Toon posts:

Directx 10.0 - Is het het waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren tweakers,

ik ben me er van bewust dat er tientallen topics, reviews, benchmarks etc te vinden zijn op internet, en heb ze ook allemaal uitgeplozen.. maar ik blijf met een vraag zitten:

Is het het waard om op dit moment een nieuw systeem met een DX10 videokaart aan te schaffen? of is het verstandiger om te wachten op de volgende generatie kaarten van de heren van Nvidia en Ati? Waarschijnlijk hebben jullie zoiets van: om de tijd te overbruggen, neem een 8800gts'je voor een schappelijke prijs.. maar ik vindt 270-300 euro een beetje weggegooid geld voor een net-niet videokaart. Áls ik er 1 ga aanschaffen, denk dan aan een 8800GTX (of een ander topmodel uit de huidige generatie).

De bedoeling is dat er dus games als Crysis gespeeld kunnen worden zoals ze bedoeld zijn: Hoge resolutie, maximale details etc.

Er zijn vast een hoop mensen die DX10 kaarten bezitten, zijn er bij die spijt hebben van de (misschien te) vroege overstap? Een nieuw systeem komt er toch wel, het is alleen even de vraag of dat nu is, of over een aantal maandjes..

graag jullie ervaringen!

/edit: OS Is/wordt inderdaad Vista..

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-04 18:15

Sebazzz

3dp

Simpel: Alleen als je Vista draait of wilt gaan draaien. Voorlopig blijf ik bij ik XP, maar uiteindelijk moeten we allemaal naar Vista. Maar zo'n DirectX 10 kaart heeft nog één extra voordeel: Unified Shaders.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Simpel koop een 8800gt

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:47
The Triad schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:25:
Simpel: Alleen als je Vista draait of wilt gaan draaien. Voorlopig blijf ik bij ik XP, maar uiteindelijk moeten we allemaal naar Vista. Maar zo'n DirectX 10 kaart heeft nog één extra voordeel: Unified Shaders.
Jij denkt dat je onder Vista voordeel hebt van een DirectX 10 videokaart ten opzichte van XP..?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:17:
Waarschijnlijk hebben jullie zoiets van: om de tijd te overbruggen, neem een 8800gts'je voor een schappelijke prijs.. maar ik vindt 270-300 euro een beetje weggegooid geld voor een net-niet videokaart. Áls ik er 1 ga aanschaffen, denk dan aan een 8800GTX (of een ander topmodel uit de huidige generatie).

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

The Triad schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:25:
Wrong, die unified shaders werken evengoed onder XP, alleen zit ge het feit dat de DX10 functies niet werken in XP

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Of het *voor jou* de moeite waard is, is een vraag die alleen jij kunt beantwoorden. Verder vind je op GoT ervaringen met de search. "ervaringen" topics hoor je alleen te openen als je zelf ervaringen te delen hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.