Allereerst: Goedenmiddag allen!
Reden voor topic: Ben een twijfelaar en ook al heb ik het topic: **LET OP: Wlke videokaart..** gelezen, ik kan niet tot een besluit komen.
Ik twijfel namelijk over welke videokaart ik moet kopen.
4 vragen:
1. Ik ben geen OC-er, dus ik ben van plan om een OC-kaart van de fabrikant te kopen, om zo de garantie niet te laten vervallen. Echter, ik lees ook op dit forum dat wanneer je softwarematig (met Riva tuner / nTuner?) overklokt, dat de garantie dan NIET vervalt. Is dit waar? Wie kan mij daar uitsluitsel over geven? Als ik namelijk wel garantie behoudt bij OC-en, dan koop ik gewoon en stock-kaart.
2. Echter, wanneer de garantie toch vervalt bij softwarematig OC-en, welke OC-kaart moet ik dan nemen?
Ik heb 2 kaarten waartussen ik een keuze moet maken:
- MSI 8800 GTS OC 320MB (chipsnelheid: 575 Mhz, geheugensnleheid: 1700 Mhz)
- XFX 8800 GTS XXX 320MB (chipsnelheid:580 Mhz, geheugensnelheid: 1800 Mhz)
Ik koop de kaarten bij Salland Automatisering, daar kosten de kaarten respectievelijk 269,- en 297, -euro. De is dus ong. 30 euro verschil.
Maar... Is de XFX die 30 euro extra waard? De chipsnelheid is 5 Mhz sneller en de geheugensnelheid is 100 Mhz sneller.
Onderstaande link/internet-adres geeft enkel benchmarks weer:
http://www.computerbase.d...dup/6/#abschnitt_3dmark06
De XFX doet het beter dan de MSI. Maar wederom weer de vraag: IS dat wel 30 euro waard?
3. Is het waar dat XFX slechtere koelers/(en andere) hardware gebruikt dan MSI?
4. Of is het beter dat ik wacht totdat de 8800 GT uitkomt?
Mijn budget is MAX. 300,- En het liefst rond de 270-275 euro.
De kaart koop ik alleen maar voor het gamen. Ben niet echt een hardcore gamer. Maar ik hou gewoon van eye candy en goed geluid (<-- is al voor elkaar)
Ik heb een breedbeeld TFT 19 inch beeldscherm en speel op een resolutie van 1440 x 900.
De kaart hoeft niet per se heel stil te zijn.
Mijn kast is aan 1 kant open en staat op een ruim en open plek onder mijn bureau op een verhoging.
Hitte zal bij mij dus niet echt een probleem zijn.
Specs van mijn PC: (niks OC)
Moederbord: ASUS A8N-E
Processor: socket 939 X2 4200+ (AMD)
Geheugen: 3 Ghz Kingston Value Ram in crossair opstelling (2x 512 Mhz en 2x 1024 Mhz) PC3200 400 Mhz
Geluidskaart: Audigy SE
Videokaart: XFX 7600 GT XXX 256 MB (heb ik inmiddels verkocht)
Wat kan ik nu het beste doen?
EDIT:
Hey bedankt voor alle reacties! Het wordt dus een 8800GT.
Hoe lang duurt het nog totdat ie uitkomt, op alternate, azerty, etc.?
Maar stel dat ik zo stom ben om de GTS te nemen, welke moet ik dan nemen; de XFX of de MSI? (zie startpost)
Reden voor topic: Ben een twijfelaar en ook al heb ik het topic: **LET OP: Wlke videokaart..** gelezen, ik kan niet tot een besluit komen.
Ik twijfel namelijk over welke videokaart ik moet kopen.
4 vragen:
1. Ik ben geen OC-er, dus ik ben van plan om een OC-kaart van de fabrikant te kopen, om zo de garantie niet te laten vervallen. Echter, ik lees ook op dit forum dat wanneer je softwarematig (met Riva tuner / nTuner?) overklokt, dat de garantie dan NIET vervalt. Is dit waar? Wie kan mij daar uitsluitsel over geven? Als ik namelijk wel garantie behoudt bij OC-en, dan koop ik gewoon en stock-kaart.
2. Echter, wanneer de garantie toch vervalt bij softwarematig OC-en, welke OC-kaart moet ik dan nemen?
Ik heb 2 kaarten waartussen ik een keuze moet maken:
- MSI 8800 GTS OC 320MB (chipsnelheid: 575 Mhz, geheugensnleheid: 1700 Mhz)
- XFX 8800 GTS XXX 320MB (chipsnelheid:580 Mhz, geheugensnelheid: 1800 Mhz)
Ik koop de kaarten bij Salland Automatisering, daar kosten de kaarten respectievelijk 269,- en 297, -euro. De is dus ong. 30 euro verschil.
Maar... Is de XFX die 30 euro extra waard? De chipsnelheid is 5 Mhz sneller en de geheugensnelheid is 100 Mhz sneller.
Onderstaande link/internet-adres geeft enkel benchmarks weer:
http://www.computerbase.d...dup/6/#abschnitt_3dmark06
De XFX doet het beter dan de MSI. Maar wederom weer de vraag: IS dat wel 30 euro waard?
3. Is het waar dat XFX slechtere koelers/(en andere) hardware gebruikt dan MSI?
4. Of is het beter dat ik wacht totdat de 8800 GT uitkomt?
Mijn budget is MAX. 300,- En het liefst rond de 270-275 euro.
De kaart koop ik alleen maar voor het gamen. Ben niet echt een hardcore gamer. Maar ik hou gewoon van eye candy en goed geluid (<-- is al voor elkaar)
Ik heb een breedbeeld TFT 19 inch beeldscherm en speel op een resolutie van 1440 x 900.
De kaart hoeft niet per se heel stil te zijn.
Mijn kast is aan 1 kant open en staat op een ruim en open plek onder mijn bureau op een verhoging.
Hitte zal bij mij dus niet echt een probleem zijn.
Specs van mijn PC: (niks OC)
Moederbord: ASUS A8N-E
Processor: socket 939 X2 4200+ (AMD)
Geheugen: 3 Ghz Kingston Value Ram in crossair opstelling (2x 512 Mhz en 2x 1024 Mhz) PC3200 400 Mhz
Geluidskaart: Audigy SE
Videokaart: XFX 7600 GT XXX 256 MB (heb ik inmiddels verkocht)
Wat kan ik nu het beste doen?
EDIT:
Hey bedankt voor alle reacties! Het wordt dus een 8800GT.
Hoe lang duurt het nog totdat ie uitkomt, op alternate, azerty, etc.?
Maar stel dat ik zo stom ben om de GTS te nemen, welke moet ik dan nemen; de XFX of de MSI? (zie startpost)
[ Voor 4% gewijzigd door SamFisher_NL op 29-10-2007 18:41 ]