Toon posts:

wat te verwachten van 2 sli kaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als dit de verkeerde plek is om deze vraag te stellen, ajb. dan verplaatsen naar de juiste plaats.

Ik wil weten, ook in het vooruitzicht van de vanavond uitgekomen artikel over de 8800 GT wat de meerwaarde is van 2 videokaarten gekoppeld via sli.

Er zijn hier vast genoeg mensen die zo iets hebben. Wat is jullie ervaring.

Ik kan namelijk nergens vinden wat de meerwaarde is van sli. In mijn omgeving zeggen ze dat het nouwelijks meerwaarde heeft, maar dat is wel raar. Veel mensen kopen er 2 voor veel geld en dan zou het niet veel beter zijn dan 1 kaart.

Verwijderd

in het nieuwsbericht staat een link naar een review die het getest heeft. :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het probleem met SLI is dat de prestaties niet verdubbelen. Als 1 kaart 100fps geeft heb je met 2 kaarten vaak maar 130 of 140fps. 2x zo duur voor minder dan 50% extra prestatie (Soms zelfs maar 25%) is het voor mij en velen anderen gewoon weg niet waard.

Ook verbruikt een SLI setup veel meer stoom dan 1 enkele kaart. SLI is eigenlijk alleen voor mensen die veel geld hebben en echt top prestaties willen.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 29-10-2007 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar daaruit kan ik niet de informatie halen voor 2 videokaarten. Als voorbeeld mijn vorige pc had een amd 3000+ processor, nu heb ik een dual core 4000+ hierin merk ik vel verschil, snelheid. Dus vertel mij eens zijn 2 videokaarten sneller, heter, meer stroomgebruik, mooier beeld, etc?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:38:
Als dit de verkeerde plek is om deze vraag te stellen, ajb. dan verplaatsen naar de juiste plaats.
Als het niet mag, haal dan maar weg
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:38:
Ik kan namelijk nergens vinden wat de meerwaarde is van sli.
Gek...als ik even zoek wel ;)
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:43:
Dus vertel mij eens zijn 2 videokaarten sneller, heter, meer stroomgebruik, mooier beeld, etc?
Wat denk je? Tuurlijk heter (2x warmtebron), tuurlijk meer stroomgebruik (2x stroomvreter). Of het sneller is en/of mooier beeld geeft is natuurlijk ook wel te voorspellen/op te zoeken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 29-10-2007 22:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Hangt van het spel af, maar het wordt wel sneller hoor.
En je kan ook nog eens extra AF+AA kiezen.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:44
De 8800 GT in SLI kwam boven de 8800 GTX uit qwa fps, terwijl de 2 SLI kaarten samen goedkoper zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Malantur op 29-10-2007 22:45 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
die zin heb ik geplaats vanwege het topic in lieve adjes.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zie ook de post van RobIII hierboven over: Als het niet mag, haal dan achteraf maar weg

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit valt daar wederom prima onder.
Over de 8800GT zijn inmiddels reviews geschreven, zowel in Single als in SLi modus.
Verder is er weinig nieuw aan de kaart tov de 8800GTS en GTXen, zodoende zal de performance-boost relatief redelijk gelijk zijn aan die modellen.

In games waarvoor een SLi profile bestaat kan het zeker wel een meerwaarde bieden, mits de onderliggende PC natuurlijk ook zijn/haar mannetje/vrouwtje staat.

Hier kun je nog een hoop zelf over opzoeken.
Bijvoorbeeld in andere topics op GoT, er is een hoop over SLi en de performance ervan geschreven.

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 29-10-2007 22:50 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.