Toon posts:

[XP]PC is traag en loopt vast*

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Note dat de titel een beetje liegt: De PC start niet alleen te sloom, maar hij IS gewoon te sloom. Hij werkt gewoon niet meer zoals hij vroeger werkte! Kan de titel alleen niet meer veranderen..

On-topic:

Ik irriteer me de laatste tijd kapot aan mijn pc! Hij is zo sloom als wat en loopt continu vast. Ik heb het gisteravond eens geteld: Hij is in één avond 7 keer vast gelopen. Ik weet niet meer wat ik hieraan kan doen en waarom dit gebeurt, maar ik weet wel dat ik het weg wil hebben.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Dat zou ik erg op prijs stellen! Vraag me maar wat je moet weten en ik zal het beantwoorden.

Het valt me trouwens wel op dat bij taakbeheer svchost.exe een stuk of 10 keer is opstart als ik de PC opstart, met een geheugengebruik van 3 tot 17 MB.

Mijn computers specificaties zijn:

Processor: Athlon™ 64 3600+ ( 2.2 GHZ )
Moederbord: MSI K8T Neo2-F v2.0
Geheugen: 1 gig ddr 1 geheugen
Videokaart: Nvidia Geforce 6800GT
Harddisk: één van 60 gigabyte.

Men zegt dat ik ook eigen onderzoek moet doen. Nou, dit heb ik zeker gedaan. Ik heb al meerdere programma's van mijn computer af gehaald en hitman pro + Kaspersky virusscanner er doorheen gehaald, maar het lukt niet.

Het ergste vind ik nog wel dat ik geen normaal spel meer fatsoenlijk kan spelen.. Ik probeerde vandaag 3 keer een potje Fifa 2008 te spelen, en 3 keer liep hij vast. Er kwam een blauw scherm met allemaal lettertjes, en dat komt er elke keer.

Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan en wil helpen.

Alvast bedankt!

Marlon.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05

Onbekend

...

Schrijf eens de lettertjes over die op het blauwe scherm staan en post het eens hier.
Dan kunnen wij wel bepalen wat er mis gaat.

En maak eens een screenshot van je Taakbeheer om te laten zien welke programma's je allemaal hebt draaien.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Je kunt veel tijd in onderzoek stoppen om je PC 2% sneller te laten lopen. Je kunt ook de PC opnieuw instaleren en 10% snelheidswinst behalen. Dit geldt natuurlijk alleen als je huidige installatie 1 jaar of ouder is.

Mooie tijd voor een BackUp en dan een schone installatie.

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:43:
Het ergste vind ik nog wel dat ik geen normaal spel meer fatsoenlijk kan spelen.. Ik probeerde vandaag 3 keer een potje Fifa 2008 te spelen, en 3 keer liep hij vast. Er kwam een blauw scherm met allemaal lettertjes, en dat komt er elke keer.
Dat is een BSOD. Kan je de foutcode die hij hier geeft posten?

Heb je je bios al gereset? Nieuwste drivers geinstalleerd? Evt. Windows opnieuw installeren?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:43:
Hallo,

Note dat de titel een beetje liegt: De PC start niet alleen te sloom, maar hij IS gewoon te sloom. Hij werkt gewoon niet meer zoals hij vroeger werkte! Kan de titel alleen niet meer veranderen..

On-topic:

Ik irriteer me de laatste tijd kapot aan mijn pc! Hij is zo sloom als wat en loopt continu vast. Ik heb het gisteravond eens geteld: Hij is in één avond 7 keer vast gelopen. Ik weet niet meer wat ik hieraan kan doen en waarom dit gebeurt, maar ik weet wel dat ik het weg wil hebben.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Dat zou ik erg op prijs stellen! Vraag me maar wat je moet weten en ik zal het beantwoorden.

Het valt me trouwens wel op dat bij taakbeheer svchost.exe een stuk of 10 keer is opstart als ik de PC opstart, met een geheugengebruik van 3 tot 17 MB.
Als je SVCHOST uit wilt hebben moet je de automatische updates uitschakelen
Mijn computers specificaties zijn:

Processor: Athlon™ 64 3600+ ( 2.2 GHZ )
Moederbord: MSI K8T Neo2-F v2.0
Geheugen: 1 gig ddr 1 geheugen
Videokaart: Nvidia Geforce 6800GT
Harddisk: één van 60 gigabyte.

Men zegt dat ik ook eigen onderzoek moet doen. Nou, dit heb ik zeker gedaan. Ik heb al meerdere programma's van mijn computer af gehaald en hitman pro + Kaspersky virusscanner er doorheen gehaald, maar het lukt niet.
ZIjn er nog meer processen die op de achtergrond meedraaien met een hoog cpu verbuik?
Wat staat er in je logboeken van deze foutmelding? Configscherm==>systeembeheer ==> Logboeken ==>systeem. Zoek dan even de tijd op wanneer de bdod ontstond.
Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan en wil helpen.

Alvast bedankt!

Marlon.

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel op school, dus kan ik de lettertjes die in het beeld komen nu niet tegen jullie zeggen. Vanmiddag als ik thuis kom zal ik Fifa opstarten, grote kans dat hij dan weer vastloopt. Ook zal ik de foto's van mijn taakbeheer vanmiddag posten.

Mijn computer systeem is ongeveer een half jaar geïnstalleerd. Mijn vader zegt dat hij gemakkelijk nog mee kan, en ik vind dat ook. Je verwacht toch dat als je veel geld in een operating systeem steekt dat je er dan wel een tijdje mee vooruit kan en dat je niet om het jaar hem opnieuw hoeft te installeren? Is maar mijn idee hoor.

Hoe schakel ik die automatische updates dan uit? Mijn vader had een programmatje gedownload waarmee hij de automatische updates had gestopt, ik weet alleen niet of dit nog het geval is. Hoe moet je volgens jou dan die automatische updates stoppen?

Ik zal de processen die een gebruik leveren hoger dan 10 MB vanmiddag hier posten.

Handig, slaat zo'n logboek al je foutmeldingen op? Ik wist dat er logboeken zijn, maar waar ik ze precies kan vinden wist ik niet.

Dit alles zal ik vanmiddag even regelen!

Bedankt en alvast bedankt voor later vanmiddag!

Marlon.

• EWK
  • Niet online

EWK

Dit zijn wel héél erg basic vragen horen!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:46:
Ik ben momenteel op school, dus kan ik de lettertjes die in het beeld komen nu niet tegen jullie zeggen. Vanmiddag als ik thuis kom zal ik Fifa opstarten, grote kans dat hij dan weer vastloopt. Ook zal ik de foto's van mijn taakbeheer vanmiddag posten.

Mijn computer systeem is ongeveer een half jaar geïnstalleerd. Mijn vader zegt dat hij gemakkelijk nog mee kan, en ik vind dat ook. Je verwacht toch dat als je veel geld in een operating systeem steekt dat je er dan wel een tijdje mee vooruit kan en dat je niet om het jaar hem opnieuw hoeft te installeren? Is maar mijn idee hoor.
De gemiddelde tweaker doet denk ik net een jaar met zijn os, voordat hij weer een clean install doet. Ten tijde van Windows 98 kende ik de serial uit mijn hoofd :+ :Y)
Hoe schakel ik die automatische updates dan uit? Mijn vader had een programmatje gedownload waarmee hij de automatische updates had gestopt, ik weet alleen niet of dit nog het geval is. Hoe moet je volgens jou dan die automatische updates stoppen?
Rechtsmuisknop op deze computer, tabblad automatische updates.
Ik zal de processen die een gebruik leveren hoger dan 10 MB vanmiddag hier posten.
Denk dat het vooral interessant is om de processen te posten die meer dan 10% van je cpu in nemen.
Handig, slaat zo'n logboek al je foutmeldingen op? Ik wist dat er logboeken zijn, maar waar ik ze precies kan vinden wist ik niet.
Ja, alles wordt opgeslagen.

Hoi!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:46:
Dit is niet de schuld van het OS, maar van de gebruiker die veel software installeert en (soms) deinstalleert. Een programmatje installeren dat de auromatische updates van Windows stopt is typisch een geval (imho) van computergebruik waarbij het wel eens verstandig kan zijn een PC opnieuw te installeren.

Negeer alsjeblieft de opmerking over svchost en de updates van een paar posts terug, dit is onzin. Als je wat meer wilt weten van svchost.exe en zijn nuttige functie, knal m dan eens in google

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 14:08 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En bovendien is het niet echt een goed idee om je updates uit te schakelen. Vooral niet voor wat meer 'beginnende' users :)
Ik gok op iets van een driver probleem, of een geheugen of voeding probleem. Met behulp van de foutcodes die op je BSOD staan kunnen we veel gerichter zoeken, dus dat is de eerste stap (zie ook Windows XP en 2000 BSOD guide ). Post ook even welke voeding je hebt!

[ Voor 9% gewijzigd door Mad Marty op 30-10-2007 14:39 ]

Rail Away!

• EWK
  • Niet online

EWK

Mad Marty schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:38:
En bovendien is het niet echt een goed idee om je updates uit te schakelen. Vooral niet voor wat meer 'beginnende' users :)
We zitten hier natuurlijk wel op Tweakers.net he, niet op beginnerweb. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:06:
[...]
Negeer alsjeblieft de opmerking over svchost en de updates van een paar posts terug, dit is onzin. Als je wat meer wilt weten van svchost.exe en zijn nuttige functie, knal m dan eens in google
Er makkelijk dat er zo vaak een opmerking wordt gemaakt van, dan installeer je windows maar op nieuw. Betreft svchost.exe, google inderdaad maar eens op: svchost.exe + automatic update.

Eerste hit:
svchost.exe is using 100% cpu usage an making it hard to do anything. I simply set my Automatic Updates to OFF and the problem disappeared
Nice!

Hoi!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb de titel maar even ont-uitroeptekend en verbouwd.
EWK schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:00:
We zitten hier natuurlijk wel op Tweakers.net he, niet op beginnerweb. ;)

Er makkelijk dat er zo vaak een opmerking wordt gemaakt van, dan installeer je windows maar op nieuw. Betreft svchost.exe, google inderdaad maar eens op: svchost.exe + automatic update.

Nice!
Misschien moet je dan even de daad bij het woord voegen en niet botweg de AU uitzetten terwijl er in de Windows Clients - FAQ een item genaamd Mijn PC is opeens erg traag en ik zie dat svchost.exe erg veel CPU tijd neemt? staat?

Overigens heb ik ook in het vorige topic van de topicstarter juist gevraagd om de informatie die nu weer ontbreekt en juist het belangrijkst van alles is:
De STOP errors die bij de BSOD horen namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 30-10-2007 16:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen bij het begin: Ik heb de automatische updates uitgeschakeld, en de dingen gedaan die stonden bij 'Mijn PC is opeens erg traag en ik zie dat svchost.exe veel CPU tijd neemt' van alt-92 maar er staat nog steeds svchost.exe in de lijst, meerdere keren. Hier de beloofde screens:

Foto 1: http://img524.imageshack.us/img524/7100/taakbeheer1gj0.png
Foto 2: http://img524.imageshack.us/img524/5674/taakbeheer2py7.png
Foto 3: http://img524.imageshack.us/img524/4462/taakbeheer3fb2.png

@EWK: Waar moet ik kijken in die logboeken? Ik zie niet echt duidelijke foutmeldingen weergeven, maar ik zie wel menig maal 'fout' staan. Moet ik daar kijken? Het is best wel een ingewikkeld lijstje. Ik heb rond de tijden gekeken waar hij vastliep, maar ik zie meerdere foutmeldingen. Wel valt me op dat precies rond het uur een foutmelding komt, dus bijvoorbeeld 21.00, 22.00, 23.00, precies rond het volle uur. Ik zal de foutmeldingen opnoemen die ik om 21.00 uur kreeg:

1. Kan de opdracht At22.job niet starten vanwege de volgende fout:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

2. Kan de opdracht At46.job niet starten vanwege de volgende fout:
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Om 22.00 uur kreeg ik weer hetzelfde, maar om 22.30 (de tijd waarop hij ongeveer vastliep, kreeg ik dit:

1. De SQL Server (SQLEXPRESS)-service is gestopt met de specifieke servicefout 17113 (0x42D9).
2. De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen: SCDEmu

Ik moet die BSOD foutcodes nog testen, maar dan moet mijn computer eerst weer dat blauwe scherm krijgen. Gisteren liep hij weer een keer vast en toen ging het scherm haperen, dus geen blauw scherm. Dat was tijdens Fifa.

Ik hoor het nog wel.

Bedankt!

Marlon.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 08:11 ]

Verwijderd

kijk is of je processor koeler vol met stof zit?
of je videokaart koeler soms ook vol met stof zit.

( als hij zijn warmte niet kwijt kan krijg je meestal een vastloper )

en gebruikt NOOIT hitman pro. Het sloopt meer van je os dan het repareerd

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 08:11 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05

Onbekend

...

Wat is eigenlijk dat NMIndexService?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• EWK
  • Niet online

EWK

Onbekend schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:23:
Wat is eigenlijk dat NMIndexService?
Google is je vriend
NMIndexStoreSerc.exe en NMIndexService.exe zijn onderdelen van Nero,
indien je deze dus nog wilt gebruiken, laat je die processen best ongemoeid.

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
NMIndexService heeft volgens mij iets met Nero te maken.

Mensen, het is zover, hij liep weer eens vast, maar dit keer heb ik er een goed gevoel over!

Dit waren belangrijke dingen die ik te zien kreeg:

___________________________________________________________________________________

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x000000D (0XFDE69150, 0x00000002, 0x00000008, 0xFDE69150)

Bezig met Fysieke Geheugen Dump (teminste, daar kwam het op neer)

___________________________________________________________________________________

Ik heb bij het BSOD scherm gekeken die iemand hierboven had gepost, maar erg wijzer werd ik er niet van, kijk zelf maar. Iemand suggesties?

EDIT: Ik heb nog even wat onderzoek gedaan, en dit gevonden:

SYMPTOMS

You experience the following symptoms on your Microsoft Windows Server 2003-based computer:• You receive a Stop error message on a blue screen. The error message is similar to the following:
STOP 0x000000D1, (0xf2bc8c92, 0x00000002, 0x00000000, 0xf2bc8c92) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

• The computer unexpectedly restarts.

These symptoms occur when the computer is under a heavy load. For example, you may experience these symptoms when you copy large files from a remote share when the server is under a heavy load.

CAUSE

This problem occurs when a browser announcement frame is incorrectly processed by the server message block (SMB) redirector. The SMB redirector tries to run code that is paged out and that cannot be paged in at the current interrupt request (IRQ) level.

Nu heb ik er een hotfox voor aangevraagd, hopen dat hij het na de installatie van de hotfix wel doet.

Nu zit ik alleen nog met het SVChost.exe probleempje. Ik heb Microsoft ervoor gebeld om advies te krijgen, alleen het probleem is dat ik geen originele XP op mijn PC heb staan, maar een illegale van al een hele tijd oud. Hij heeft het al 5 jaar gewoon goed gedaan hoor, dus daar zal het probleem niet liggen. Ik moest dus een smoesje bedenken van of XP al bij de aankoop van mijn systeem werd geleverd. Toen zei ik 'Nee, die heb ik bij slim.nl besteld.' Het stomste antwoord dat ik kon geven! Waarom? Omdat slim.nl apart is van Microsoft, dus zei ze dat ik daar contact mee moet opnemen. Als ik nu met Slim contact opneem kijken ze in het register en zien ze me niet. Deze kans is dus verspilt.

Hopelijk kunnen jullie me nog verder helpen met svchost.exe.

Verder hoop ik dat de hotfox werkt, en anders zal ik het nog verder moeten onderzoeken.

In ieder geval hartstikke bedankt allemaal!

Marlon.

EDIT:

Probeerde zojuist weer Fifa te spelen, een paar keer, en toen kreeg ik deze error van het programma X-Fire toen hij afsloot:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>

<ExceptionReport Version="4">
<Application Build="28504" Command=""C:\Program Files\EA Sports\FIFA 08\FIFA08.exe" "/>
<OperatingSystem Type="2"><Version Major="5" Minor="1" Build="2600"/></OperatingSystem>
<Exception Code="C0000005" Address="020CC089"><Module Section="0001" Offset="01CCB089" FileName="C:\Program Files\EA Sports\FIFA 08\FIFA08.exe"/></Exception>
<Registers EAX="0000005D" EBX="009D6500" ECX="0000000E" EDX="00C54317" ESI="0023FB90" EDI="0000005D" CS="001B" EIP="020CC089" SS="0023" ESP="0023FB84" EBP="00000002" DS="0023" ES="0023" FS="003B" GS="0000" Flags="00010246"/>
<BackTrace>
<Frame ProgramCounter="020CC089" StackAddress="0023FB84" FrameAddress="00000002">
<Module Section="0001" Offset="01CCB089" FileName="C:\Program Files\EA Sports\FIFA 08\FIFA08.exe"/>
</Frame>
</BackTrace>
</ExceptionReport>

X-Fire is een programmatje die bijhoudt hoeveel je een spel hebt gespeeld, en waarmee je met anderen kunt chatten terwijl je in het spel zit. Het maakt niet uit of het spel single-player, multiplayer of online is. Het is dus bedoelt om spellen leuker te maken. Ik weet nou niet of deze error nou iets met X-Fire te maken heeft of dat X-Fire de error gewoon naar voren brengt.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd ben ik erg veel bezig geweest met het fixen van dit probleem op mijn computer, maar na een tijdje zag ik door de bomen het bos gewoon niet meer, en daarom heb ik mijn PC opnieuw geïnstalleerd. Maar dit bleek uiteindelijk ook niet te werken.. Nu heb ik de memtest gedaan die mij in een ander topic op Tweakers was aanbevolen, en deze had na 20% van het geheugen op fouten gescand te hebben 67 fouten gevonden. Ik keek na wat dit betekende voor mij geheugen, en het bleek nogal duidelijk:

This is not normal. Your RAM is bad, or your system is incorrectly configured. If you have overclocked your machine, or selected aggressive RAM timings in your BIOS you should try more conservative settings before judging the ram fully bad. If you can't get MemTest to run without errors even with conservative BIOS settings, your RAM is bad. Replace it, or you will experience stability and corruption problems. Correctly functioning RAM has no errors, even if you run MemTest overnight.

Vrijwel meteen heb ik Powerline gebeld (het bedrijf waar ik mijn geheugen heb gekocht) en gevraagd of ik mijn geheugen daar verder kon laten nakijken. Dit kon, en het geheugen kon ook geruild worden als het het niet meer deed, aangezien ik nog anderhalve maand garantie op het geheugen heb. Dit lijkt dus (zo goed als) opgelost.

Ik kreeg trouwens deze error te zien, 67 keer:

Memory error detected!

MemTest has detected that your computer cannot accurately store data in RAM. You need to fix this.

Mijn laatste vraag voor nu is dan ook; Zou dat svchost hier ook iets mee te maken kunnen hebben? Ondanks dat ik mijn computer opnieuw heb geïnstalleerd staat er nog steeds 8 keer svchost in het taakbeheer van mijn computer.

Bedankt voor de hulp tot zover, en hopelijk is er iemand bereid om mij met mijn voor nu laatste vraag te helpen.

Marlon.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn geheugen nagekeken, elke geheugenmodule apart, en toen kwamen er geen fouten. Mijn vader vernam dat er dus helemaal geen fouten zitten in het geheugen, maar dat hij deze error gaf omdat het 2 verschillende geheugenmodules zijn, ze zijn niet identiek.

Ik heb mijn geheugen ook nog even wat beter vast gedaan, hij zat namelijk wat los. Maar nu start ik de computer opnieuw op, en er komt gelijk weer een BSOD. Ik weet ÉCHT niet meer wat ik moet doen, en ELKE hulp is welkom!

Bedankt!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe heb je je RAM met losse modules getest? Elk module apart in hetzelfde kanaal of apart kanaal? Dat je verschillende modules gebruikt, zou niet veel mogen uitmaken, maar als je het in 1 kanaal hebt getest, probeer het eens met de andere banken. Als er daar fouten op komen, dan zijn de geheugensloten stuk van je moederbord. Weinig aan te doen dan of werken met maar 1 module erin of een nieuw moederbord halen (garantie?).

Het feit dat je zo vaak svchost hebt, heeft iedereen. Als je wat beter kijkt, begrijp je ook waarom. Svchost staat voor SerViCehost, het proces dat zorgt dat je services zoals DHCP ed kunnen werken. Zonder deze processen heb je dus niets aan je windows.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hero Of Time schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:12:
Het feit dat je zo vaak svchost hebt, heeft iedereen. Als je wat beter kijkt, begrijp je ook waarom. Svchost staat voor SerViCehost, het proces dat zorgt dat je services zoals DHCP ed kunnen werken. Zonder deze processen heb je dus niets aan je windows.
Het is ook de reden waarom een proces met de naam svchost graag door minder nette softwarer wordt gebruikt, omdat je dat gauw uitsluit ;)
Hoeft natuurlijk niet, maar dat verklaart geen memtest errors.

Overigens: memtest errors kunnen ook door een dodgy geheugencontroller of stoffige slot veroorzaakt worden.

Met andere woorden: hardware, geen Windows.
Als je echt wil weten of de hardware de oorzaak kan zijn, gebruik dan een Linux LiveCD/DVD (Ubuntu bijvoorbeeld) en laat die eens een dag lang z'n werk doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

alt-92 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:44:
[...]

[...]

Met andere woorden: hardware, geen Windows.
Als je echt wil weten of de hardware de oorzaak kan zijn, gebruik dan een Linux LiveCD/DVD (Ubuntu bijvoorbeeld) en laat die eens een dag lang z'n werk doen.
Memtest gebruikt z'n eigen besturingssysteem ;)

@TS: Hoe lang heb je Memtest de tweede keer laten draaien? Voor een betrouwbare test moet je 'm wel een uurtje of 12 laten draaien namelijk

[ Voor 15% gewijzigd door Mad Marty op 07-11-2007 10:32 ]

Rail Away!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mad Marty schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:31:
[...]

Memtest gebruikt z'n eigen besturingssysteem ;)

@TS: Hoe lang heb je Memtest de tweede keer laten draaien? Voor een betrouwbare test moet je 'm wel een uurtje of 12 laten draaien namelijk
Als hij na 5 minuten al fouten geeft, maken die 12 uur extra ook niet uit. Fouten komen later te voorschijn, ze verwijnen niet als hij langer draait. Dat merkte ik toen ik mijn geheugen eens ging testen, eerste ronde, geen probleem, volgende ochten, foutjes, kwam omdat het te warm werd (fans lager gezet, niet verstandig). Tweede keer dat ik hem aanzette was het foutloos.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1