Toon posts:

Mobo (P35 DS3R) doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn vorige topic over dit probleem is er wat veranderd.
Ik heb nieuw geheugen gekocht OCZ OCZ2P800R22GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz en volgens azerty was dat het enige wat er mis mee was maar ik ben van mening van niet, want nog geen week na dat ik hem voor de 3de keer terug heb gekregen(dit jaar ).

Maar hiervoor crashde hij voor het opstart scherm en kreeg ik een blauw scherm, dat is gelukkig over (zover ik weet).
Nu heb ik dat ik bijv. maar 15 min. in windows kan zitten voor dat ie helemaal vast loopt(soms zelf minder).
Het kan aan mij liggen maar lijkt wel of het geluid er net ff iets eerder mee kapt dan dat me pc/beeld stil valt.
Dus ik dacht aangezien het vorige probleem tijdens het gamen voorkwam in de vorm van dat het geluid als eerste uit viel en ik toen het beeld stil viel, dat het mobo wel verdacht lijkt aangezien me geluidskaart(xfi extreme music) in me mobo zit geprikt

En heb sinds die tijd me windows XP hdd gescanned met samsung hdd tool(huntil) en vond hij een error, toen werd ik geadviseerd door huntil om de schijf te wissen( dat ie net zo is als je een nieuwe hdd koopt) daarna geen problemen er meer op gevonden.
Dus ik ben al me hdd's gaan testen. Wat ik vond was wel vreemd, me gloednieuwe hdd (500gb hitachi) werd ook een error gevonden op dat moment was me seagate leeg en stond alle data op me hitachi.
Maar op die hitachi stond mijn documenten en favorieten en op die samsung(XP hdd) staat dat ook dus, zou er iets in me mijn documenten kunnen zitten wat problemen veroorzaakt.
heb ergens gelezen over bad bit(bytes) ofzo een bestand wat je pc gewoon verklooid.
Want virusscanner vind hem dus niet( heb nu mcafee via xs4all).

Heb gisteren in widows chkdsk gedraaid en toen heeft ie het de hele avond gedaan(zonder opnieuw op te starten).
Nu zet ik hem vanmorgen aan en krijg ik deze melding NTLDR ontbreekt(hij wil dus niet op starten).

En ik heb vannochtend via windows cd en dan in dos ook chkdsk gedaan en dat leverde wel wat op maar hij start nu nog steeds niet.

Maar van morgen ff onderzoek gedaan naar NTLDR ontbreekt en ik vond deze site
en daar staat ook genoeg op.
Dit heb ik opgevolgd en nu staat er geenNTLDR onbreekt meer, maar NTLDR is missing net zoals de topic starter daaro ook vermeld.

P.s. dit staat er ook: als je windows opnieuw installeerd krijg je een nieuwe NTLDR dus installeer hem gewoon opnieuw .
Dit kan de oplossing zijn maar ik denk dat er wel iets anders op duikt, want heb net 4 dagen geleden windows geinstaleerd.
Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 21:11
Heb je het geheugen al handmatig ingesteld ?.
Uit m'n hoofd is het denk ik 4-4-4-15 op 2.0 volt
Run maar eens een loepje memtest... kijken of stabiel draaid..
Voor verder info zie OCZ website (datablad).

Succes..

[ Voor 30% gewijzigd door sylvestor2 op 28-10-2007 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb het standaard laten zetten, word het dan wel op 4-4-4-15 gezet of moet ik dit dan zelf doen.

En heb gisteren ff me batterijtje er uit gehaald om bios te resetten

Ik heb nu memtest aangezet, dus 24 uur draaien?
of moet ik de timing handmatig instellen?

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 11:10 ]

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het mobo ziet niet automatisch het goede voltage die staat auto op 1.8v en moet dus iets van 2.0v zijn

http://www.ocztechnology....m_revision_2_dual_channel

tussen de 1.9v en 2.1v dus :)

[ Voor 40% gewijzigd door Flythe op 28-10-2007 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij staat nu op 1,9 kijken hoe dat loopt, ga nu eerst elke schijf die ik heb full erasen en dan weer dingen terug zetten. Om zeker te zijn dat het niet aan me harde schijven ligt

Verwijderd

Gotsamme, nu neem ik al die berichten over het verminderde niveau Nederlands ineens een stuk serieuzer....
.....of was gotsamme nu ook al met een z?

Verwijderd

Topicstarter
Maar denk dat het voltage verhogen, het enigste was wat er mis mee was.
Ach ja merk het wel duurt nog een halve dag voor windows er weer op staat

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar lijkt niet veel geholpen te hebben liep tegen dit probleem aan:
Hier een screenshot van de fout
Het apparaat Root\LEGACY_TAT\0000 is uit het systeem verdwenen zonder dat de verwijdering is voorbereid.

Dit gebeurd willekeurig, het gebeurt tijdens het spelen van race game(bmw m3 challange is een gratis race game). Maar ik ga de andere games wel ff testen maar zal vermoedelijk niet veel anders opleveren.Het kan trouwens ook gewoon in windows gebeuren terwijl ik muziek zit te luisteren.

Na dat dit gebeurd kan ik geen muziek meer luisteren (ook niet muziek opstarten in itunes, dan gaat de balk met afspeelminuten niet lopen, er is geen beweging in te krijgen) of films volgen aan gezien er geen geluid is en het lijkt ook wel of de fps veel slechter gaan, films storen soms en het zou opzich soepel moeten lopen met mijn specs(zie mijn user system).

Als ik dan naar xfi audio console ga en wat wil veranderen dan loopt ie helemaal vast

Maar op dit moment zit ik al een 1 uur gewoon op me pc zonder in de xfi audio console te komen draaid me pc gewoon.

Heeft iemand enig idee wat er mis mee kan zijn, want azerty kon niks vinden 3 weken geleden.

Ik wil niet weer die kant moeten op sturen zonder meer duidelijkheid

Verwijderd

Topicstarter
En het vast lopen bij afsluiten is ook nog steeds aanwezig

Verwijderd

Topicstarter
Na in me broers pc (bijna het zelfde als mijn pc) de xfi kaart gedraaid te hebben.
Kom ik tot de conclusie dat me xfi niet stuk is want in mijn broers pc doet ie het gewoon, geen uitval helemaal niks(tot zover, laat hem er nog de hele avond in zitten terwijl me broer gamed).
Ik draai nu zelf onboard geluid en dat valt niet uit, kan het zijn dat me pci slot(en) niet helemaal goed zijn( ga morgen ochtend ff me andere pci sloten testen)
Vroeg me af of het wel zin heeft om pci sloten te testen.
of kan er gewoon eentje stuk zijn en de rest het gewoon doen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 16:59 ]

Pagina: 1