Torrent

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

• Creative007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-02-2022
Hallo,

ik download nu al een tijdje met torrent programma's
Dit gaat allemaal geweldig tot hij even beizig is met downloaden (1 a 2 uur)
Dan wordt internet eruit gegooid. Dan moet ik de modem opnieuw insteken
en dan doet ie het weer voor een paar uur. :?

Ik heb bijna alle torrent programmas geprobeerd maar heb dit overal.
bv azureus bitcomet, bittorrent, bitlord, utorrent enz.

Moet ik soms een poort open stellen in mijn router?
Zo ja welke en hoe kom ik hierachter?

mvg Creative007

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-03 21:57

Comgenie

Soms heb je dat

Waarschijnelijk heeft je router of modem er veel moeite mee en kan die het niet goed hebben. Vooral el cheapo wifi routers hebben hier nogal last van. Probeer je pc eens direct aan de modem te hangen om te kijken of dat beter gaat.

Verder zou je ook de aantal connecties omlaag kunnen gooien (Je levert hier natuurlijk wel weer wat snelheid bij in).

No animals were harmed in the making of this comment.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 12:38

Nobby

Nuts!

Probeer eens een andere router, het lijkt erop dat je router het aantal verbindingen dat je torrentprogramma aanmaakt niet kan trekken. Of probeer eens eerst een andere (nieuwere) firmware.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

via http://portforward.com/routers.htm kun je een poort openen.weet niet of het helpt
ik heb het ook een tijdje gehad met windows xp.
daar kon je je aantal verbindingen ofzo hoger zetten.
ik weet niet precies meer hoe en wat.

Verwijderd

poorten openen heeft hier weinig mee te maken. een poort is open of dicht. als ie dicht is dan komt er gewoon geen verkeer doorheen en zou je dus helemaal geen verbinding hebben.

een eigenschap van peer2peer netwerken zoals bittorrent is dat de zogeheten peers(de gebruikers) veel contact met elkaar hebben. voor elk contact tussen 2 peers wordt een connectie ge-opened en dat betekent dat het aantal connecties dus al gauw expantioneel stijgt. voeg daar aan toe dat veel connecties niet veel meer is dan van 'hallo, hier heb je data en doei'. de router moet dus soms vele kort durende connecties openen en weer sluiten en veel goedkopere routers kunnen hier niet goed tegen en lopen daardoor vast.

wat je dus kunt doen is of een betere router kopen of in je bittorrent programma een limiet instellen van het aantal connectie's. ook wil het helpen om je upload te limiteeren omdat voor het opzetten van connectie's ook wat upload bandwijdte nodig is. een getal van ongeveer 100 a 150 connectie's is vaak goed te doen en je download snelheid hoeft hier niet onder te lijden want het downloaden van een peer gaat nog altijd even snel alleen het vinden van een peer kan wat langer duren dus voor torrent's met weinig peers(seed's) kan dit nadelig zijn maar het vinden van peers is nooit een sterk punt geweest van bittorrent. daarvoor is bijvoorbeeld emule veel sterker.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je router heeft moeite met het aantal connecties dat hij moet verwerken. Bij een reset begint het modem opnieuw met loggen totdat hij weer uitpuilt met connecties.

Het maximaal aantal verbindingen zou ik op 300-500 zetten.
Het aantal verbindingen per torrent kun je dan dynamisch laten regelen of per individuele torrent.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Creative007, nogmaals welkom op GoT.

Zou je a.u.b. willen beginnen met het lezen van de FAQ - Netwerken, en de Policy - Netwerken
Dan weet je wat wij verwachten in een topic start. We missen namelijk nogal wat informatie.

Waarschijnlijk ligt het probleem in de kwaliteit van je router. Maar aangezien we niet weten welk merk het is, kunnen we er erg weinig over zeggen.
Zie ook:
Waarschijnelijk heeft je router of modem er veel moeite mee en kan die het niet goed hebben. Vooral el cheapo wifi routers hebben hier nogal last van. Probeer je pc eens direct aan de modem te hangen om te kijken of dat beter gaat.
Ik denk dat je - wanneer je rechtstreeks op de modem zit - een stuk minder problemen zal hebben..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.