Toon posts:

laptop van dell

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te kijken of ik een laptop zal gaan aanschaffen. Nu zit ik op de Dell site te kijken (ik kan daar via mijn werk 10% korting krijgen) en daar staat de laptop Inspirion XPS M1710. Deze kan gekozen worden met de volgende Grafische kaart:
256 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7900 grafische kaart [minderprijs € 261,80]
512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafische kaart [Inbegrepen in prijs]

voor de 512MB kaart betaal je 262 euro meer, is dit de moeite waard?

Op de laptop wil ik ook graag de grafisch wat zwaarde games kunnen spelen.

Ze hebben ook de M1730, deze heeft oa een dubbele videokaart, maar deze kost 2700 euro. Dit is wel erg veel geld, maar is deze zijn geld waard?

Met vriendelijke groet,

Vincent

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zo te zien is het niet alleen het verschil in geheugen.

256 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7900 grafische kaart
512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafische kaart

Verdiep je eens in de verschillen tussen deze twee kaarten.

Money for nothin' and your chicks for free

• zdg.BigS
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-08-2023
Ik zou het niet doen, dat lijkt me in dit geval echt zonde geld, de komende nieuwe games kan je toch niet lekker draaien, dx10 v dx9. En de huidige games draaien ook wel op een 7900gt. Uiteraard draaien ze nog lekkerder op een 7950gtx, maar dat is in mijn ogen de extra 260e,- niet waard.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

De GTX verbruikt bijna 2x zoveel geloof ik (ergens een revieuw gelezen, heb een inspiron 9400 met 7900GS) en dat word nogal warm dus ;)

Uiteraard is de 7900GTX wel echt heel krachtig voor een laptop, en mijn 7900GS heeft moeite (<60FPS vind ik moeite, let wel) met sommige games als met maxed settings @ 1900x1200 moeten draaien. Het terugzetten van 1 enkele optie was tot nu toe altijd voldoende. Dit i.c.m. een T7200 & 2GB ram.

edit: 1900x1200 DX10 games gaat sowieso moeilijk worden, native ondersteuning v.s. brute kracht zal per spel schelen. Wellicht een laptop met 8700GT? Met dit budget is dell waarschijnlijk een slechte keus ATM. (dank zdg.BigS, DX10 is natuurlijk ook van belang immidels)

[ Voor 24% gewijzigd door Cio op 27-10-2007 23:30 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Deze is zijn geld echt waard. Die 17" heeft een hoge resolutie, en echt voordeel bij dat dubbel RAM, zeker bij de meer recentere spellen :)

Niet alleen het geheugen, maar gelijk DeeJee zegt: er zijn meer verschillen: namelijk de core is vernieuwd, sneller. Over pipes ben ik niet zeker.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:01
b.t.w. die 10% krijg je standaard ook wel als je even belt met de sales desk en onderhandeld.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zo'n Inspirion is toch de zelfde als Vostro maar dan wat duurder?
Of zit ik nu verkeerd? :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• zdg.BigS
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-08-2023
@ snake, Ik snap alleen niet waarom je nu nog een kapitaal investeerd in een dx9 kaart, alle games van het moment met dx9 zijn aardig tot zeer goed te draaien op een 7900.... In een desktop prik je zo een andere graka in, maar in een laptop niet, imo zonde om dan 260e extra uit te geven voor iets waar je over een jaar niets meer aan hebt (er van uitgaand dat je dx10 games gaat spelen)
Ik zou zelf dan inderdaad ook voor de 8700gt gaan, kijk anders een op friesland-computers, die hebben echt goede flaptops voor erg lage prijzen, ze heten daar wel FCB, maar dat staat voor friesland computers bergsma. Wat ze doen is laptops kopen en daar dan een eigen stikker op plakken. http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1873

Wanneer je zoeits koopt ben je iig een stuk beter voorbereid op de toekomst!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 18:25

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit is niet de bedoeling, zie CSL FAQ en ook kan **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? van pas komen.
Begin eens met de verschillen tussen de twee kaartjes op te zoeken, daar kun je al een aardige conclusie uit trekken.
Als jij aangeeft dat je grafisch zware dingen wilt draaien dan is voor mij de keus snel gemaakt.
Maar besef wel dat een GeForce 7 een chip is van de generatie die er nu uit wordt gezet door de 8 serie en geen hardwarematige ondersteuning heeft voor de nieuwe features die in DirectX 10 gebruikt worden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.