Samsung en hun garantieafhandeling

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-02 12:34
Hallo,

Ik heb een Samsung 205BW gekocht wat al na een week kuren begon te vertonen.
Nu is het omgeruilde scherm wederom kapot, kleuren zijn half weg en scherm is vaag en streperig.

Samsung gebeld: geen gerepareerd toestel beschikbaar dus nu komen ze mijn tft halen voor reparatie. :(

Kan Samsung dit maken om een defect nieuw stukje hardware te vervangen voor gerepareerde en dus tweedehands hardware ??
In de voorwaarden wordt gesproken over "verplichtingen beperken zich tot reparatie of...vervangen van het product of het defecte onderdeel".
Ik betaal voor een werkend nieuw product, hebben zij geen verplichting voor omruilen ??

Ik hoor graag of er meer mensen dit probleem kennen ??

Verwijderd

Volgens mij heb je officieel na de 3e reperatie recht op een nieuw artikel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Garantievragen zijn geen technische vragen en horen dan ook niet in de techfora van GoT thuis.

Stuffis Generalis is de plek voor dit soort vragen. Helaas heb je nog niet genoeg posts om daar toegang te krijgen, dus heeft moven geen zin - er blijft dan weinig meer over dan een slotje.

Om je wel iets mee te geven:
- je hoort helemaal geen rechtstreeks contact met de fabrikant aan te gaan, in Nederland is het je leverancier die de garantieplicht heeft. Wat hij allemaal met de fabrikant afspreekt is jouw zaak niet.
- als je toch kiest om het via de fabrikant af te handelen mag dat, maar dat staat volledig los van je wettelijke consumentenrechten, aangezien die betrekking hebben op je koopovereenkomst met je leverancier
- een leverancier heeft de keuze om bij een storing drie dingen te doen: vervangen, repareren of vergoeden.
- je hebt bij vervanging nadrukkelijk geen recht op een nieuw exemplaar, je hebt recht op een werkend exemplaar dat voldoet aan de verwachtingen die je zou mogen hebben van een goed product (maw als je mocht verwachten dat je originele product 5 jaar meeging en je na 2 jaar problemen kreeg zou de vervanging nog minstend 3 jaar mee moeten kunnen gaan)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.