[XP] Scriptmatig standaard prog voor "Openen Met" instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Ik wil in een windows domein graag via een AD policy, opstart of loginscript instellen dat alle jpg/jpeg/jpe/bmp/gif bestandsextensies met de "Windows viewer voor afbeeldingen en faxen" geopend worden.

Ik heb geprobeerd dit via de registerinstellingen voor elkaar te krijgen met de informatie die ik uit deze post kan halen:
MrBucket in "\[2000/XP]File-extensie met cmdline switc..."

Het opstarten van de Windows viewer lijkt een lastig punt vanwege DDE berichten die meegestuurd moeten worden? (zie screenshot): Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/4553/openmetvi5.th.gif

Maar helaas zonder succes, ook een zoektocht op google heeft geen werkende oplossing opgeleverd, vandaar deze thread. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

• JasperE
*kickje*

• JasperE
*kickje2* :|

[ Voor 12% gewijzigd door JasperE op 02-11-2007 12:08 ]

• JasperE
*kickje*
Misschien iemand die weet hoe dit ingesteld kan worden zonder de DDE parameters uit screenshot?

Er zijn genoeg installers die een standaardprog voor een extensie configureren dus er moet toch iemand zijn die dit weet?

[ Voor 37% gewijzigd door JasperE op 05-11-2007 19:08 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Dit komt uit mijn eigen topic en daar had ik last van dat er iets standaard geopend werd met een bepaald programma. Zoals ik het lees wil jij dat dat juist gebeurd : [Vista]Standaard programma weer terug zetten naar openen met .

Ik weet niet of je hier iets aan hebt?

Self reflection is the school of wisdom

• JasperE
Hier ben ik inderdaad wat verder mee gekomen. Zodra ik een standaardapplicatie aanmaak voor het openen van bijvoorbeeld de .jpg extensie, wordt het volgende item in het register aangemaakt

Key:
code:
1
2
3
Key: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.jpg
Value: Application
Data: OIS.EXE

OIS.EXE is in dit geval de office picture manager die ik met "openen met" als standaard prog heb ingesteld.

Verwijder ik deze sleutel of verander ik de data naar "shimgvw.dll" of een niet bestaand bestand, dan wordt de windows viewer voor afbeeldingen en faxen weer toegepast.

Het werkt in windows XP maar ik ben wel benieuwd of dit nu de goede manier is om dit op deze manier te wijzigen.
Nu nog een oplossing voor Vista...

EDIT: Gevonden!
Bij vista zit het in de Progid value in "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.jpg\UserChoice"

Om deze aan te passen moet eerst de hele UserChoice key verwijderd worden, vervolgens moet deze weer toegevoegd worden en dan de Progid value toevoegen met als data PhotoViewer.dll.

De Progid value kan niet direct gewijzigd worden zonder verwijderen van de key, waarom zou ik niet weten, zal wel weer zo'n Vista eigenaardigheid zijn :(

[ Voor 34% gewijzigd door JasperE op 05-11-2007 20:20 ]

Pagina: 1