WMV-HD met 5.1 output in WMP

Pagina: 1
Acties:
  • 3.267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025
Voor mensen die wel eens een wmv-hd afspelen zal het wel bekend in de oren klinken!

Afspelen met mpc en ac3filter lukt dus wel,
maar weet iemand of er inmiddels al een oplossing is om, wmv-hd bestanden met 5.1 geluid via spdif uitgang en windows media player of media center, ook daadwerkelijk met 5.1 geluid uit te sturen naar een versterker?
( standaard wordt er dus 2 kanaals stereo van gemaakt ).

[ Voor 8% gewijzigd door Nilsx op 29-10-2007 20:07 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
Kun je in media player spdif-passthrough niet aanzetten?

• Nilsx
spdif passtrough staat aan. verder geen instel mogelijkheden in mp zelf. Nog andere ideeen?

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
WMV geluid zal een ander formaat zijn dan Dolby Digital, dus een directe passthrough gaat niet werken. Een optie is om je geluidskaart analoog aan te sluiten. Of je moet zorgen dat het WMV geluid omgezet wordt naar Dolby Digital, maar ik vraag me af of dat mogelijk is met al die copyprotection van WMV.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:32
Welke geluidskaart heb je? Sommige kaarten kunnen namelijk een willekeurige 5.1 stream omzetten naar Dolby Digital of DTS.

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2025

kristo

cosmotheoros

<beetje off topic>

Hoe geraak je eig aan (wmv-) hd content voor op je pc (afgezien van Apple en het aansluiten van een Blu-ray of hd-dvd speler)?

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

• Nilsx
Tha Ra schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:02:
Welke geluidskaart heb je? Sommige kaarten kunnen namelijk een willekeurige 5.1 stream omzetten naar Dolby Digital of DTS.
Realtek HD onboard alc880.

Even voor de duidelijkheid: het is een bekend probleem. Op diverse forums via google ben ik al een hoop topics tegengekomen over dit onderwerp. De meeste topics waren echter al wat ouder en daarom dacht (hoop) ik dat er inmddels wel een soort van "work-around" voor is gevonden.
Oh ja, ik heb vista ultimate als os, in xp bestaat dit probleem namelijk niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Nilsx op 30-10-2007 20:15 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

kristo filosoof schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:38:
<beetje off topic>

Hoe geraak je eig aan (wmv-) hd content voor op je pc (afgezien van Apple en het aansluiten van een Blu-ray of hd-dvd speler)?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Zie hier: Dolby Digital uit met WMVHD Files

[ Voor 8% gewijzigd door cool_zero op 30-10-2007 21:18 ]

• Nilsx
Had ik al gelezen, maar dit werkt niet.
WMP 11 wil het ac3filter icm wmvhd dus niet gebruiken en dat is dus eigenlijk het probleem.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Ok, ik zie nu pas dat je in je start-post ook al zegt dat het werkt met mpc en ac3filter. Hier werkt het wel in WMP 9 zolang ik niet door de file zap, maar daar heb jij dus niet zoveel aan.

• Nilsx
cool_zero schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:37:
Ok, ik zie nu pas dat je in je start-post ook al zegt dat het werkt met mpc en ac3filter. Hier werkt het wel in WMP 9 zolang ik niet door de file zap, maar daar heb jij dus niet zoveel aan.
Precies! maar bedankt voor het medenken. :)

Iemand nog andere iedeeen?

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-02 21:20
Even een kickje....

Sinds kort heb ik hier ook last van. Voor Vista reinstall had ik gewoon DD 5,1 of DTS met wmv's in mediacenter (het is dus mogelijk) maar nu niet meer. Geen idee wat ik toen ingesteld had...

En ook hier krijg ik netjes DD 5,1 of DTS met MPC..

[ Voor 4% gewijzigd door Armo op 29-11-2007 18:17 ]

• Nilsx
Armo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:17:
Even een kickje....

Sinds kort heb ik hier ook last van. Voor Vista reinstall had ik gewoon DD 5,1 of DTS met wmv's in mediacenter (het is dus mogelijk) maar nu niet meer. Geen idee wat ik toen ingesteld had...

En ook hier krijg ik netjes DD 5,1 of DTS met MPC..
Als je je et weer herinnert, laat je het dan even weten? :)

• msteentjes
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-07-2024
Met de nieuwste versie van Media Portal werkt het eindelijk om je geluid "forced" via ac3filter te laten lopen, ik heb het hier nu werkend met wmvhd bestand vie s/pdif.
groeten,
marcel

Verwijderd

Is er al een oplossing ?
Ben ook op dit probleem gelopen nu ik een vista media center heb gebouwd .

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:40:
Is er al een oplossing ?
Ben ook op dit probleem gelopen nu ik een vista media center heb gebouwd .
De post boven je is geen oplossing?
msteentjes schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:27:
Met de nieuwste versie van Media Portal werkt het eindelijk om je geluid "forced" via ac3filter te laten lopen, ik heb het hier nu werkend met wmvhd bestand vie s/pdif.
groeten,
marcel

Verwijderd

Nee niet echt
Hoopte eigenlijk dat het in vista opgelost was.
Ik weet dat er nog drivers aankomen voor me geluidskaart die DirectSound and EAX aanzetten onder vista .
Dan is het probleem waarschijnlijk opgelost hoop ik.

Mediaportal heb ik er even opgehad.
Me pc liep gelijk vast , heb me er verder niet in verdiept of dit nu echt beter is .

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb ook exact hetzelfde probleem. Media player classic werkt wel maar mp11 maakt altijd stereo van mijn wmvhd's met dd of dts. Bij mkv's stuurt bij wel gewoon 5.1 door naar de receiver.

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Hardcell schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:20:
Ik heb ook exact hetzelfde probleem. Media player classic werkt wel maar mp11 maakt altijd stereo van mijn wmvhd's met dd of dts. Bij mkv's stuurt bij wel gewoon 5.1 door naar de receiver.
Bij mij stuurt ie MKV ook zonder problemen door. Echter werkt het nog steeds niet voor WMV-HD 5.1. Jij zegt dus dat MPC dit wel doet? Ik heb dit nog niet voor elkaar gekregen..

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Verwijderd

offtopic:
Ik ben niet zo bekend met WMP, waarom zou je dat willen gebruiken over MPC?

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:04:
offtopic:
Ik ben niet zo bekend met WMP, waarom zou je dat willen gebruiken over MPC?
Omdat ik het nu helemaal niet voor elkaar krijg om WMVHD 5.1 audio te laten weergeven middels S/PDIF --> Receiver

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Hier hetzelfde probleem, al iemand een oplossing?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-01 14:10
Passthrough werkt prima, maar de meeste receivers ondersteunen het formaat simpelweg niet. In Vista makkelijk te controleren door bij "Sound" in de Control Panel onder "Playback Devices" dubbel te klikken op je digitale output, en dan bij "Supported Formats" WMA Pro Audio te testen. (als die het wel doet, aanvinken dus, dan werkt je passthrough zonder problemen :) )

WMA Pro audio(dat gebundeld wordt bij WMVHD bestanden) is dan ook wat anders dan DTS of DD (die in MKV bestanden belanden). Enige optie voor passthrough (zoals eerder al is verteld) is door hem te reencoden als DTS / DD of dit "on the fly" te laten doen m.b.v. DD Live of DTS Interactive.

Om dat laatste te doen in Vista, moet je "speakers" device als default output staan in Sound, en je de optie DTS Interactive / DD Live in het configuratieschermpje van je geluidskaart aanvinken. (vergeet niet je speaker setup als 5.1 in te stellen, anders stuurt hij alleen maar 2 kanalen door)

Oh en uberhaupt passthrough te krijgen moet je Digital Output wel als "default device" staan aangevinkt in Vista, voor degenen die dat nog niet wisten.

Ik heb overigens een vrij prijzige en recente receiver (Denon 2807) en die ondersteunt het formaat niet. Dus het is echt niet zo vreemd :+

[ Voor 25% gewijzigd door jkommeren op 08-06-2008 10:44 ]

Pagina: 1