Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een nieuwe koppeling nodig of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een kleine maand of twee geleden een nieuwe clutch (ACT) gekocht voor mijn Dodge Stealth. Die heb ik door een garage erin laten zetten. Alles ging goed. Mijn koppeling deed het weer lekker dus heb ik er niet meer veel aandacht aan besteed.

Maarja gisteren ging het dus verkeerd. Opeens moest ik de koppeling helemaal tot de vloer duwen om hem weer vrij te krijgen en de speling was echt minimaal. Ik vond dat erg vreemd en vandaag gebeurt er helemaal niks. Ik kan hem niet in een versnelling krijgen ook al duw ik de koppeling helemaal tot de grond.

Nu ben ik geen auto monteur en dus vraag ik aan jullie of ik nu een nieuwe Clutch moet gaan halen of dat er misschien iets verkeerdst is gegaan met het installeren van de clutch?

Als mijn nieuwe clutch kapot is heb ik al 1 op het oog een Spec Stage II. Heeft iemand anders misschien een betere optie? Ik wil namelijk niet een clutch kopen die er weer over een maanjde of 2 eruit ligt :X. En ik race dus niet met mijn auto O-)

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 12:25

E-Rick

I love it :7

2 maanden? Ga of laat eens kijken of niet ergens bij je koppelingskabel een moer is losgetrild. Zeker omdat het vrij plotseling is gebeurd kan ik niet voorstellen dat je koppeling nu al op is. Tenzij je 100000 kilometer hebt gereden in die twee maanden.

Choose life

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe lang heb je garantie op een reparatie, iets van 3 mnd toch? Gewoon claimen bij de garage.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

Wok

Dakloos...

Gokje: stelschroef van de koppelingskabel niet goed vastgedraaid? (of, in het geval van een hydraulische koppeling, een probleem met de hydrauliek).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Maarja ik heb geen Clutch besteld omdat het daar waarschijnlijk niet aan ligt. Iig gaat hij naar de garage vandaag. Is weer balen...

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Wat voor een koppeling zit er in?
Als je een kabel hebt, moet die misschien afgesteld worden. Misschien niet goed aangedraaid bij de vervanging.
Wanneer het een hydraulische is, kan er lucht in het systeem zitten, de slang los zijn geschoten of misschien is zelfs een van de cylinders overleden.

edit:
damn... ff lezen wat Wok heeft geschreven...

Heb je hem er bij "een garage" in laten zetten? Kwikfit toevallig? Dan blijf je terugkomen voor reparaties...

wij hebben in het nederlands trouwens een heel goed woord voor "clutch": koppeling O-)

[ Voor 15% gewijzigd door MeMoRy op 29-10-2007 20:27 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:25:
Wat voor een koppeling zit er in?
Als je een kabel hebt, moet die misschien afgesteld worden. Misschien niet goed aangedraaid bij de vervanging.
Wanneer het een hydraulische is, kan er lucht in het systeem zitten, de slang los zijn geschoten of misschien is zelfs een van de cylinders overleden.

edit:
damn... ff lezen wat Wok heeft geschreven...

Heb je hem er bij "een garage" in laten zetten? Kwikfit toevallig? Dan blijf je terugkomen voor reparaties...

wij hebben in het nederlands trouwens een heel goed woord voor "clutch": koppeling O-)
Ik zit hier in Amerika ;). En we hebben geen kwikfit hier ;).

Nouja mijn hydraulic clutch cylinder werkt niet meer. iig goedkoper dan een nieuwe koppeling erin zetten. Dat en 2 nieuwe voorbanden + allignment (omdat mijn auto naar rechts trok) + takelen ben ik weer 600 dollar kwijt. Maarja dat is het leven ;).

Verwijderd

Als je niet racet, waarom heb je dan een aftermarket koppeling gekocht/op het oog (ACT) en blijf je niet gewoon bij een OEM koppeling?

En ik denk dat er van je diafragma een veer is afgebroken oid.

• MeMoRy
hij zegt net dat zijn cylinder kapot is 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:04:
Als je niet racet, waarom heb je dan een aftermarket koppeling gekocht/op het oog (ACT) en blijf je niet gewoon bij een OEM koppeling?

En ik denk dat er van je diafragma een veer is afgebroken oid.
Omdat ik een nieuwe koppeling nodig had (2 maanden geleden). De mitsu dealer (die een OEM koppeling erin zou zetten) heeft er 2000+ dollar voor gevraagd. Nouja ik heb er dus een betere koppeling (een sportieve ACT) erin gezet voor 700 dollar om geld te besparen.

• MeMoRy
fucking 2000+ dollar?

Daar heb je een hele motor voor!

Een (standaard) koppeling vervangen kan veel goedkoper...
Kijk hier: http://www.clutchcityonline.com/dodge_stealth.htm
Zie je ook direct hoe duur die cylinders zijn...

Overigens heb je nog wel wat extra onderdelen (rekbouten e.d.) nodig en kost het best wel wat tijd. Maar het moet toch wel kunnen voor 300 dollar. Of 500 voor een AWD

Pagina: 1