M-atx en overclocken S775

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-04 23:55
Ik wist niet zeker of dit onder OC of Mobo viel, maar aangezien het meer om het mobo ging heb ik het maar hier geplaatst.

Vraag:
Zijn er ook mobo's voor socket 775 formaat M-atx die goed zijn in overclocken? Heeft er iemand ervaring hiermee? Met goed bedoel ik niet even goed als een ATX mobo, maar eentje die bijvoorbeeld een 400mhz haalt op de bus.

Verwijderd

De enige borden die het goed doen zijn G33 borden, en met name de Asus P5K-VM en de Gigabyte G33M-DS2R. Die laatste heb ik zelf, en ik haal zo'n 470 MHz op de FSB (momenteel word ik gelimiteerd door de geheugensnelheid, dus het moet harder kunnen). Zie trouwens ook verschillende reviews op het Internet :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk naar de chipset, er zijn er al die tot een FSB van 1600Mhz gaan, out of the box, omdat dat een voorziening is voor de volgende generatie processoren.

Kijk eens naar de X38 en X48.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22
Snake schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:55:
Kijk naar de chipset, er zijn er al die tot een FSB van 1600Mhz gaan, out of the box, omdat dat een voorziening is voor de volgende generatie processoren.

Kijk eens naar de X38 en X48.
Een Micro-ATX moederbord met een X38 chipset? Wakker worden :z

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-04 23:55
Hmm ik zat zelf aan een P5B-VM te denken, die ondersteunt tot 1033 mhz fsb.
Die zou ik toch wel kunnen krijgen tot 400mhz fsb, om mijn proc E6300 en mem DDR2-800 1-1 te laten draaien.

Ik ga zo wat reviews proberen te vinden, iig erg bedankt mensen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Dit is gewoon een "Welke moet ik kopen?"-topic. Die zijn sowieso niet echt de bedoeling. Bovendien geef je niet bepaald blijk van zelf op zoek gegaan te zijn. Zo is er op www.anandtech.com onlangs een review geweest van een aantal G33-based mobos met bijbehorende overclockresultaten. Waarschijnlijk kun je met wat meer zoekwerk nog een stuk meer dergelijke reviews vinden...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.