Toon posts:

[XP] Computer start niet meer op, wat nu?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Een laptop van een collega van mij start niet meer op. Het HP scherm komt in beeld, en vervolgens start hij normaal op. Hij vraagt dan om in normale modus of in veilige modus op te starten. Welke optie je ook kiest, vervolgens komt het Windows XP laadscherm(zwart met het XP logo) in beeld. Dan is hij even bezig en keert vervolgens weer terug op het HP scherm en dan herhaalt de procedure zich. Kort voor het verschijnen van het HP scherm verschijnt er een blauw scherm. Dit is alleen te kort om ook maar iets te lezen van wat er op staat. Dit probleem is ontstaan na het vastlopen van de laptop, waarna de laptop met behulp van de power button uitgeschakeld is.

Is er een mogelijkheid om zonder het opstarten van windows op enige manier een backup te maken van de gegevens op de laptop? Er staan een aantal belangrijke bestanden op de hardeschijf, en het zou rampzalig zijn als het verloren gaat. Er is een aantal weken geleden nog een backup gemaakt, maar de laatste drie weken werk is dus nu niet backupped. Het gaat dan met name om e-mail dat niet meer op de e-mailserver staat.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groeten,
Randy

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Ik zou zeggen, haal die harde schijf eruit, backup alles op een andere schijf, en herinstalleer Windows, kijk of het dan alsnog doet.

Als het echt niet anders kan.....

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:17

L01

Als het om een zakelijke laptop gaat zal de IT afdeling van je organisatie je hier wel mee kunnen helpen.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Ubuntu live-cd erin, en alle mail/documenten backuppen naar een gmail-account ofzo. Klaar is kees.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als het je gaat om het terughalen van de data dan kun je meerdere manieren inzetten, maar wat ik eigenlijk mis in je topic is wat je zelf of met die collega hebt bedacht om die data eraf te kunnen halen.

Als ik ga [search=data terughalen] kom ik toch aardig wat topics tegen, en zelfs [google=data recovery] moet al wat nuttige resultaten opleveren.

Daarnaast heeft dat weinig meer met Windows als zodanig te maken, wellicht was dan een kijkje in de OM FAQ / Beleid beter geweest.

Ik zet in ieder geval het OS nog in de topictitel, maar let wel een beetje op waar je je topic neerzet.
Dat er Windows opstaat is niet altijd reden om het dan maar hier neer te zetten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Chevy,
Als je de schijf eruit haalt, hoe kan ik hem dan backuppen? In een andere PC zal hij toch niet opstarten? Of bedoel je dat ik hem probeer te koppelen aan een normale PC, en hem dan als slave laat draaien, en op die manier kijk of ik de gegevens eruit kan halen?

L01,
Het gaat om een zeer klein bedrijfje, dus er is geen IT afdeling aanwezig. ;) Evengoed bedankt voor je reactie.

Mar2zz,
Ik ga me even verdiepen in dit programma, dit ken ik nog niet.

alt-92,
Het ging meer om het feit dat hij niet meer opstartte,en ik dat ik dacht dat het definitief afgelopen was met de schijf, omdat dat blauwe beeld verscheen.
Ik zei vanmiddag ik zal even een toppic posten, zonder dat ik zelf research had gedaan in de forums. Ik zal dit zeker nog even bekijken. Bedankt voo rje tips iig.

Verwijderd

Ubuntu is een besturings-systeem (wat live vanaf cd kan draaien, maar ook geinstalleerd kan worden), geen 'programma'..

Maar Mar2zz heeft gelijk, Live distro in je cdrom proppen en via het netwerk backups maken
Pagina: 1