Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onduidelijke berekening lease auto

Pagina: 1
Acties:
  • 1.443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:07

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe baan gekregen (per email is het rond, contract moet nog opgestuurd worden) waarbij een lease-auto zit. In eerste instantie mocht ik voor +/- 750euro een auto leasen. Het is nu opgeschroefd naar 850 euro. Ik begreep dat voor de 750 euro een klasse als 207/Polo mogelijk was. Een klasse hoger zal dan wel een Golf/307/Astra zijn. Echter als ik mijn leasebedrag bij www.direktlease.nl invul en dan meteen inclusief brandstof selecteer dan kom ik op auto's uit als Alfa GT, Citroen C5 en ander 'dikke' auto's.
Ik snap het dus niet helemaal eigenlijk.
Hoe wordt het een en ander nu berekend? Heeft iemand daar inzicht in? Ja ik kan het ook aan mijn nieuwe werkgever vragen, maar het ging mij meer om het principe. Daarnaast wil ik niet meteen iemand lijken die gefocust is op die auto... (ookal vind ik dat wel een leuke bijkomstigheid).

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Pak je Diesel of Benzine auto's bij directlease?
En wat moet je rijden benzine of diesel?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je je leasetermijn en kilometers goed ingevuld?

Money for nothin' and your chicks for free

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Leasetermijn 60maanden. Ik ben uitgegaan van 30k per jaar en diesel. Ik moet zeggen dat ik niet weet wat deze variabelen moeten zijn. Maar dit lijkt mij vrij gangbaar.

Basement Bios ---- Exo-S

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
^^Met DeeJee

Ik denk dat je de standaard ingevulde km's nog hebt staan :)
Die zijn net iets te positief uiteraard :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 10:41

T-8one

take it easy, take a sisi

de prijzen zijn erg afhankelijk van de afspraken die je werkgever heeft gemaakt met de leasemaatschappij. Directlease komt mij vaak als wel erg voordelig over, geen ervaring met lease bij hun trouwens.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nah, als je naar directlease kijkt is klopt het gewoon niet wat ze je verteld hebben. Ter indicatie, je kan een 307 SW leasen voor ong. 650, maar dat is excl. benzine en voor 4 jaar....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Wellicht is dat het. Ik heb nu gekozen voor 35K en kom in de richting van Focus/Mondeo/Golf/Passat. Wellicht dit icm de zeer voordelige tarieven van direct-lease en je komt vanzelf op een golf/focus etc uit.

Ik zou eigenlijk gewoon even moeten vragen of het benzine of diesel is en hoeveel km's en hoeveel jaar het gaat.

Basement Bios ---- Exo-S

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Mystikal schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:26:
Leasetermijn 60maanden. Ik ben uitgegaan van 30k per jaar en diesel. Ik moet zeggen dat ik niet weet wat deze variabelen moeten zijn. Maar dit lijkt mij vrij gangbaar.
Dit zijn juist erg belangrijke factoren in je berekening :) Zonder kan je niet echt een reele indruk krijgen.
Zwerver schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:34:
Nah, als je naar directlease kijkt is klopt het gewoon niet wat ze je verteld hebben. Ter indicatie, je kan een 307 SW leasen voor ong. 650, maar dat is excl. benzine en voor 4 jaar....
Zelf lease ik een 307 SW voor ongeveer 770. Daar zit dan ook alles op :)

Money for nothin' and your chicks for free

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Zou inderdaad eerst de voorwaarden eens opvragen, 40.000km lijkt me wat meer gangbaar en dat scheelt voor mijn auto (Punto) al 100 euro pm tov 30.000km en dat is bij een grotere auto alleen maar meer.
Buiten dat kan je niet echt vergelijken met zo'n site, je werkgever heeft allerlei aanvullende afspraken en regelingen met de leasemaatschappij die veel uit kunnen maken kwa prijs. (zo ben ik zelf 100 euro goedkoper uit dan de prijs die Direktlease mij opgeeft voor diezelfde Punto)

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 31-10-2007 11:37 ]

Flickr | Lego collectie

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Misschien komt er bij jouw werkgever nog een premie boetevrij inleveren oid. bovenop.

Who is John Galt?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11 16:42
Verder heeft directlease een standaard eigen risico van 500 euro per gebeurtenis; de meeste werkgevers kopen dat af tot zo'n 130 euro per gebeurtenis .. Dat scheelt uiteraard ook in de maandlasten.

Verder zijn leaseprijzen op internet altijd richtprijzen en onderhandelbaar. Het is dus volkomen afhankelijk van wat jouw werkgever voor regeling weet te maken.

Een standaardcontract voor diesels is trouwens 48maanden / 160.000 km.

[ Voor 12% gewijzigd door Chemist op 31-10-2007 12:00 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Als je een gangbare prijs wil hebben. Dan moet je hem altijd op 48 maanden, 35k k/m per jaar zetten. En uiteraard is het wel handig om te weten of het Diesel en Benzine is daar het verschil gigantisch is. Als ik mijn auto met een benzine motor mocht leasen dan had ik nu een full options T5 :D

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Mystikal schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:26:
De meeste leasecontracten gaan uit van 36 of 48 maanden.
Dan qua kilometers: meestal 30.000 a 40.000.

Er zijn leaseregelingen waarbij de brandstof in het leasebedrag zit, en leaseregelingen waarbij de brandstof erbuiten valt. Bij een leasebedrag van 750 of 850 euro denk ik dat het meestal inclusief brandstof is.

Twee quotes van DirectLease.nl:
Gunstige case (4 jr/30.000): Audi A3 1.6 Ambition Sportback (5d) 75kw Lease vanaf € 845
Ongunstige case (3 jr/40.000): Ford C-Max 1.6 TDCi 66kw Trend (5d) 66kw Lease vanaf € 843

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Hmm, op zich is het dus nog wel een redelijk bedrag als ik reacties hier zo lees. Niet dat ze me straks in een Toyota Aygo stoppen ofzo... :P

Basement Bios ---- Exo-S

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 09:55
Ik heb voor 36 maanden / 40.000 per jaar een 1.9 tdi Seat Leon Businessline.
Deze kostte met metallic lak en winterbanden 700 euro ex brandstof.
Met mijn mooie pioneer navi erbij kwam ik op 770.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Inmiddels heb ik de voorwaarden binnen:
Benzine (<35.000) Diesel(>35.000).
Verder wordt de berekening gebaseerd op 36maanden en 35.000km.
15.000km privé exclusief woon/werkverkeer.

Met deze extra info kan ik kijken wat mogelijk is. Oh ja, leasebedrag is 850 incl brandstof. Ik mag max 1 klasse hoger. Dat is 100 euro. Echter wordt er dan wel het 1e jaar 3x de overschrijding van de norm ingehouden per maand. Het 2e en 3e jaar is dat niet meer het geval.

Basement Bios ---- Exo-S

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 20-11 22:06
www.directlease.nl is ultra uitgekleed.

Bij de prijzen die daar worden afgegeven, worden de auto's centraal ingekocht.
Onderhoudt vind niet bij de dealer plaats maar bij Kwikfit e.d.

Kijk op www.leaseplandirect.nl voor meer realistischere prijzen.

American Express vraagbaak

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 21:32
Ik ga binnenkort een BMW 1 serie leasen voor zo'n 750,- per maand, maar dat is wel excl. brandstof. Inclusief zit ik op 925,- ofzo... dat scheelt nogal wat dus :)

Directlease heeft hele lage tarieven trouwens, maar kennelijk ook slechte voorwaarden. Zowel bij de Audi als BMW dealer (allebei bij hun 'eigen' leasemaatschappij zeg maar) hier heb ik een prijs kunnen krijgen die vergelijkbaar is met die van Directlease, maar wel met betere voorwaarden :)

Geen idee hoe dat bij andere dealers is, maar het lijkt me de moeite van het proberen waard!

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Pagina: 1