Welke 8800 nemen? (speciaal topic voor twijfelaars)

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008

• SamFisher_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11-2023
Allereerst: Goedenmiddag allen! :)

Reden voor topic: Ben een twijfelaar en ook al heb ik het topic: **LET OP: Wlke videokaart..** gelezen, ik kan niet tot een besluit komen. :(

Ik twijfel namelijk over welke videokaart ik moet kopen.

4 vragen:

1. Ik ben geen OC-er, dus ik ben van plan om een OC-kaart van de fabrikant te kopen, om zo de garantie niet te laten vervallen. Echter, ik lees ook op dit forum dat wanneer je softwarematig (met Riva tuner / nTuner?) overklokt, dat de garantie dan NIET vervalt. Is dit waar? Wie kan mij daar uitsluitsel over geven? Als ik namelijk wel garantie behoudt bij OC-en, dan koop ik gewoon en stock-kaart.
2. Echter, wanneer de garantie toch vervalt bij softwarematig OC-en, welke OC-kaart moet ik dan nemen?
Ik heb 2 kaarten waartussen ik een keuze moet maken:
- MSI 8800 GTS OC 320MB (chipsnelheid: 575 Mhz, geheugensnleheid: 1700 Mhz)
- XFX 8800 GTS XXX 320MB (chipsnelheid:580 Mhz, geheugensnelheid: 1800 Mhz)

Ik koop de kaarten bij Salland Automatisering, daar kosten de kaarten respectievelijk 269,- en 297, -euro. De is dus ong. 30 euro verschil.
Maar... Is de XFX die 30 euro extra waard? De chipsnelheid is 5 Mhz sneller en de geheugensnelheid is 100 Mhz sneller.
Onderstaande link/internet-adres geeft enkel benchmarks weer:

http://www.computerbase.d...dup/6/#abschnitt_3dmark06

De XFX doet het beter dan de MSI. Maar wederom weer de vraag: IS dat wel 30 euro waard?

3. Is het waar dat XFX slechtere koelers/(en andere) hardware gebruikt dan MSI?
4. Of is het beter dat ik wacht totdat de 8800 GT uitkomt?

Mijn budget is MAX. 300,- En het liefst rond de 270-275 euro.

De kaart koop ik alleen maar voor het gamen. Ben niet echt een hardcore gamer. Maar ik hou gewoon van eye candy en goed geluid (<-- is al voor elkaar) >:)

Ik heb een breedbeeld TFT 19 inch beeldscherm en speel op een resolutie van 1440 x 900.

De kaart hoeft niet per se heel stil te zijn.

Mijn kast is aan 1 kant open en staat op een ruim en open plek onder mijn bureau op een verhoging.
Hitte zal bij mij dus niet echt een probleem zijn.

Specs van mijn PC: (niks OC)

Moederbord: ASUS A8N-E
Processor: socket 939 X2 4200+ (AMD)
Geheugen: 3 Ghz Kingston Value Ram in crossair opstelling (2x 512 Mhz en 2x 1024 Mhz) PC3200 400 Mhz
Geluidskaart: Audigy SE
Videokaart: XFX 7600 GT XXX 256 MB (heb ik inmiddels verkocht)

Wat kan ik nu het beste doen?

EDIT:
Hey bedankt voor alle reacties! Het wordt dus een 8800GT. :D
Hoe lang duurt het nog totdat ie uitkomt, op alternate, azerty, etc.?

Maar stel dat ik zo stom ben om de GTS te nemen, welke moet ik dan nemen; de XFX of de MSI? (zie startpost)

[ Voor 4% gewijzigd door SamFisher_NL op 29-10-2007 18:41 ]

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:45

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 18:48

SilencerNL

No remorse

Ik zou voor de 8800GT gaan :Y)

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Dit is inderdaad extreem ziek :Y) Als je vanaf nu een graka wilt nemen: of een 8800gt, of een 8800gt sli, deze kaart gaat zo zwaar ownen, en zo goedkoop zijn. IK ga deze zeker kopen in ieder geval.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

8800GT, beste prijs-kwaliteit. Punt uit.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-04 07:43
Je bent wel heel erg dom bezig als je nu nog een GTS of GTX koopt :D

Verwijderd

Ik bekijk nu reviews, en ik zie dat hij op sommige onderdelen zelfs de ctx voorbijstreeft xD, en dit zal geweldig zijn in sli, ook in 3d mark zijn ze vrijwel gelijk.

Verwijderd

Bijvoorbeeld deze

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Ja idd !, ik heb zelf de Asus Xtreme 8800GTS 320Mb. Ik ga deze verkopen en een 8800GT halen!
Ik heb ze al zien staan voor 249,- van XFX, en een Evga superclocked ( 650mhz ) voor rond de 269,- !.

De performace winst die je in sommige games haalt is niet normaal, alleen al in WiC zou ik met deze kaart ( Test systeem gelijkwaardig aan de van mij ) ~15 frames meer halen op dezelfde settings. ( 1440x900, alles high, dx10, 4xaa. ) Kijk dan wordt het leuk.
Alleen nog even Crysis benchmarks afwachten .....

Edit: @ hierboven, juist jah die bedoel ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Fusion_XT op 29-10-2007 16:53 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:41

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Maar hij is zo lang. :(

Wil je het állerbeste, dan is de GTX de uitkomst. Heb je een beetje geduld, dan kun je de 9800GT of GTX halen, poii 8)

Gulfstream G650

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Vreemd hoor, want een GTS hoort sneller te zijn dan een GT... De GTX is ook 2x dikker!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

metallicelmo schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:57:
Vreemd hoor, want een GTS hoort sneller te zijn dan een GT... De GTX is ook 2x dikker!
Vreemd? Inderdaad ja, dat Nvidia hun eigen high-end kaarten hiermee om zeep helpen. Maar des te leuker voor de tweakert met een budget! 8)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

kan er nu iemand duidelijk zeggen wat het beste is, iedereen zegt iets anders.
Kzit met hetzeflde probleem welke te kiezen, GT,GTS,GTX.
Het prijskaartje is niet echt zo belangrijk, de prestaties meer, maar tmoet natuurlijk niet overdreven zijn qua prijs/prestaties

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:58:
Het prijskaartje is niet echt zo belangrijk, de prestaties meer, maar tmoet natuurlijk niet overdreven zijn qua prijs/prestaties
De GT dus ;)

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
GT, die kost net zoveel als een GTS, maar heeft performance van een GTX

Verwijderd

metallicelmo schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:57:
Deze set is inderdaad een vreemde van nVidia, maar weldra zullen alle high-end kaartjes naar de nieuwe core overstappen, en is het gedaan met de huidige topserie. Althans, als ze dat niet doen, verkopen de de andere kaarten dan de 8800gt niet meer, alleen door mensen die niks op internet lezen en enkel naar de uitgangen kijken. Ieg, als je nu een videokaart nodig hebt, moet je voor de 8800gt gaan (of nog heel even de Radeon HD38xx afwachten).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:58:
iedereen hier zegt GT hoor ;),

quote:
Maar hij is zo lang. :(

Wil je het állerbeste, dan is de GTX de uitkomst. Heb je een beetje geduld, dan kun je de 9800GT of GTX halen, poii 8)

dit lijkt mij een een 'grap' :+

Verwijderd

oké kga dan voor de 8800GT, bedankt voor de hulp.

• SamFisher_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11-2023

Maar stel dat ik zo stom ben om de GTS te nemen, welke moet ik dan nemen; de XFX of de MSI? (zie startpost)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 20:36
SamFisher_NL: Een GTS nemen is op dit moment echt geld weggooien. Een GTS heeft veel minder performance dan de GT. De GT is zelfs goedkoper of iig even duur dan de GTS. Een GTS nemen is atm dus echt not done en daarbij is de GTS eol en gaat er helemaal uit.

Daarbij wil ik wel even zeggen: Zijn er al benchmarks voor de 8800GT's onderling (de OC's, SuperOC' en stock kaarten..> Wil wel n's zien of het echt performance boost is)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
SamFisher_NL schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:41:

http://www.dollarshops.eu...76c4eba33fdb60f4901b52cb1

Al op voorraad :), bij azerty is die wel €220 euro, alleen 2 weken levertijd.
Dus als je hem persee nu wilt, moet je er gewoon iets meer voor neer leggen.

http://specs.tweak.to/15535

• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-10-2025
RedHat schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:02:
SamFisher_NL: Een GTS nemen is op dit moment echt geld weggooien. Een GTS heeft veel minder performance dan de GT. De GT is zelfs goedkoper of iig even duur dan de GTS. Een GTS nemen is atm dus echt not done en daarbij is de GTS eol en gaat er helemaal uit.

Daarbij wil ik wel even zeggen: Zijn er al benchmarks voor de 8800GT's onderling (de OC's, SuperOC' en stock kaarten..> Wil wel n's zien of het echt performance boost is)
Best wel klote, ik heb laatst nog een 8800GTS 640mb XXX version gekocht. alhoewel ik er zonder overclocken een 10.7k uit mijn 3dmark06 haal.

en nu zie ik de GT... ~170euro. zelfde prestatie... ik vraag me af of ik die GTS terug kan brengen en er 2x een GT voor kan kopen :P

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:41

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Tsjaa, achteraf praten is makkelijk. Denk liever zo: TOen je de 8800GTS in je handen had, was je toen blij? Ja, dan is het goed.

Natuurlijk, kun je hem terugbrengen. ZOu ik wel doen in ieder geval.

Gulfstream G650

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Ook de twijfelaars kunnen gewoon reviews lezen, daar zijn er vandaag alleen al tig van (kijk vooral naar die van www.anandtech.com ) en die langs de Pricewatch leggen. Overbodig topic, een Tweaker kan zelf kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.