Toon posts:

Sapphire X1300 PRO werkt niet... (nu een goede post)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al eerder over dit probleem gepost, maar toen was ik veel te summier met de gegevens, dus na wat research bij deze poging twee:

Mijn nieuw geinstalleerde videokaart geeft geen beeld.

Ik heb een Dell Dimension 4550 waar oorspronkelijk een 64MB NVIDIA GEFORCE4 MX 420 in zat (wat dus ook goed werkte). Deze was ik echter beu en daarom heb ik een tweedehands AGP kaart gekocht: Sapphire X1300 PRO.

Mn PC:
P4 2.4GHZ/512K
512 MB NONECC 333MHZ DDR RAM MEMORY

Dit is het moederbord:
DELL 6U214 0GB Motherboard Product Features
Dell Part Number: F5949
Intel 845GV Chipset
2 DDR MEMORY SLOTS (SUPPORTS UP TO 1gb)
Socket 478
CPU: Supports Intel Pentium 4 1.7Ghz - 2.8Ghz

Ik heb de AGP compabiliteit gecontroleerd maar volgens mij zou het moeten kunnen. De kaart en het slot zijn beiden AGP 1.0 met 1,5 volt aansluiting. Figuur E in deze FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229#agp

Er is ook nog een aansluiting om extra stroom te geven aan de kaart met een extra aansluiting wat ik ook heb geprobeerd, en tegelijk de twee dvd stations losgegooit.

De ventilator op de kaart draait wel, maar er komt totaal niets door naar het beeldscherm (blijft in stand by modus).

Ik hoop dat ik een beetje compleet ben geweest! Als er nog vragen zijn zal ik ze snel beantwoorden!

Harm

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 10:54

Raphaelo

boeiend!!

Het handigste is om de kaart even in een andere pc te proberen, ik heb namelijk het gevoel dat je kaart het niet doet.

originele signatures zijn top!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen, al heb ik geen goede computers in mijn bezit naast deze... Ik zal dus iemand anders lastig moeten vallen.

Verder heb ik het vermoeden dat er een 250W voeding in zit. Het staat er dubieus genoeg nergens op, maar ik zie in andere berichten over dezelfde dimension staan dat er een 250W voeding in zit. Ik heb het voorheen geprobeerd door alletwee de DVD spelers los te gooien maar nog steeds geen actie, ook niet als ik de extra stroomaansluiting van de kaart probeer.

Kan dit dan nog steeds een oorzaak zijn? Ik kan het ook nog eens proberen als ik de tweede harde schijf los gooi vanavond...

Alvast bedankt voor je hulp zover!

Harm

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 10:54

Raphaelo

boeiend!!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:28:
Ik zal het eens proberen, al heb ik geen goede computers in mijn bezit naast deze... Ik zal dus iemand anders lastig moeten vallen.

Verder heb ik het vermoeden dat er een 250W voeding in zit.

Kan dit dan nog steeds een oorzaak zijn? Ik kan het ook nog eens proberen als ik de tweede harde schijf los gooi vanavond...

Harm
250W is voldoende in jouw geval, zeker als je zegt dat zonder dvd-drives en extra hardeschijf de computer ook niet boot.

De extra stroomaansluiting moet je zeker aansluiten, dat hoort gewoon zo. Anders kom je windows wel in maar krijg je daar weer gezeik mee.

Als je je oude videokaart nog hebt, kan je proberen of die het wel doet. Als die het wel doet betekent het dus dat de rest van je systeem in orde is. Dan zou dus of de kaart (kan je uitsluiten door in een andere computer te testen) of de voeding problemen geven. maar je voeding zou dat echt wel moeten kunnen trekken.

originele signatures zijn top!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het heeft even geduurd, maar ik heb de kaart door iemand kunnen laten testen, en hij doet het wel...

Hij gebruikte een voeding van 400W en een PC die trager is dan die van mij... Dus ik vermoed dat het toch aan de voeding ligt. Ik ga proberen ergens een stevigere voeding te regelen om te kijken of dat het oplost, maar als iemand nog andere suggesties kan geven in de tussentijd, zijn ze zeer welkom!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ook een 350W voeding geprobeerd, maar niks.

De voeding is het niet, de kaart doet het wel in een ander systeem, ik heb de extra stroomaansluiting aangesloten, de AGP aansluiting is goed...

Is er nog iets wat ik kan doen, behalve de kaart doorverkopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok na een laatste poging door de BIOS te updaten naar de laatste versie, en een derde kaart (ouwe 7700PRO) die het wel doet geef ik het op. Ik doe de hele pc eruit en ga sinterklaasje voor mezelf spelen en een nieuw systeem halen, want dit schiet niet op. Toch bedankt voor de hulp!
Pagina: 1