Toon posts:

uitbreiden geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn HP Pavilion 5080 uitbreiden met 1024 MB DIMM geheugen.Nu zitten er 2 modules van 512 MB in, dus nog 2 sloten vrij.
Kan ik willekeurig het 1024 geheugen in 1 van de 2 vrije sloten duwen en kunnen de 2 al geplaatste modules blijven waar ze zitten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat kan prima, afhankelijk van je chipset verlies je dan wel je dualchannel functionaliteit. Maar zonder info over je systeem te geven is het moeilijk om te zeggen of het wel of niet verstandig is om te doen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zorg verder dat je rekening houdt met de RAM-compatibiliteit van je moederbord, door een QVL lijst te raadplegen. Mocht die er niet zijn voor je moederbord, check dan met HP welk geheugen geschikt is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Let ook je ook goed op DDR1 en DDR2 ? Deze 2 soorten zijn niet compatible met elkaar.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:30
MB info:

Standard Memory: 256 MB (Removable) or
512 MB (Removable) or
1 GB (Removable)

Maximum Memory: 4 GB

Expansion: 4 Sockets

CPU & ChipSet: AMD Athlon 64 2.2 GHz ATi RADEON XPRESS 200/200P (RS480)

If 4GB is installed, the recognized memory may be reduced to 3.5GB or less (depending on system configuration and memory allocation).

Er kunnen gewoon DDR400 modules in van 1GB!

[ Voor 19% gewijzigd door Stijnd op 28-10-2007 21:54 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Geheugencompatibility is niet de eenvoudigste materie, daarom hebben we er meerdere items in onze FAQ over staan. Zoals al genoemd is moet je rekening houden met het chipset - die bepaalt welk type geheugen erin kan en hoeveel het maximaal aankan - niet alleen hoeveel GB totaal, maar ook hoeveel GB per reep en hoeveel datalijnen en dus banks (moeilijk verhaal, zie de RAM FAQ voor uitleg) het aankan. Er zijn situaties waarin je met bepaalde geheugenconfiguraties niet het theoretische maximum aankan. Maar goed, erg veel leesvoer in de FAQ dus. Uit je topicstart blijkt dat je daar nog niet gekeken hebt. Begin daar eens mee, GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.