Socket 478 frame loshalen.

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:57
Ik loop steeds te etteren met het frame. Nadat ik de hefboompjes heb overgehaald dan probeer ik het frame los te maken maar het kost altijd zoveel moeite en vorige keer brak zelfs de onderkant (haakje) af.

Is er een handigheidje voor?

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.eljee.net/images/P4%203,2.jpg

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Socket 4 :?
Wil je nou de koeler van het retention bracket halen of...??

Zoja, klipjes loshalen, dan kan je hem er zo afhalen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Tomfish op 30-10-2007 21:24 ]

• Artwido
Xtresis schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:24:
Socket 4 :?
Wil je nou de koeler van het retention bracket halen of...??

Zoja, klipjes loshalen, dan kan je hem er zo afhalen ;)
Dat bedoel ik. Blok en koelvin schoonmaken.
Wat bedoel je met klipjes?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die 2 hendels bovenop, als je die de andere kant op klapt dan haal je de koeler gewoon los. Als je dat met een beetje beleid doet dan sloop je heus niets.

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:06
Als je bedoelt die koeler van een bord afhalen jah dat was/is een behoorlijke kruk montage voor bedacht door intel.
Anyways ik pluk meestal eerst één poot met beleid van de retention bracket af en ga ze daarna één voor één bijlangs dan kun je 'm er zo vanaf halen (als het goed is, soms komt processor nog wel eens mee als het goed vast zit)
edit:
Er zijn er meer met dezelfde gedachten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door pin_point op 30-10-2007 21:28 ]

• Artwido
Als je de hefboomjes omhaalt dan komt het frame wel los te zitten maar hij is nog steeds ingehaakt. En daar loop ik me te etteren.

• 3dfx
  • Niet online
Artwido schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:29:
Als je de hefboomjes omhaalt dan komt het frame wel los te zitten maar hij is nog steeds ingehaakt. En daar loop ik me te etteren.
Gewoon ff voorzichtig klein plat schroevendraaier tussen frame en haak zetten en dan (eveneens voorzichtig) "hefbomen": haakje is maar een paar mm, dus ver oprekken/ombuigen hoeft niet.

En volgens mij is het een socket 478, en geen socket 4 op dat plaatje :P

Verwijderd

Iva_Bigone schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:31:
[...]
Gewoon ff voorzichtig klein plat schroevendraaier tussen frame en haak zetten en dan (eveneens voorzichtig) "hefbomen": haakje is maar een paar mm, dus ver oprekken/ombuigen hoeft niet.
Dat is de manier inderdaad.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iva_Bigone schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:31:
[...]

En volgens mij is het een socket 478, en geen socket 4 op dat plaatje :P
Ik gebruik daar niet eens een schroevedraaier voor. Je hoeft het ding idd maar een paar mm te bewegen, dat kun je makkelijk doen met je handen (tenzij je dus met een voeding zit die er tegenaan zit, dan kan het wat lastig zijn).

• Artwido
Nou het is weer gelukt. :) Idd ff 'hefbomen'
Bedankt voor jullie tips! weer een zorg minder. :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Misschien dat je uit PMG FAQ - Hoe installeer ik een CPU en heatsink? (filmpjes!) wat kunt opsteken :). Je kunt de haakjes in ieder geval ook eenvoudig naar buiten buigen met een schroevendraaier zoals Iva_Bigone reeds aangeeft, met een beetje beleid gaat dat prima.

Volgens mij ging er op de Intel Pentium 60 niet zo'n groot heatsink, titelfix naar 'Socket 478 frame loshalen.' dus :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Ik heb zelf ook (nog..) een S478, en daar staat sinds enige tijd een Infinity op. Maar ik moest de boxed ook loshalen en dat is echt een rotklusje.... :(

Eerst moet je de flapjes loshalen, dan is de koeler ook een beetje los als het goed is. Dan moet je (als ik het me tenminste goed herinner...) het plastic aan de onderkant van de koeler, wat dus aan de kant van je moederbord zit, loshalen. Dit doe je door het plastic (VOORZICHTIG!! :P ) naar buiten te buigen en iets omhoog te trekken, als je dat goed doet en je hebt een beetje mazzel komt het plastic "frame" van de flapjes los. Dan heb je het moeilijkste gehad :) . Dan zit je koelblok er natuurlijk nog op, dat moet je daarna gewoon eraf halen (je moederbord horizontaal houden is ten zeerste aanbevolen 8) ). Heb je mazzel en zit er koelpasta op de je cputje gesmeerd dan moet dit geen probleem zijn. Is de pc door amateurs in elkaar gezet, zoals de idioten van mijn computerwinkel (waar ik sinds ik verstand heb gekregen nooit meer kom >:) ) dan heb je kans dat er een gelsticker op zit. Met die stickers kun je auto bij elkaar houden, dus bij mij vloog het koelblok met cpu en al de socket uit :| . Als tip dus, maak je koelblok lekker warm met een föhn, dan smelt de gel en kun je hopelijk je koelblok verwijderen zonder problemen;) . Succes, je gaat het nodig hebben....

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Pagina: 1