passief gekoelde budgetkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
Mijn PC begint me te luidrichtig te worden, en ik ben hem langzaamaan aan het verbouwen om stiller te worden. Zodoende ben ik ook op zoek naar een nieuwe videokaart. (huidige kaart heeft zo'n fijn klein pis-fannetje vol stof die takkeherrie maakt)
Helaas ben ik al jaren geen actieve gamer meer, en volg ik de ontwikkelinge voor geen meter en heb ik geen flauw idee wat er zoals beschikbaar is.

Ik zoek een leuk budgetkaartje (tot een euro of 50), met 2 uitgangen (d-sub, of met verlooppluggen want ik heb 2 CRT's staan), die genoeg kan om redelijk te kunnen spelen. Speel eigenlijk alleen maar starcfraft dus wat dat betreft zou ik net zo goed de hele kaart weg kunnen laten en de on-board chip van m'n mobo kunnen gebruiken, maargoed, die heeft geen 2 aansluitingen.

belangrijkste twee criteria zijn passieve koeling en AGP. Ik heb een wat ouder mobo (jaartje of 3, 4) en geen pci-e, en zoals gezegd is eht de bedoeling dattie stiller wordt

ik heb nu een Radeo 9600 pro of XT, met 256mb geheugen, en ik wil er natuurlijk niet op achteruit gaan qua performance.
mobo is trouwens een Asus P4P800 SE

dus euhh...
imand een idee waar ik naar kan kijken? hebben Ati en Nvidea een mooie budgetreeks? Of passief gekoelde series? of meot ik daar specefiek naar zoeken?

ik hoef niet tot op de verkooplocatie nauwkeurig te weten welke kaart de ideale voor mij is, dat kan ik ook prima zelf uitzoeken, maar ik heb geen flauw idee wat en hoe dus wat pointers in de goeie richting zou fijn zijn :)

Verwijderd

Is het niet veel goedkoper en makkelijker om gewoon een nieuwe koeler op de kaart te monteren?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik denk dat de pricewatch een goed beginpunt is. Daar is wel te vinden dat daar geen passieve videokaarten met twee uitgangen zijn (d.w.z.: wel allemaal Sub-D en DVI, maar volgens mij is dat maar voor 1 monitor).

Als je nu PCI-e had dan ging het nog wel (voor € 60), maar ik denk dat je je eisen zult moeten bijstellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 30-10-2007 15:21 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 07:58

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:11:
Is het niet veel goedkoper en makkelijker om gewoon een nieuwe koeler op de kaart te monteren?
Inderdaad. Koop gewoon zo'n Zalman tosti ijzer (pricewatch: Zalman ZM80D-HP (passief)) en je kan weer vooruit.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Xyzar_
is het installeren van zo'n aftermarket koeler iets wat ik zelf kan doen met minimale middelen?
(als in, met een schroevendraaier en een beetje geduld)
(:edit: en trouwens, boeiend. als het even werk is krijg ik hem er ongewtijfeld ook wel opgebouwt :P)

oh en beveel je die ZM80D-HP bewust aan of is dat gewoon 1 van de mogelijkheden?

[ Voor 17% gewijzigd door Xyzar_ op 30-10-2007 15:38 ]

Verwijderd

Iedere gek kan de koeler vervangen. De genoemde koeler is een optie. Er zijn er echter nog meer; kijk maar eens rond in de pricewatch!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 07:58

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Die ZM80D-HP werd toentertijd vaak gebruikt op de Radeon 9x00 serie, dus daarom heb ik daar een link naar gegeven. Nieuwere koelers, zoals bijvoorbeeld de Zalman vf700, gaan ook passen, maar die zijn niet altijd passief gekoeld.

En zo'n koeler is makkelijk zelf te installeren met een schroevendraaier en 2 linkerhanden. ;)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

7600gs, zijn genoeg passieve versies van voor agp

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

Paddixx schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:39:
Die ZM80D-HP werd toentertijd vaak gebruikt op de Radeon 9x00 serie, dus daarom heb ik daar een link naar gegeven. Nieuwere koelers, zoals bijvoorbeeld de Zalman vf700, gaan ook passen, maar die zijn niet altijd passief gekoeld.

En zo'n koeler is makkelijk zelf te installeren met een schroevendraaier en 2 linkerhanden. ;)
uiteraard niet te vergeten even jezelf te ontaarden aan de verwarming voordat je begint te prutsen aan je videokaart...

en daarnaast, ook niet uitschieten met de schroevendraaier (ja ik spreek uit ervaring :()

-_-

• Xyzar_
de vf700's zijn iid niet passief es das mijn main item :) Even wat reviews hier en daar gelezen en men is inderdaad erg enthousiast over die koeler, zeker in combinatie met de 9x00 kaarten.

Nou prima, das dan lekker makkelijk :) dank voor de info!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Gewoon in Pricewatch kijken wat betaalbaar is en daar Silent varianten tussen zoeken. 2e hands gaat ook prima. "Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn niet de bedoeling hier iig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.