Toon posts:

Via 2e windows (multiboot) in mijn docu op C: komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

sinds vandaag kan ik niet meer in mijn windows op C: komen.
Windows blijft hangen bij het opstaten.
Ik heb een multiboot systeem en de andere 2 windows werken nog prima.
Nu wil ik vanuit een andere windows dan C: mijn bestanden van c: back uppen (?) .
Maar die windows versie is beveiligd met een wachtwoord dus kom ik er via een andere windows niet in.Niet in de persoonlijke mappen tenminste.
Ik heb al gegoogled en programmatjes gevonden om het wachtwoord te veranderen maar ik moet het wachtwoord uitzetten.

Hoe kom ik bij mijn bestanden?

Alvast bedankt !

Groeten van Guido.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je nodig hebt is de optie 'take ownership' zodat je op die disk kan komen. Zie dit KBartikel: How to take ownership of a file or folder in Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Helaas wordt het tabblad Beveiliging bij geen een map aangegeven.
Ook niet iets wat er op lijkt.
Ik ben wel op D: aangemeld als beheerder maar C:Documents and settings/mijn naam is niet te openen.
Kan het kloppen dat je alleen de owner kan worden van de mappen op het besturingssysteem dat op dat moment draait?

Bedankt voor de snelle reactie!

Guido.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je simple filesharing uit of aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik hieroveer vond op microsoft:

Eenvoudig delen van bestanden is altijd ingeschakeld op computers met Windows XP Home Edition.

Ik heb dus Home en ga er dus vanuit dat ie aan staat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:40:
Wat ik hieroveer vond op microsoft:

Eenvoudig delen van bestanden is altijd ingeschakeld op computers met Windows XP Home Edition.

Ik heb dus Home en ga er dus vanuit dat ie aan staat.
Dan gaat het niet werken. Simple File Sharing moet uit staan, anders krijg je de beveiligingstab niet te zien.

Je kunt het standaard ook niet uitzetten, maar er is wel een work around voor: http://www.wikihow.com/Di...n-Windows-XP-Home-Edition

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je leest wat er in de Windows Clients - FAQ daarover staat:
Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP? en je doet het in Veilige Modus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1