Toon posts:

[Vista] PC gaat niet meer uit*

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort (een week) wat nieuwe onderdelen gekocht. Het betreft het volgende:

Intel Core2Duo E6750
Gigabyte P35C-DS3R Mobo
2 GB Kingston Geheugen
Asus 8800GTS
Zalman ZM600-HP voeding.

Ook heb ik vista ultimate geinstalleerd.

Nu heb ik het volgende probleem.

Als ik start -> afsluiten uitvoer, sluiten de programma's netjes af. Ik zie het scherm "afsluiten" en de monitor gaat standby (zwart) en geeft netjes de melding geen input. Maar mijn pc blijft vrolijk aanstaan? Hij gaat dus niet van 't stroom af. Iemand dit al mee gemaakt?

Overigens als ik via start > opnieuw opstarten ga, dan start hij wel netjes opnieuw op.

Hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor.

BVD

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat had je prima even kunnen onderzoeken lijkt me zo?
Heb je overigens al gekeken in Windows opstart- en afsluit problemen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:02:
Als ik start -> afsluiten uitvoer, sluiten de programma's netjes af. Ik zie het scherm "afsluiten" en de monitor gaat standby (zwart) en geeft netjes de melding geen input. Maar mijn pc blijft vrolijk aanstaan? Hij gaat dus niet van 't stroom af. Iemand dit al mee gemaakt?
Weet je zeker dat je niet de instelling "slaapstand' hebt gekozen?
Dat is namelijk de instelling die als standaard staat ingesteld na een verse installatie ;)

Verder zet ik nog even de Windows versie in de titel zoals in de Windows Clients - Policy staat en je ook vast wel opgevallen was als je alle topics hier ziet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 28-10-2007 01:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@ Robilll

Niet verder gekeken dan m'n neus lang is. Ik ga even checken

*Edit* Ik heb hier geen oplossingen kunnen vinden!

@alt-92

Mijn excuses daarvoor, nog niet zo heel bekend op 't forum.

Maargoed, hij staat ingesteld op afsluiten. Dus dat is het niet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 02:20 ]

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dit is een feature die onder ACPI valt, dit is waarschijnlijk uitgeschakeld in de BIOS op je moederbord. Kijk daar even rond of je daar iets met ACPI ziet staan.

Verwijderd

Topicstarter
Deze ACPI setting kan ik instellen op S3(STR) of S1(POS). Beide maakt geen verschil.

Overigens heb ik ook m'n bios geupdate naar de laatste versie (F4). Windows is ook up to date.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 10:20 ]

• yus123
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01 13:52
moet je de laatste drivers na kijken die je install gedaan heb
heb het zelfde probleem zit volgens mij in de laaste update in vista zelf
ik zelf heb ook ulti.vista dit probleem heb ik 6 dagen al
maar ik sluit de virusscan zelf af en andere dan sluit het af vista
denk weer op een update van vista wachten
greets ton

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem bij mij heb ik net gevonden!

Bij mij is het mijn oer-oude cd brander die ik gewoon nog heb aangesloten. Deze heb ik uitgezet via apparaat beheer en nu sluit mijn pc netjes af!

Mischien 't proberen waard voor jou dan?

De rest, in iedergeval bedankt voor de moeite!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-02 22:46

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Heb hetzelfde probleem gehad. Bleek dat de WOL (Wake on Lan) feature uitgezet moest worden in de BIOS voordat hij normaal afsloot. Dan nog duurde het erg lang voordat hij daadwerkelijk uitging als het scherm zwart werd. Dat is dus normaal.

EDIT
Net te laat :D

[ Voor 4% gewijzigd door Blaat op 28-10-2007 10:34 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 03:20

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Probeer MCEStandbyTool eens http://www.xs4all.nl/~hveijk/mst/indexe.htm werkt prima op Vista (ik had continue problemen met de Hibernate op mijn Ultimate machine, hiermee niet meer.

Laat maar.. .

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
R420R schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:33:
Dan nog duurde het erg lang voordat hij daadwerkelijk uitging als het scherm zwart werd. Dat is dus normaal.
ik weet niet hoe lang het bij jou is, maar het is wel normaal dat ie nog ong. een halve minuut met de harddisk bezig is om een backup van het geheugen op te slaan. Dit voor het geval de stroom uitvalt als je pc in standby staat.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al verholpen, topic mag op slot!
Pagina: 1