Nieuwe processor nodig, maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:19
Goedenavond,

Oké, en nu niet meteen gaan zeggen dat ik de FAQ moet lezen of dat ik de search functie moet gebruiken. Dit heb ik allemaal gelezen, maar ik zie door de bomen gewoonweg het bos niet meer.

Ik heb nu een Intel Pentium 4, type etc. weet ik allemaal niet, weet alleen dat hij r-e-t-e traag is. De stap naar Core2duo moet dus gezet worden. Maar nu nog: Welke? Ik heb wat types opgezocht;

Intel E6600
Intel E6750
Intel E6700

Nou weet ik (behalve het verschil in GHz) de verschillen hiertussen niet.

De voorwaarden is dat ik mijn PC weer normaal kan gebruiken voor het bewerken van foto's. Hij moet dus zware programma's aan kunnen als Photoshop, Lightroom en Dreamweaver tegelijk bijv. Dat is een pré. En verder moet gewoon de rest snel werken. Want wat ik nu heb vind ik echt te traag.

Help a.u.b.!

Greetz, RBH

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zeg dan eerst maar eens welk moederbord je hebt. Aardige kans dat je niet eens socket 775 hebt of anders wel 775 maar geen C2D ondersteuning.

Er zijn trouwens genoeg reviews te vinden over de CPU's die je noemt. Er zit er echt wel 1 bij met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
Op welk mainboard komt de nieuwe cpu ?

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 11:31

Beugelfles

I love rusty spoons

RBH schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:51:
Oké, en nu niet meteen gaan zeggen dat ik de FAQ moet lezen of dat ik de search functie moet gebruiken. Dit heb ik allemaal gelezen, maar ik zie door de bomen gewoonweg het bos niet meer.
Toch krijg je waarschijnlijk het advies om even wat dingentjes zelf uit te zoeken. Het is nogal belangrijk om te weten op welke socket jouw pentium 4 nu zit :Y)

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je bent zelf op zoek gegaan, maar hebt nergens in het grote bos dat het internet heet een review van de CPUs die je noemt tegengekomen of op www.intel.com een tabel die de verschillen duidelijk maken :?

En je bent nergens benchmarks tegengekomen waar de prestaties van die CPUs vergeleken worden in Photoshop :?

Riiiiight....

GoT is geen helpdesk, we verwachten wel degelijk een beetje eigen inzet van je. Je vraagt hier zaken die voor de helft gewoon op de site van de fabrikant te vinden zijn en voor de andere helft in nagenoeg iedere review van de E6750 te lezen zijn. Dat opzoeken valt toch echt onder de eigen inzet die we hier verwachten. En flauw of niet, dat had je in de PMG FAQ kunnen lezen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.