producten veel verschil kan zitten. Er zijn vaak genoeg ads waar wel gelinkt wordt naar de fabrikant, maar de daadwerkelijke specs ontbreken in de ad. Of alleen een korte omschrijving: "Laptop te koop". Dit is een typische marktplaats ad. De koper en de verkoper moeten weten wat ze kopen en verkopen. Voorals de verkoper heeft de taak in mijn ogen een zo helder mogelijke ad te plaatsen, die wel tenslotte verkopen toch?

Hoe beter de ad, hoe minder offtopic reacties.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 14:55

Wimo.

Shake and Bake!

Ik vind dit ook een behoorlijk slechte ontwikkeling. De laatste tijd worden dit soort reacties steeds erger. Ik zie nu bijvoorbeeld een gloednieuwe ad van een 8800GTS welke helemaal vol staat met dit soort helden. De prijs 'moet' maar naar 150 want dat is normaal :') Misschien een mogelijkheid tot niet reageren op een advertentie? Als iemand het ding wil moeten ze maar mailen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Zoals ook hier al uitgelegd: we rekenen ook op de hulp van jullie, de community. We hebben liever dat jullie een melding maken van foute reacties, dan dat we hier in een oeverloze discussie geraken over de foute reacties en wat nu wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 18:01

BTS

Compleet mee eens.. het is toch dieptriest, het lijkt net copy past werk daar.
Ook lijkt me het handig dit soort mensen gewoon een waarschuwing krijgen of een ban van V&A (voor de reacties dan) aangezien ze niks nuttigs toevoegen, en appels met peren vergelijken.

Edit:

Zie net zelfs een reactie die zegt: Dat ie zelfs zin heeft in een 8800GT discussie :') :S }:|

[ Voor 16% gewijzigd door BTS op 03-11-2007 13:28 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er op de FP al een discussie waait over de nieuwe 8800GT kom je nauwelijks meer aan bod om je eigen stukje hardware te kunnen verkopen. Het wordt compleet de grond in getrapt omdat er straks een 8800GT aankomt. Tja eerlijk is eerlijk die kaart sneller maar das nog geen reden om de wellicht geintereseerde weg te trekken van je advertentie. Ook dat gezift over die prijs elke keer. Lui hoeven die dingen niet te kopen, ik vraag me af wanneer iemand zelf zoiets eens neerzet of hij zich erbij happy voelt of er niet weer een jan-jaap even komt zeiken over de prijs elke keer.

Ik heb in het verleden , omwille de prijs, slechte ervaringen gehad met producten verkopen op V&A. Daarom is marktplaats vaak een beter alternatief, en op T.net schrikt het af. Ik zou dolgraag wel even schoon schip willen maken als vrijwilliger als het komt over berichten met prijs of prestaties. Onderbouwde meningen is wel iets anders, maar dat gezeik moet eens ophouden.

Die 8800GT is trouwens toch op de releasedatum niet eens meer leverbaar (iets met uitverkochte preorders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

alvast bedankt, zag al enkele mod-breaks rondvliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het lijkt mij gewoon handiger dat 'reactie-/forumgedeelte' helemaal weg te halen bij V&A: als men iets te vragen/mee te delen heeft aan de koper/verkoper, kan dat gewoon via email.
Het is hoogdrempeliger, dus de "tweakers" die het allemaal zo goed weten zullen je minder gauw lastig vallen.

De meeste bezoekers van T-net zullen zelf voor een groot deel ook wel weten wat te duur, te oud of wat dan ook is, daar hoeft de ad-plaatser niet publiekelijk voor terecht gesteld worden.
Als 'ie geen reacties per mail krijgt, kan 'ie altijd nog de prijs/ad heroverwegen.

Pas nog een schrijnend voorbeeld gezien van de botheid van sommige "mensen" die het nodig vinden op alles te reageren: iemand wilde een laptop+bijbetaling ruilen voor een sneller model voor een gehandicapt familielid (zus geloof ik).
Komen er allemaal reacties in de trant van "Wat moet zo'n gehandicapte nou met een snelle laptop?" :X
Toen ik weer wat bijgekomen was van verbazing & m'n bloeddruk weer op een normaal peil was en ik het wilde melden, bleek de ad al vervallen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 18:01

BTS

Kijk nu in V&A en zie dat er een hoop reacties weg zijn gehaald, das mooi:) (ook al is de mijne ook weg maar dat komt omdat ik ging schelden O-)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Via mail werkt niet altijd. Heb vaak genoeg aangegeven interessen in een ad te hebben, maar geen reactie van de plaatser. Dan is het goed als ik in de ad anderen kan waarschuwen voor niet reagerende verkoper. Maar e.e.a. hangt vaak ook weer samen met de kwaliteit van de ad:
- complete info
- reden verkoop
- redelijke prijs
- link naar fabrikant
- etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 21:15
Dit was een ad van mijzelf gisteren(al verkocht, dus geen reclame? :P): V&A aangeboden: MSI GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTS-T2D640E-HD-OC

Toch een leuk voorbeeld dat het ook beter kan. Daarom heb ik zelf ook express die 8800Gt naar voren gehaald in mijn ad, zo voorkom je toch een groot deel van die discussie.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Venxir schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:34:
Dit was een ad van mijzelf gisteren(al verkocht, dus geen reclame? :P): V&A aangeboden: MSI GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTS-T2D640E-HD-OC

Toch een leuk voorbeeld dat het ook beter kan. Daarom heb ik zelf ook express die 8800Gt naar voren gehaald in mijn ad, zo voorkom je toch een groot deel van die discussie.
Inderdaad, jouw ad is een mooi voorbeeld van hoe je als verkoper voldoende relevante info geeft. Scheelt vragen, scheelt geblaat van users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:24:
Via mail werkt niet altijd. Heb vaak genoeg aangegeven interessen in een ad te hebben, maar geen reactie van de plaatser. Dan is het goed als ik in de ad anderen kan waarschuwen voor niet reagerende verkoper.
Op zich nobel om anderen te willen waarschuwen, maar ik denk niet dat dat altijd gewenst is.
Een niet reagerende verkoper kan nl. zeer veel (tijdelijke) oorzaken hebben: mailprobleem, ziekte, tijdgebrek etc.
Maar ook bijv. omdat de verkoper de mailer misschien niet mag, het niet vertrouwt, of het bod onredelijk laag is (laatste zelf meegemaakt: had in een ad gezet dat de prijs 'vast' was, en dat afdingen geen zin had; krijg je mailtjes van mensen die de helft bieden 8)7 Nou sorry hoor, maar als je de ad zelf al niet leest, waarom zou ik dan nog de moeite nemen een antwoord te sturen?).

Dus dan zou je evt. andere geinteresseerden al bij voorbaat definitief afschrikken, voor een reden die misschien maar tijdelijk was, of alleen op jou van toepassing.

Daarnaast kan zoiets ook simpel misbruikt worden om de ad-plaatser zwart te maken (mogelijk uit eigen belang of een bevriende mede-tweaker): een goede reputatie opbouwen duurt lang, maar een slechte reputatie heb je zo en raak je lastig kwijt, ook al is het onterecht.
Als je op- of aanmerkingen hebt op de ad-plaatser, kun je dat altijd nog doen via de feedback-optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Iva_Bigone schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:03:
[...]

Op zich nobel om anderen te willen waarschuwen, maar ik denk niet dat dat altijd gewenst is.
Een niet reagerende verkoper kan nl. zeer veel (tijdelijke) oorzaken hebben: mailprobleem, ziekte, tijdgebrek etc.
Maar ook bijv. omdat de verkoper de mailer misschien niet mag, het niet vertrouwt, of het bod onredelijk laag is (laatste zelf meegemaakt: had in een ad gezet dat de prijs 'vast' was, en dat afdingen geen zin had; krijg je mailtjes van mensen die de helft bieden 8)7 Nou sorry hoor, maar als je de ad zelf al niet leest, waarom zou ik dan nog de moeite nemen een antwoord te sturen?).

Dus dan zou je evt. andere geinteresseerden al bij voorbaat definitief afschrikken, voor een reden die misschien maar tijdelijk was, of alleen op jou van toepassing.

Daarnaast kan zoiets ook simpel misbruikt worden om de ad-plaatser zwart te maken (mogelijk uit eigen belang of een bevriende mede-tweaker): een goede reputatie opbouwen duurt lang, maar een slechte reputatie heb je zo en raak je lastig kwijt, ook al is het onterecht.
Als je op- of aanmerkingen hebt op de ad-plaatser, kun je dat altijd nog doen via de feedback-optie.
Het is een kleine moeite om "prijs is vast, zie ad" te replyen. Een score krijg je alleen als iemand een score toekent, niet omdat iemand verkeerd reageert in een ad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
PcDealer schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:41:
[...]

Scheelt vragen, scheelt geblaat van users.
Je moet het nou niet gaan omdraaien. Die "users" zijn echt zelf verantwoordelijk voor hun "geblaat"!

Als je echt "behulpzaam" wilt zijn, reageer dan respectvol. De toon van veel reacties doet mij nou niet echt aan behulpzaamheid denken maar eerder aan bemoeizucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:25:
[...]

Het is een kleine moeite om "prijs is vast, zie ad" te replyen. Een score krijg je alleen als iemand een score toekent, niet omdat iemand verkeerd reageert in een ad.
Als je mailen toch zo'n kleine moeite vindt, waarom wil je dan perse mensen waarschuwen m.b.v. een reactie onder de ad voor een niet-reagerende user?

En een reactie mbt. het gedrag van de ad-plaatser hoort daar sowieso niet thuis, daar is de feedback juist voor bedoeld:
Reageer alleen als je interesse hebt in het object en reageer uitsluitend op de inhoud, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen.

[ Voor 21% gewijzigd door 3dfx op 04-11-2007 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

bszz schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:06:
[...]

Je moet het nou niet gaan omdraaien. Die "users" zijn echt zelf verantwoordelijk voor hun "geblaat"!

Als je echt "behulpzaam" wilt zijn, reageer dan respectvol. De toon van veel reacties doet mij nou niet echt aan behulpzaamheid denken maar eerder aan bemoeizucht!
En de verkoper is verantwoordelijk voor een goede ad die weinig vragen oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
PcDealer schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:54:
[...]

En de verkoper is verantwoordelijk voor een goede ad die weinig vragen oproept.
Ja, daar kunnen we het ook over hebben, maar volgens mij is dat niet het topic van deze discussie. Het is in ieder geval geen excuus om flamerig te reageren in reacties, en volgens mij is dat voor veel tweakers een structureel probleem.

Als je vindt dat onvolledigheid of een ander "gebrek" van advertenties een probleem is, is het wellicht verstandig daar een apart topic over te openen. Het wordt anders wel erg een "ja, maar hij begon" discussie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reacties die echt niet door de beugel kunnen kunnen altijd gewoon gemeld worden via het V&A meldpunt - die is niet enkel bedoeld voor als er iets mis is met de advertentie zelf.

Aangezien het erop lijkt dat met name de reacties een doorn in het oog zijn, is het misschien een idee toe te werken naar betere informatievoorziening rond het meldpunt. Wil ik wel benadrukken dat in beginsel voor V&A reacties dezelfde basis geldt als voor andere reacties. Opmerkingen over de prijs of normale offtopic reacties voegen wellicht weinig toe, maar daar waar de sfeer er niet onder lijdt zie ik niet direct reden dergelijke reacties te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Nu meng ik me nog eventjes in deze discussie.

Maar waar ik me vooral aan erger zijn de volgende -steeds dezelfde- opmerkingen / vragen :

- "Mooie prijs"
- "Te duur"
- "Waarom doe je het weg"

En dan nog niet gesproken over de opmerkingen over dat er nieuwe videokaarten zijn die zoveel sneller zijn. Ja fijn ? De adverteerder probeert iets te verkopen..

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:28
k8skaaay schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:05:

Maar waar ik me vooral aan erger zijn de volgende -steeds dezelfde- opmerkingen / vragen :

- "Mooie prijs"
- "Te duur"
- "Waarom doe je het weg"

En dan nog niet gesproken over de opmerkingen over dat er nieuwe videokaarten zijn die zoveel sneller zijn. Ja fijn ? De adverteerder probeert iets te verkopen..
"Te duur" en "mooie prijs" zijn storend ja,maar de vraag waarom iemand het weg doet kan toch wel relevant zijn vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Vraag en Aanbod is er voor verkoper maar ook voor de koper. Een onderbouwde opmerking dat er nieuwe snellere videokaarten voor een lagere prijs op de markt zijn is dan ook relevante informatie voor de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k8skaaay schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:05:

- "Te duur"
Waarom zou iemand niet mogen zeggen dat een aanbieding te duur is in vergelijking met de actuele prijzen op Pricewatch? Mag iemand straks op het forum ook niet meer zeggen dat er een goedkopere aanbieding op die laptop is, omdat het nou eenmaal een vraagprijs van die winkel is? Ik denk dat voorlichting een belangrijk onderdeel van de T.net community is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:11:
[...]

Waarom zou iemand niet mogen zeggen dat een aanbieding te duur is in vergelijking met de actuele prijzen op Pricewatch? Mag iemand straks op het forum ook niet meer zeggen dat er een goedkopere aanbieding op die laptop is, omdat het nou eenmaal een vraagprijs van die winkel is? Ik denk dat voorlichting een belangrijk onderdeel van de T.net community is.
Een onderbouwde "te duur" is een aanvullende reactie, echter zijn er veel reacties waar allen "te duur" of een soortgelijke kreet staat. Dergelijke one-liners zijn niet gewenst.
Pagina: 1