Toon posts:

Pc weer stuk, zelfs na vervangen van mobo en cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort mijn oude mobo geupgrade(en cpu ook) wegens een defect mobo(Gigabyte P965 S3) deze gaf stopfout 0x0000007A aan.

Heb nu een Gigabyte P35 DS3R en dit is mijn systeem
enige wat ik opzich mee genomen heb uit oude pc is me videokaart en geheugen.
Aleen dit geheugen is rma gestuurd en vandaag defect verklaard ik had er een fout ingevonden na memtest86. dit heb gedaan nadat ik weer een BSOD(blue screen of death) kreeg vlak na dat ik me nieuwe mobo had.
Stopfout: 0x0000007E in die BSOD stond dat het iets met bios update kon zijn(deze heb ik geupdate tot F6, dit is die nieuwste) of iets met het geheugen shadowing/ caching uitzetten( kan het aleen nergens in me bios vinden???) of iets met vervang zonodig de beeldschermadapter (videokaart kan ik wle vervangen indien nodig is) hier een afbeelding van het BSOD
Deze BSOD was tijdens het opstarten voor dat ie in het windows accounten syteem komt.
Dit was vandaag dus.

Maar vandaag was ik aan het gamen en valt opeens het geluid uit en dan( 2sec later ofzo) valt het beeld stil en kom ik niet meer uit het spel(spel liep helemaal vast :( )alleen door reset knop in te drukken kon ik er uit.
Het gaat hier om de volgende spellen Rainbow Six: Vegas en Battlefield 2142.
En er waren ook games waar aleen het geludi uitviel maar de game gewoon verder goed speelde.
het gaat hier om trackmania nations en Colin MCrae Dirt bij de laatse viel het me op dat het geluid na 10 min. pas uit viel(weet niet of dit wat uitmaakt)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 20:02 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

We hebben het 2e stuk van de melding nodig, de parameters.
Een google opdracht zou je dit als resultaat geven:
Frequently, the cause of these traps can be determined from the second of the 4 hexadecimal parameters included in the first line of the STOP Message.

Value Meaning
---------- -------
0xC0000008 STATUS_INVALID_HANDLE , an invalid HANDLE was specified.

0xC000009A STATUS_INSUFFICIENT_RESOURCES, caused by lack of non-paged
pool.

0xC000009C STATUS_DEVICE_DATA_ERROR, generally due to bad block on the
drive.

0xC000009D STATUS_DEVICE_NOT_CONNECTED, bad or loose cabling,
termination, or controller not seeing drive.

0xC000016A STATUS_DISK_OPERATION_FAILED, also caused by bad block
on the drive.

0xC0000185 STATUS_IO_DEVICE_ERROR, caused by improper termination or bad
cabling on SCSI devices.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snap je melding over het geheugen niet helemaal...

Dis is kapot verklaard? Maar heb je nu wel ander geheugen dan?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik neem aan dat je na de vervanging van het mobo wél Windows opnieuw geïnstalleerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu vervang geheugen te leen(twinmos pc6400 2gb)

Ja dat heb natuurlijk gedaan windows opnieuw geinstaleerd

Dit is al weer ruim 1 tot 1,5 maand geleden.
Maar begint nu dus weer problemen te vertonen.
Daarom is het geheugen ook getest en daar kwam een error uit, dus ik denk probleem opgeslot maar met dit leen geheugen heb ik het zelfde probleem.

Dus denk niet dat het geheugen het probleem is of het zo heel erge toeval zijn.
Dus dan hou je mobo over lijkt mij.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 20:00 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou eerst nog eens een memtest draaien dan...

Voeding wel oke?

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet wel heb de 12v lijn en 5v lijn op gemeten(met digitale opmeter ), en alles was goed.
Of kan er meer mis mee wezen dan aleen voltages?

En ja zat ook te denken aan memtest.
Die draai ik vanavond nog wel een memtest en dan 24 uur want zolang duurde het bij me oude geheugen ook voor dat ie error gaf.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 20:05 ]

Verwijderd

meeste problemen komen door geheugen
daarna de voeding , ofwel te zwak ofwel onstabiel
het kan ook de temperatuur zijn , in de pc , maar ook de temeratuur van de videokaart ,

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wachten tot de stopfout weer komt, parameters opschijven en opzoeken in dat lijstje. Dan heb je je verklaring.

Verwijderd

Topicstarter
parameters bedoel gewoon de voledige stopfout?
en temp in pc is laag

cpu 32 tot 34 en rond 36 tot 40 stressed(aleen met games niet egt gekeken) gpu idle rond de 43 en stressed iets van 60 en meer

Maar de voeding kan dus echt het probleem zijn, de voltage kloppen iedergeval wel.
Verder nog wat er mis mee kan zijn?
Hij is wel al bijna een jaar maakt dat veel uit?

P.s. Ik had ook van iemand gehoort dat een geaard stopcontact ook beter zou zijn voor pc, klopt dit?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 21:15 ]

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 12:07
Kijk eens of je CPU koeler wel draait. Inmiddels een bekent probleem met dit bordje waardoor ik mijn systeem ook nogsteeds niet kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
nou mijn cpu koeler is wel oke ik heb ook dezelfde cpu koeler als jouw
want heb een casemod dus kan naar binne kijken dus die draait wel(zie mijn syteem)

maar heb net een ontdekking gedaan.
weet niet of jullie veel verstand hebben van fase en nul maar had vanmiddag gemeten bij me pc en met zon speciale pen die rood op kleurt als ie fase vind.
Zag ik dat me hele pc fase was die pen lichte helemaal rood op op elke plek in me pc.
Na wat onderzoeken bleek dat ik een niet geaard stopcontact had dus en nu heb ik hem op een geaard stopcontact en als ikde speciale pen er op houd word ie niet meer rood.

Zo dit de problemen kunne hebben veroorzaakt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 22:06 ]

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 12:07
Dat rood worden klopt wel want als je je kast vasthoudt als je hem niet in een geaard stopcontact hebt zitten voel je ook een beetje stroom (mits een metalen kast dan). Volgensmij kan dat niet veel kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dus gehoord te hebben dat dit wel kwaad kon en denk dat ik hem opeen geaard stopcontat tijdelijk doe.
tot mijn eigen stopcontact veranderd is naar geaarde versie.

en ja ik heb aluminum (mystique631) dus maar heb niet egt gemerk dat ik stroom voelde.
aleen wel als ik achter me pc waar een kachel hangt.
Dat ik met de ene hand aan de verwarming zat en andere aan de pc dan heb ik wel een wat stroom gevoelt dus misschien is dat ook niet goed geweest.
en dat verklaard dan dat ik dus beter een geaard stopcontact kan gebruiken

Verwijderd

Ik kneut al ruim 20 jaar met pc's en heb ze nagenoeg nooit in een geaard stopcontact gehad en nooit problemen gehad. Brakke voedingen daarintegen kunnen je pc wel onderuithalen cq slopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar mijn voeding lijkt niks mis mee.
aangezien heden daagse computers zo gevoelig zijn voor minste of geringste.
leek me dat geaard stopcontact wel een oplossing

Vanavond om half 10 weet ik ieder geval of het gehuegen stuk is daarna ga ik kijken of ik fatsoenlijk games kan spelen.

Dus ik hou jullie wel op de hoogte

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 07:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is nu bijna 24 uur geweest en nog steeds geen error bij memtest.
Betekent dit dat misschien een geaard stopcontact de oplossng is

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben maar een gaan gamen nou geen verschil bij rainbow Six Vegas en Battlefield 2142 valt geluid uit en dan paar sec. later loopt game vast.

Zou dit het moederbord zijn?(aangezien er al een revisie van DS3R is )
Want heb alles al vervangen nu behalve voeding en videokaart.
En de voeding zijn voltages kloppen nog dus wat zou daar nog mis mee zijn?

Verwijderd

bij 1 van mijn systemen heb ik dit ook gehad. Bij mij lag het probleem aan mijn kast. De bleek op een rare wijze verkeerd te aarden. Vraag mij niet hoe, maar naar vervanging van de kast helemaal geen problemen meer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
maar was je pc al niet geaard zoals mijn was.
Want zelf als ie nu geaard is werkt hij nog steeds niet in games(geluid blijft uitvalen en vast lopen)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 05:43:
..
tot mijn eigen stopcontact veranderd is naar geaarde versie.
...
Ik neem aan dat je weet dat alleen de contactdoos vervangen niet genoeg is, maar dat je ook een draad moet trekken naar de meterkast.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je updates geïnstalleerd van al je software?
Zoeken op Google naar 0x0000007E geeft aardig wat resultaten, heb je die al eens doorgenomen en/of geprobeerd?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet wel maar heb electriciën daarvoor die regelt dat(ga zelf niet lopen klooien), is een kennis van me dus.

Nou heb alleen na gegaan wat Blauw scherm aangaf, dus geheugen, bios updates.
en aleen videokaart vervangen indien nodig heb ik nog niet gedaan(kan ik wel doen, vriend van me heeft precies zelfde kaart dus)
maar wel de software van ati geupdate heb nu 7.8 dat is de nieuwste zover ik weet en bios heb ik f6.
Maar ik zag dat er een revisie van was dus zo die revisie misschien mijn probleem opgelost hebben

En azerty had het over een lek ergens of voeding of mobo

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Condensator lek... Tsjah, zou kunnen, das vrij simpel te bekijken...

Verwijderd

Topicstarter
Nou kon geen lek op mobo vinden vinden zelf niet op me xfi kaart(aangezien geluid ook uitvalt tijdens gamen)
En moest me videokaart en xfi er dus uithalen om alles te kunnen zien.
Dus ik start me pc weer op na alles weer terug gedaan te hebben, en precies op dat moment krijg ik BSOD
En hier vond ik dit topic over BSOD wat ik ook heb, hier de link
Zou dit het ook kunnen zijn?

P.s heb contact doos waar voeding enz. inzat vervangen, dat oranje lampje bleef knipperen (geen idee of het wat uit heeft gemaakt).
Maar ben dus RS Vegas gaan spelen en toen kwam ik opzich best wel ver in de game, normaal geen eens één minuut nu kwam ik halverwege het level (duurt ong. max. 9 min, voor een gem. gamer :P )maar toen liep ie weer vast(dus maakt niks uit).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stond je kast toevallig nog open toen je nu aan dat spel begon?

Verwijderd

Topicstarter
Nee toen was ie dicht.
Wat kan er dan fout gaan met pc als ie open staat.
Weet wel dat airflow bagger word want cpu gaat van 32 naar 37 tot 40.
Of doel je hier niet op.
Pagina: 1