Toon posts:

Geheugen bijpluggen of juist niet?!

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumgebruikers,

Vraagje omtrent het bijplaatsen van geheugen :

Mijn pc had 2 x 256 PC3200 400Mhz Kingston geheugen modules.

Ik heb vanmiddag 2 x 512 PC 3200 400 MHz Corsair geheugen modules bijgekocht.

Is mijn pc nu sneller met alleen de twee nieuwe geheuegn modules, zoals ze in de winkel vertelden?

Of kan ik de vier modules het beste samen in mijn moederbord pluggen zodat ik dus in totaal 1,5 Gig geheugen heb van PC 3200 400 Mhz?!

In de winkel zeiden ze dat je moederbord automatisch de laagste snelheid pakt, maar als ze alle vier 400 mhz zijn, maakt dat toch niet uit?!

Wie weet hier meer vanaf?! Dank!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Uhm, dat is een wel heel erg beginners vraag, en met een tweetal pogingen ben je erachter toch?
Dus met en zonder de 2x256 MB.

Als je de moeite niet neemt om een topic-kop juist te typen (of geheugen heet bij jou echt geheigen), dan denk ik niet dat een ander de moeite neemt je eenvoudige vraag te beantwoorden.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Ze zijn beide 400Mhz (en PC3200)
Ik zou zeggen; probeer het uit en ervaar wat het snelste is :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 15:06 ]

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik zou in jouw situatie eens gaan kijken wat voor applicaties ik draai. 9 van de 10 keer kom je niet boven de 1 gieg uit (XP, that is) en zou ik dus die 2x256 eruit slopen en ergens anders gebruiken. Kom je er wél boven (Vista misschien?) dan zal het eventueel vertragen van je PC (áls dat al zo is) gecompenseerd worden door de hoeveelheid geheugen. In de praktijk komt het er op neer dat je beter genoeg minder snel geheugen kunt hebben dan te weinig supersnel geheugen.
Wat hier staat dus: PMG FAQ

[ Voor 6% gewijzigd door Marlibica op 29-10-2007 15:21 ]

Sign here against sigs

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gewoon alle 4 erin rammen, dus 400Mhz.

Ge zegt niets over u CPU, maar bepaalde AMD's clocken bij 4 latjes het geheugen naar 333Mhz.

En u pc wordt niet sneller door meer geheugen. Meer geheugen zorgt gewoon ervoor dat ge later moet swappen (meer taken tegelijk in u RAM), waardoor de responsivness omhoog gaat :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Zorg er wel voor dat de grotere modules in de eerste twee bankjes staan

Homey — Critics are those without skills to create.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

WeeJeWel schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:07:
Zorg er wel voor dat de grotere modules in de eerste twee bankjes staan
indd ik denk dat dit nog wel het belangrijkste is.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Je verkeert in de prachtige situatie dit zélf te testen! Dus probeer beide mogelijkheden uit, er gaat namelijk niks boven de praktijk :)
Wat de theorie betreft, afhankelijk van de processor/chipset zullen vier DIMM's maximaal op of DDR333 of DDR400 snelheid draaien. Echter, aangezien je niks hebt vermeld over de overige hardware kunnen we jou daar ook niets over vertellen (check dus ook de manual van jouw moederbord). Het andere punt betreft de hoeveelheid geheugen; je kunt vrij simpel vaststellen of 1,5GB daadwerkelijk meer biedt t.o.v. 1GB, gewoon de verbruik in de gaten houden.

Zie ook de FAQ, daar komt het punt over geheugen bijplaatsen ook aan de orde. Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.