Voltage dram

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05 07:45
Ik heb een paar dagen geleden 2x 1gb GEIL geheugen gekocht van 800mhz. Nu heb ik de snelheden uitgelezen met cpu-z maar de snelheid staat maar op 200 mhz.
Ik geloof dat je het geheugen op een 2.1V moet zetten, maar ik ben al wat aan 't zoeken geweest in m'n bios maar kan het niet vinden. Kon ze wel op 1.9v zetten.
Ik heb een Asus m2npv-mx moederbord, iemand die hier ook problemen mee heeft of een oplossing weet?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:18
Zo te zien moet jij je gewoon eerst eens even inlezen in de basiskennis over dit onderwerp. Er zijn een paar hele mooie FAQ's op Got te vinden hierover. (ik maak zo een lijstje)

Het zou ook makkelijk zijn als je vermeld over welk platform en processor we hebben. Zet bij een topicstart altijd even een rijtje neer:

-processor type+ snelheid
-moederbord type
-ram geheugen hoeveelheid + type
-3d-kaart merk+ uitvoering
-voeding wattage + merk

optioneel harddisks en andere randapparatuur.

[ Voor 47% gewijzigd door Dekaasboer op 28-10-2007 10:55 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:01
Zo'n MX moederbordje is denk ik nou niet echt een geschikt platform om dergelijk specifiek geheugen (geil) te gebruiken. Zou me niks verbazen als het bord niet eens het vereiste 2.1V kan geven aan de modules....

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:18
Geil is natuurlijk wel overclock geheugen. Er is een goede kans dat dat het 800mhz ddr kan draaien met een iets lager voltage. Het is nu alleen niet gegarrandeerd. Maar jou post doet mij wel zorgen maken of dat bordje Uberhaupt een fsb van 400 aankan.

Ik draai momenteel 1gb PQI 667mhz ram van 19 euro ook op 800mhz met 2.0v.
Ddr2 ram gaat erg hard tegenwoordig >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Dekaasboer op 28-10-2007 11:26 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:01
http://dlsvr01.asus.com/p...e2629_m2npv-mx_manual.pdf

Check page 2-21 van de handleiding :)

DDR voltage control kan op auto of 1.9V staan. Jouw modules hebben 2.1V nodig om op 800Mhz te kunnen werken, met 4-4-4-12 timings gok ik. Als het nu stabiel werkt zou ik het lekker laten staan zoals het staat, je mainboard ondersteund deze modules niet officieel.....

• Quadesh
Oke, eerst al mijn specs:
- AMD 3800 X2 89W, standaard snelheid
- ASUS m2npv-mx
- 2gb GEIL 800 mhz
- ASUS EN7600GT
- Thermaltake PUREPOWER-480APD

En verder nog 3 harde schijven.

Het probleem is niet zo zeer dat m'n geheugen niet werkt, maar dat het niet zo snel draait.
Volgens cpu-z draait het geheugen op 200 mhz. En heb ook al andere instellingen in de bios proberen te veranderen maar daar gaat de snelheid niet door omhoog.

Ik dacht dat met een iets lager voltage toch nog wel 266mhz te moeten kunnen halen...

• Quadesh
Oke ik zie nu iets heel vaags. Mijn cpu multiplier staat maar op 5x.
Ik heb in de bios deze al op 10x gezet en wanneer ik daarna inde bios kijk staat ie daar ook op. Maar wanneer ik windows vista dan heb gestart en kijk weer met cpu-z dan staat de multiplier op 5x.
Ik denk dat om deze reden m'n geheugen ook maar op 200 mhz loopt omdat deze de cpu/5 doet, dus 200 mhz.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ - Mijn CPU draait soms op een lagere kloksnelheid? Wat zijn EIST en Cool'n'Quiet?

Beetje meer inzet mag ook wel. Je vraagt hier dingen die in de handleiding van je moederbord en in de FAQ terug te lezen zijn. Ook het feit dat je "800 effectief" geheugen in werkelijkheid gewoon op 200MHz draait kun je in de RAM FAQ lezen.

Daarbij komt dat het niet op prijs gesteld wordt als je je topic onnodig omhoog schopt. Als je binnen 24u iets wilt toevoegen en niemand anders heeft gepost, gebruik gewoon de edit-knop ipv 2x te posten.

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 29-10-2007 11:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.