Toon posts:

welke processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb hier nog een oude computer staan waar ik graag een grotere processor in wil hebben,

op het moment zit er een amd k6 400 mhz in ( in systeem info wordt aangegeven:x86 family 5 model 8 stepping 12 authentic amd~400 mhz.) processor komt uit 1998

welke processor kan ik hier voor in de plaats nemen hij moet wel een stuk sneller zijn dan degene die ik nu heb.

wie kan mij helpen?????

groeten andre

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik geloof dat ik nog zon oude K6 heb liggen, zelfde socket als pentium 1. Dus ik ben bang dat je toch wel wat meer moet vernieuwen dan alleen je CPU.

edit: sinds 1998 is er nogal wat aan nieuwe dingen bedacht, het gaat er zon beetje op neerkomen dat je een geheel nieuwe computer gaat moeten kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Rigi op 28-10-2007 17:00 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Even zoeken naar Super Socket 7 danwel Socket 7 processoren, afhankelijk van moederbord. Alleen of je veel winst pakt in snelheid ligt aan de applicatie natuurlijk. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door _the_crow_ op 28-10-2007 17:05 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een stuk sneller gaat je sowieso niet lukken, de snelste So7 cpu is de AMD K6-3 533, maar het is nagenoeg onmogelijk om die te vinden, dus ik denk dat het verstandiger is om te upgraden naar een nieuwer platform (dat hoeft ook geen bakken met geld te kosten natuurlijk).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of een intel overdrive cpu.. edit: toch niet, was voor 80486 maar aangezien dat een collectors item is zal een nieuw bord+cpu goedkoper zijn.
Kijk anders eens naar een upgrade kit bij alternate of je plaatselijke pc boer.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 28-10-2007 17:30 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DukeBox schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:27:
Of een intel overdrive cpu.. maar aangezien dat een collectors item is zal een nieuw bord+cpu goedkoper zijn.
Kijk anders eens naar een upgrade kit bij alternate of je plaatselijke pc boer.
Intel overdrives zijn sowieso moeilijk te vinden wat je al zegt, maar daarbij waren er geen die sneller zijn dan de cpu die hij nu heeft (intel zat al lang op het Slot 1 platform toen AMD met deze cpus kwam, dus was socket 7 voor hun al veel eerder niet boeiend meer).

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat dit niet gaat lonen. Je kunt veel tijd besteden aan het bij elkaar sprokkelen van 2e hands onderdelen om je machine uiteindelijk een klein beetje sneller te maken. Hij slaat dan nog steeds geen deuk in een pakje boter vergeleken met een nieuwe ultralowbudget instap-PC.

Mijn advies: ga in onze Vraag & Aanbod op zoek naar een leuk compleet 2e hands systeem. Die kun je waarschijnlijk ook zo voor een appel en een ei meenemen en dan heb je vrijwel gegarandeerd iets dat jonger en sneller is, voor minder geld dan een upgrade van je inmiddels antieke hardware.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Heel misschien, als je dit aan een museum verkoopt, houd je er nog wat geld over ook ;)
Modbreak:Post on-topic en behulpzaam of post niet. Wat je hier zegt is ook nog eens feitelijk onjuist, muv de K6-3+ (en mogelijk de Rise MP6) is er geen enkele So7 CPU die een doorverkoopwaarde heeft waar je wat aan hebt

[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 28-10-2007 18:31 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Een K6-400 bestaat niet eens, de K6 ging tot max 300MHz en was echt niet naar 400MHz te overclocken. Wat je daar hebt is een K6-2 400 of K6-3 400 :o

Aangezien je zo weinig info geeft kunnen we niet eens een sluitend antwoord geven. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je een K6-3 400 hebt die 6x66MHz draait op een moederbord dat max 66MHz aankan. Dan heb je al het snelst wat je erop kunt prikken. Het kan ook zijn dat je een K6-2 400 hebt op een moederbord dat een K6-2+ of K6-3+ aankan en 120MHz FSB trekt (Asus P5A bijvoorbeeld). Als je een K6-2+ op de kop zou tikken en hem op 6x120MHz (720MHz) draaied zou krijgen zou je wegens overstap naar K6-2+ (met L2 cache op volledige CPU speed ipv FSB speed) al 50% erop vooruit gaan, plus nog eens 20% voor de hogere FSB en dan iets van 20% voor de hogere clockspeed (schaalt niet 1-op-1) kun je bijna een verdubbeling krijgen. Ik heb laatst nog een K6-2+ op de kop getikt voor EUR 5...

Maar goed, wat heb je dan? Het ultieme So7 systeem. Dat wel. Maar een willekeurige P3-667 blaast hem volkomen weg en dat is voor hedendaagse begrippen nog traag.

Bovendien had je bovenstaande kunnen vinden in de FAQ (ik heb toen ik nog maar net mod was een stuk over So7 CPU mogelijkheden geschreven - toen was dat relevant ;) ), en had je met wat zoeken naar oude benchmarks een idee kunnen krijgen van wat je hier maximaal mee zou kunnen bereiken. Helaas heb je niets van dat alles gedaan en blijkt er sowiso erg weinig eigen inzet uit deze topicstart. Misschien daar eens mee beginnen :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.