Toon posts:

Maxtor Personal Storage 3200 kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb +- een half jaar geleden een externe maxtor schrijf gekocht, namelijk de Maxtor Personal Storage 3200.
Nu heb ik het volgende probleem, nadat ik met verwaarloosbare kracht tegen mijn schijf aan stootte, begon hij verschrikkelijke herrie te maken, het geluid klinkt alsof de motor in de soep gedraaid is.

Nu wil ik me beroepen op mijn garantie, maar ik verwacht niet dat ze mijn data zullen herstellen. Dus nu mijn vraag: is er een andere manier om de data van deze schijf te halen ?

Alvast bedankt voor je/jullie reactie(s)

Grtz, Rutger.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:39:
Nu wil ik me beroepen op mijn garantie, maar ik verwacht niet dat ze mijn data zullen herstellen. Dus nu mijn vraag: is er een andere manier om de data van deze schijf te halen ?
Nee, die zullen geen moeite doen om je data te herstellen, dat is volledig je eigen verantwoordelijkheid. Aangaande datarecovery: Staat allemaal in de FAQ: OM FAQ / Beleid.

Het is over het algemeen aan te bevelen om eerst de FAQ te lezen voor je een topic opent :)

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 28-10-2007 13:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:41:
[...]

Nee, die zullen geen moeite doen om je data te herstellen, dat is volledig je eigen verantwoordelijkheid. Aangaande datarecovery: Staat allemaal in de FAQ: OM FAQ / Beleid.

Het is over het algemeen aan te bevelen om eerst de FAQ te lezen voor je een topic opent :)
Bedankt voor je reactie.

De data recovery programma's hebben geen zin aangezien de schijf in geen velden of wegen herkend wordt.

De fysieke problemen die zich voor doen staan niet nadrukkelijk vermeld in de FAQ, vandaar mijn vraag naar eventuele andere oplossingen buiten een extern recovery bedrijf om. Mocht dit niet zo zijn, dan houdt het gewoon op.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:01:
[...]
De data recovery programma's hebben geen zin aangezien de schijf in geen velden of wegen herkend wordt.

De fysieke problemen die zich voor doen staan niet nadrukkelijk vermeld in de FAQ, vandaar mijn vraag naar eventuele andere oplossingen buiten een extern recovery bedrijf om. Mocht dit niet zo zijn, dan houdt het gewoon op.
Heb je het al op een paar verschillende PCs geprobeerd? Je hebt namelijk nog niet duidelijk aangegeven wat het probleem precies is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:05:
[...]

Heb je het al op een paar verschillende PCs geprobeerd? Je hebt namelijk nog niet duidelijk aangegeven wat het probleem precies is.
Verschillende pc's geprobeerd, probleem blijft. Het probleem is dat hij een geluid maakt alsof de motor in de soep gedraaid is en dat de data niet meer te benaderen is.

Maar ik heb me er onderhand bij neergelegd en ga me op mn garantie beroepen.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:51
Ik heb ergens ooit eens een verhaal gelezen van iemand die z'n harde schijf had opengemaakt (in de badkamer) en met succes foto's/data heeft kunnen backuppen.

Verwijderd

Gesealed in de vriezer leggen wil ook wel eens (tijdelijk) helpen.
Pagina: 1