Toon posts:

ATI Radeon 7500 - Is deze kaart 'ok' ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi, I bought a PC for my older brother who only requires to play a nice game once in a while and do some internetting.

The PC is a

P4 2.6Ghz
256DDR RAM (Think I'll put in a 512 extra in there)
40GB

Now I had this card in the cellar, a ATI Radeon 7500. I thought to put it in there as the PC uses a shared VGA memory which sux. I want my brother to play decent games but no Halo 2 or FEAR as those are way to high spec. I had this card in 2001/2 IIRC.

So is this car 'ok' or is it really crap? How is compared to the Geforce 2 Ultra, as I have that one and I like it and sow does he. I couldn't find the right info on the net, it's not the one with 2 monitor outputs like on the Tweaker review. Also the card is a red one..

This is what DXDiag shows:

ATI Radeon 7500 Family , the DXDiag shows it's 64MB witha 400Mhz Core, 32BIT

Verwijderd

Topicstarter
Had dit op n Engels forum gepost, ff geen zin om te vertalen maar jullie kunnen dus gewoon in NL reageren.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doe eens wat aan je engels ;)

Maar die 7500 was wel redelijk destijds. Is wel te vergelijken met de geforce2, dus lekker traag nu ;) Test het anders lekker zelf met wat games of ie bevalt. Je hebt hem toch al liggen.......

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 29-10-2007 21:57 ]

Verwijderd

humm nee
de ati 7500serie is gewoon de ati radeon classic met allen directx 7 suport.
Zal dus maar even verder kijken als je halo2 er mee wilt game
Ik dacht dat halo2 een directx9 kaart nodig heeft en windows vista

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:00
wat versta je onder "a nice game"? deze kaart is gewoon ontzettend oud. Volgens mij geen direct x 9 ondersteuning alleen dx7. En je zal er dus ook niet veel games op kunnen doen eigenlijk:P

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
x1600pro any one? agp edition :P, of ene 9800pro oid 2e hands :P

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Waarom prik je hem er idd niet gewoon even in? Je hebt de kaart al liggen en er is er maar een die een definitief antwoord kan geven of het goed genoeg is, laat dat nou nét degene zijn die de pc moet gebruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel op mijn AMD1800 en Geforce 2 Ultra, wat destijds de ultieme videokaart was bvb. spellen als Operation Flashpoint, Hitman 2, SWAT 4 en die gaan heel soepel, heel goed dus als de Radeon die spellen bvb net zo goed kan laten draaien, ben ik eigenlijk blij maar als jullie zeggen haal een ander want deze is echt niks dan koop ik voor 50€ een ander ofzo of koop mezelf een nieuwen geef hem mijn G2 Ultra.

Er was ergens een site he, kon je je systeem laten testen voor een bepaald spel, dan gaf ie aan of je videokaart 't trekt of niet, of je processor of niet, zwarte achtergrond had die site, weet iemand die toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Zou deze kaar bijvoorbeel een enorme of nauwelijkse vooruitgang zijn?

http://www.fortknox.de/in...8349&kat=122010&w=&h=&sa=

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Vova schreef:
ff geen zin om te vertalen
ff geen zin om te reageren....
(jij maakt je er wel heel makkelijk vanaf of niet?)

[ Voor 20% gewijzigd door MauSS op 29-10-2007 22:16 ]

A world without gadgets is no world ;)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 14:37
MauSS schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:15:
[...]

Warom reageer je dan.. Zeg dan niks :S

Maar idd die kaar is niet zo best. Voor 2 tientjes heb je al een die miss wel 3x zo goed is. Kijk maar bij vraag en aanbod.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:13:
Zou deze kaar bijvoorbeel een enorme of nauwelijkse vooruitgang zijn?

http://www.fortknox.de/in...8349&kat=122010&w=&h=&sa=
niet veel... hoogstens dat directx9 spellen nu wel opstarten..........

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 29-10-2007 22:21 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:08:
Ik speel op mijn AMD1800 en Geforce 2 Ultra, wat destijds de ultieme videokaart was bvb. spellen als Operation Flashpoint, Hitman 2, SWAT 4 en die gaan heel soepel, heel goed dus als de Radeon die spellen bvb net zo goed kan laten draaien, ben ik eigenlijk blij maar als jullie zeggen haal een ander want deze is echt niks dan koop ik voor 50€ een ander ofzo of koop mezelf een nieuwen geef hem mijn G2 Ultra.

Er was ergens een site he, kon je je systeem laten testen voor een bepaald spel, dan gaf ie aan of je videokaart 't trekt of niet, of je processor of niet, zwarte achtergrond had die site, weet iemand die toevallig?
http://www.srtest.com

Wel vreemd topic trouwens, de Topic titel begin je in het Nederlands en de TS zelf is gebrekkig Engels.

[ Voor 7% gewijzigd door -Thunder- op 29-10-2007 22:24 ]

Blij Met Wilco

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 14:22
Palomar schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:20:
[...]

niet veel... hoogstens dat directx9 spellen nu wel opstarten..........
inderdaad, dat is de meest low end kaart in die serie, 7500 was dan nog wel redelijke kaart, maar oudere serie, ik zou er geen 30 euro voor betalen, zoek een tweedehands 9600tje ofzo, kan je al heel redelijk op spelen!

Verwijderd

Topicstarter
MauSS schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:15:
[...]

Idd, reageer dan niet...of moet jij op je gemak bediend worden en een Nederlandse vertaling hebben? Nee, van jouw hoef ik ook geen reactie als je 't blijkbaar te moeilijk vind om engels te lezen.

Aan de rest, thumbs up mensen, vriendelijke en goede, vooral snelle hulp! :)

Verwijderd

Topicstarter
-Thunder- schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:22:
[...]

http://www.srtest.com

Wel vreemd topic trouwens, de Topic titel begin je in het Nederlands en de TS zelf is gebrekkig Engels.
Thnx, die site zocht ik!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Je vergeet het slotje ;)

Edit : Waar is dat berichtje nou gebleven :X

[ Voor 50% gewijzigd door -Thunder- op 29-10-2007 22:31 ]

Blij Met Wilco

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:54:
Had dit op n Engels forum gepost, ff geen zin om te vertalen maar jullie kunnen dus gewoon in NL reageren.
:|

Daarnaast is het zoeken van een review om de prestaties te vergelijken met andere kaarten echt niet teveel moeite, desnoods bouw je de kaart even in. Dicht dus :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Werp eens een blik in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Dat gaat hier ook gewoon op omdat het in weze over het uitzoeken van een videokaart gaat.

Met een beetje inzet zijn er best reviews te vinden van de Radeon 7500.
Verder is dit een Nederlands forum waarop we gewoon Nederlands lezen en schrijven, je had dus best je topicstart mogen vertalen.
Dit zijn dingen die we GoT graag van iedereen zien, inzet staat hier hoog in het vaandel.
Dit kun je onder andere terugvinden in Registratievoorwaarden / korte FAQ, misschien dat je die iets te snel hebt doorgeklikt.

Overigens draait je GeForce2 Ultra SWAT4 op een acceptable snelheid omdat hij maar de spreekwoordelijke helft van het grafische geweld voor zijn kiezen krijgt. De kaart is namelijk enkel DirectX 7 compliant en zodoende wordt door de games overgeschakeld op een DX7 renderpath welke een stukje lichter is dan een DX8 renderpath omdat er o.a. allerlei leuke shardertechnieken niet in zitten. De Radeon 7500 is overigens ook een DirectX7 compliant kaart geloof ik.

offtopic:
Ik moet meer F5en :P , dit is al de 2de keer vandaag

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 29-10-2007 22:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.