Toon posts:

Azureus doet netwerk falen

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al enkele weken op mijn nieuwe pc Azureus. Het viel me al op dat men netwerkverbinding volledig plat lag nadat de pc ongeveer 1,5 dag had opgestaan (niets meer mee aan te vangen, reboot noodzakelijk). Deze morgen ben ik op een nieuw probleem gestoten: als ik Azureus opstart, gaat het internet- en mailverkeer verschikkelijk traag op alle pc's van het netwerk.

Het netwerk ziet er als volgt uit:
- router in de adsl-modem van scarlet one
- D-link gigabit switch
- 4 pc's in het netwerk

Ik heb geen poorten geforward op de router omdat dit in het begin ook niet noodzakelijk was voor de goede werking. Als ik mijn 'luisterpoort' van Azureus forward naar mijn pc, maakt dat niks uit.

Ik heb echt geen idee waar dit nu aan ligt. Misschien is er iets mis met de onboard netwerkkaart (P5K moederbord van ASUS) omdat na 1,5 de verbinding toch volledig weg valt om onbekende reden (en mijn onboard geluid drivers willen zich ook niet installeren). Dit lijkt me echter eerder onwaarschijnlijk, want als we Azureus opstarten op een andere pc, hebben we hetzelfde probleem.
Misschien ligt het aan poort forwarding rommel, waar ik minder verstand van heb.

Kan er iemand mij hiermee helpen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bekend probleem. Bittorrent veroorzaakt giga veel connecties op je ADSL modem en diverse modems kunnen daar niet tegen. Gevolg is dat hun forwarding buffer geheel volloopt en de response instort. Restart van het modem is dan de beste oplossing.
Wat je kan proberen is om het aantal connecties in Azureus omlaag te zetten naar 50 ofzo.
Zie bijv Torrent
Zoek ook eens naar Bittorrent en modem :)

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 26-10-2007 18:36 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik zal er eens naar kijken...

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 19:05
Zet je uploadsnelheid in Azureus op 80% van je maximale uploadsnelheid. Dus stel je hebt een maximale upload van 100kB dan wordt dat maximaal 80kB en verminder het aantal connecties.