Gele lijn over beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
Zit ik net Heroes S02E02 ( *O* ) te kijken op mijn Samsung Sync 205 BW (gekocht paar weekjes geleden), verschijnt er ineens een dunne gele lijn van boven naar beneden op mijn monitor !! :(
Player uit: lijn blijft dus geen special effect van Heroes
Iemand een idee wat het is??

[ Voor 4% gewijzigd door zwoelie op 06-10-2007 12:01 . Reden: omdat ik het kan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Driverprobleem?

Heb je bij het BIOS scherm ook een gele lijn? Zo ja, geen driverprobleem.
Probeer dan eens uit te zoeken of het de videokaart is of het scherm zelf.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07 21:21
Een beeldscherm wordt in lijnen aangestuurd, het kan zijn dat er iets in je beeldscherm kapot is waardoor deze een lijn niet meer aan kan sturen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-07 17:35

Sebazzz

3dp

Dit is tweakers punt net. Dit betekent dat je wat moeite moet doen voor je topicstart. Ik weet dat het heel vreemd is dat je zelf wat inzet moet tonen, maar het is echt zo. Sorry.

Nou, heb je al geprobeerd hem aan te sluiten op VGA (of als je nu VGA gebruikt, op DVI), al geprobeerd om op een andere computer aan te sluiten, beeldscherm even via de knop aan de achterkant even helemaal van de stroom afhalen, ....?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X4n
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 06:36

X4n

dit probleem heb ik ook gehad, werden het steeds meer lijnen.
blijkbaar zit dit in het beeldscherm zelf en daarom komt samsung hem gratis omruilen bij je thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Voordat je met hardware en software gaat rommelen lijkt het mij wel handig om te weten of het ook voorkomt bij andere videobestanden en het liefst van dezelfde codecs.
En misschien ook handig om te vertellen welk bestand, 350MB, 700MB of de 1,1GB versie? Maar goed dat gaat dan al weer snel naar het "helpen met warez" toe wat niet mag hier (mocht het aan het bestand zelf liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 26235 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:08:
Voordat je met hardware en software gaat rommelen lijkt het mij wel handig om te weten of het ook voorkomt bij andere videobestanden en het liefst van dezelfde codecs.
En misschien ook handig om te vertellen welk bestand, 350MB, 700MB of de 1,1GB versie? Maar goed dat gaat dan al weer snel naar het "helpen met warez" toe wat niet mag hier (mocht het aan het bestand zelf liggen).
Lees eens goed ;) , TS heeft het probleem ook zonder dat hij een media (video) bestand afspeeld.
Verder staan alle tips die gegeven kunnen worden reeds hier boven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Scherm kapot, 200% zeker, een pixelrij valt niet weg door beeldkaart.

Terug mee gaan ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
Allereerst: binnen paar minuten zoveel hulp, hulde hiervoor _/-\o_ .
Had natuurlijk een google gedaan: 1 vage melding bij een HP scherm, geen oplossing.
Verder heel veel forums over pixels die niet doen wat ze willen maar geen lijn.

Als 2e even mijn reactie toen ik mijn monitor na 8 minuten aanzetten: WTF?...gele lijn foetsie!
8)7 |:(
Ik zal dit zeker in de gaten houden: over 2 maanden nieuwe pc maar tot die tijd heeft een maat precies zelfde monitor gekocht....

Mocht het terugkomen: zal zeker jullie opmerkingen meenemen

@The Triad: You are correct sir..

Edit2: de lijn is terug!! :(

@X4n
contact opnemen met de leverancier of samsung zelf??

[ Voor 16% gewijzigd door zwoelie op 06-10-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115178

Garantie hoor je altijd af te handelen met degene waar je het product hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-07 17:35

Sebazzz

3dp

Anoniem: 115178 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:27:
Garantie hoor je altijd af te handelen met degene waar je het product hebt gekocht.
Ja, tenzij de leverancier ook aangeeft dat het via samsung mag ;) (zoals Euromaxi doet)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
The Triad schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:43:
[...]

Ja, tenzij de leverancier ook aangeeft dat het via samsung mag ;) (zoals Euromaxi doet)
Ik zal eens contact opnemen.
Lastige is dat een maat de schermen heeft besteld en betaald...hij mag het gaan oplossen...LOL

Topicje mag wel dicht denk ik, oorzaak is defect scherm dus garantie.

Dank allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Maak eens een printscreen? Is de gele lijn daar ook op te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 204528 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:55:
Waarschijnlijk niet, maar het is altijd handig voor de zekerheid.

Waar je garantie afhandeld ligt trouwens niet aan welke fabrikant het is. Via de reseller kan het altijd, maar sommige fabrikanten doen het ook zelf, en zijn vaak wat 'prettiger' en sneller om mee te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

TheZeroorez schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:01:
[...]

Waarschijnlijk niet, maar het is altijd handig voor de zekerheid.

Waar je garantie afhandeld ligt trouwens niet aan welke fabrikant het is. Via de reseller kan het altijd, maar sommige fabrikanten doen het ook zelf, en zijn vaak wat 'prettiger' en sneller om mee te werken...
T gaat idd even voor de zekerheid, voordat TS zijn beeldscherm de schuld geeft kan hij beter even door onderzoekjes 100% zekerheid hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
Anoniem: 204528 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:55:
eerste plaatje dus test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-07 09:05

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Soms zie ik ook gele lijnen in het beeld.
Nadat ik mijn monitor, Dell 24inch, aan en uit heb gezet, zijn de lijnen weer weg.
Heb je dat ook al geprobeerd?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
Zondagskindje schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:20:
Soms zie ik ook gele lijnen in het beeld.
Nadat ik mijn monitor, Dell 24inch, aan en uit heb gezet, zijn de lijnen weer weg.
Heb je dat ook al geprobeerd?
Jup, lijn is er nog.
Steeds zelfde positie en niet meer lijnen: komt en gaat als een eeuwigdurende sinterklaasavond, elke keer weer een verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het zit dus inderdaad in je beeldscherm (als je de lijn zag toen je de shot maakte, maar aan de naam van dat plaatje te zien.. ;) ). Dit had je zelf waarschijnlijk ook al gezien doordat je bij het saven en uploaden van de screenshot geen lijn erop zag, en de screenshot intern (vanuit je videokaart) gemaakt wordt.

Oftewel: Nog even een andere kabel proberen, en anders garantie/RMA gaan fixen voor je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 16:32
Hetzelfde fenomeen heb ik ook al drie keer, met verschillende laptopschermen, meegemaakt. Opeens vanuit het niets een hele lijn pixels die altijd dezelfde kleur aan blijft staan.

Bij de laatste kwam de lijn groene pixels direct bij het opstarten, voordat het OS geladen wordt, al op het scherm. In het begin ging dit even later weer weg. Maar steeds aan het begin van de dag stond hij er weer. En na een tijdje ging ie ook niet meer weg. Gelukkig kon het scherm onder garantie vervangen worden.

Die eerste laptop heb ik niet laten repareren (geen garantie meer). Die ontwikkelde toen steeds meer van dit soort lijnen in allerlei vrolijke kleurtjes. Erg irritant, vooral als je iets fullscreen wilt doen.

Het klinkt alsof je hetzelfde hardware-probleem hebt als ik al tegenkwam. Gelukkig heb je nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
_lasher_ schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:53:
Hetzelfde fenomeen heb ik ook al drie keer, met verschillende laptopschermen, meegemaakt. Opeens vanuit het niets een hele lijn pixels die altijd dezelfde kleur aan blijft staan.

Bij de laatste kwam de lijn groene pixels direct bij het opstarten, voordat het OS geladen wordt, al op het scherm. In het begin ging dit even later weer weg. Maar steeds aan het begin van de dag stond hij er weer. En na een tijdje ging ie ook niet meer weg. Gelukkig kon het scherm onder garantie vervangen worden.

Die eerste laptop heb ik niet laten repareren (geen garantie meer). Die ontwikkelde toen steeds meer van dit soort lijnen in allerlei vrolijke kleurtjes. Erg irritant, vooral als je iets fullscreen wilt doen.

Het klinkt alsof je hetzelfde hardware-probleem hebt als ik al tegenkwam. Gelukkig heb je nog garantie.
lijn is sinds gisteren weer weg en niet meer teruggekomen.
Ga alsnog garantie claimen want jouw verhaal geeft aan dat het alleen maar erger kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
_lasher_ schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:53:
Hetzelfde fenomeen heb ik ook al drie keer, met verschillende laptopschermen, meegemaakt.
Samsung gebeld: ze kwamen mijn scherm omruilen maar op de gekozen dag konden ze geen tijdstip aangeven !! |:( Dus een hele vakantiedag op moet nemen...als ze dat nu terugbrengen naar halve dagdelen kan ik ermee leven
Vervolgens krijg ik een verrotte, gebruikte doos met alleen een monitor zonder kabels end.
De bezorger mocht het niet zeggen van Samsung maar het was een reparatiescherm (inderdaad, sticker oude eigenaar stond nog op de doos)..... :?
Maar ja, je wilt spelen en er waren geen zichtbare gebruikerssporen aanwezig, ook geen enkele dooie pixel.

MAAR nu het vervolg: de omgeruilde tft kan weer terug, de kleuren zijn er net "mee op gehouden".... :( Alles omscherp, grijstinten en miniscuul gestreept...
Was gewoon aan het surfen en *plop* :( vergeef mij typevoutjes, tis allemaal niet zo helder meer.

Net andere tft aangesloten en goed beeld dus morgen wederom Samsung bellen.
Dit keer ga ik specifiek om een nieuw exemplaar vragen, vers uit Azie.
Ik hou jullie op de hoogte.

Heeft iemand anders ervaring met Samsung en het omruilen van hardware???
Pagina: 1