Firefox rare letterspatiëring

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:19
Heb sinds een paar dagen last van vage letters en spatiëring in Firefox.

Afbeeldingslocatie: http://helder-ontwerp.nl/meuk/ff-spatiering.gif

Ik zeg spatiëring omdat in het bovenste voorbeeld het lijntje van de link niet helemaal doorloopt tot de laatste letter van de zin. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Soms worden letters dus raar gerenderd (vooral de bold-versies zoals in het tweede plaatje).

Heb niets in mijn instellingen aangepast wat dit zou kunnen veroorzaken.
Iemand een idee?

Verwijderd

op mijn apple is de shortcut appeltje en + indrukken

op windows zal dit wel ctrl en + zijn denkik

ik heb er zelf alleen last van bij de hoofdpagina van tweakers...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:29:
op mijn apple is de shortcut appeltje en + indrukken

op windows zal dit wel ctrl en + zijn denkik
ctrl en + op windows maakt de letters groter. Maar daarmee veroorzaak ik geen gekke dingen zoals op willem's plaatje...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Firefox is gewoon brakke software (maar dat mag ik hier niet zeggen, getuige Firefox doet raar met teksten.).

Heb je recentelijk Windows lettertypn geinstalleerd? Dat lijkt het probleem te verergeren namelijk...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns in Font Book of er niet toevallige bepaalde Systeemlettertypen zijn uitgeschakeld (of dubbel ingeschakeld) of dat er conflicten zijn. Anders kun je de font cache legen en opnieuw opstarten. De font cache kun je legen met programma's als OnyX of Linotype FontExplorer X, maar je kunt ze ook met de hand legen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Ik heb ook wel eens problemen met firefox op Linux gehad. Toen heb ik dat op kunnen lossen dmv de dpi instelling van Firefox. Zie ook dit topic:

\[Firefox-1.0] Soms 1 pixel van de tekst weg

Hail to the king baby!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Firefox specifiek probleem wat al vaker is langsgekomen zoals hierboven vermeld. Ook te vinden op de Firefox voor Windows en Linux versies.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Willem
Klein kickje, heb in Font Book de Lucida families gewoon verwijderd (gebruik daarnaast Suitcase Fusion waarin ook de Lucida family activated was) en nu is het probleem opgelost. :)

• Willem
En nog even een "oplossing": even je fontcache leeggooien (kan onder andere via het tooltje MainMenu). Dat werkt goed. :)
Pagina: 1