Powermac G5 Dual 2.0 => PCI of PCI-X

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• LocoJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-01 13:37
Beste mede tweakers,

Ik zit met een simpel maar belangrijk vraagje waar ik na flink zoeken steeds tegenstrijdige antwoorden op krijg.

Bij welke processor(snelheden) is de omslag bij de Powermacs G5 van PCI naar PCI-X sloten? Ik heb namelijk een PCI kaart die ik moet gebruiken in mijn nog aan te schaffen G5. Ik ga het liefst zo snel mogelijk qua proc (natuurlijk :9 ) maar ik ben helaas gebonden aan een (originele) PCI kaart.

Heeft iemand van jullie hier een definitief antwoord voor mij??

Thanx alvast _/-\o_

Greetz Johan

Assumption is the mother of all fuckups

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Lijkt me een typisch vraagje voor de apple store verkoper? (en of apple website)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Waarom schaf je een G5 aan?

|>

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Waarschijnlijk wil hij een Apple met PCI sloten en is een Mac Pro te duur :)

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 16:25
Appel macjes specs etc

Volgens die site hebben alle G5's PCI-X behalve de latere modellen uit 2005 die hebben PCI-E. De CPU snelheid is niet hetgeen waar je het aan ziet maar aan het type CPU. 970 en 970FX zijn PCI-X, de 970MP is PCI-E.

• LocoJ
Thanx voor alle replies _/-\o_

Helaas dus geen PCI op een G5 :/ Ik heb een PCI slot nodig vanwege een Motu geluidsinterface welke aangesloten zit op een PC/Mac met een PCI kaart. Je hebt ze ook voor voor PCIe of PCI-X, maar helaas heb ik de PCI versie.
En waarom een mac... puur en alleen omdat we de Logic software gekocht hebben al jaren terug en Logic full version draait niet op PC.

Uit Thijz reactie haal ik dat een Macpro wel PCI sloten heeft? Nog niet naar gekeken eigenlijk. Is ook wel aardig aan de prijs ja :)
Thanx nogmaals.

[ Voor 14% gewijzigd door LocoJ op 26-10-2007 13:28 ]

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

PCI-X is backwards compatible met PCI (32bit/33MHz). Het enige waar je op moet letten is het voltage waarop je PCI kaart werkt, dit is te zien aan de nokjes van de kaart zelf. Zie PMG FAQ voor meer info.

• LocoJ
He allemaal,

Het moment was gisteren daar. De G5 is aangeschaft. :P Er zitten inderdaad alleen PCI-e sloten op. Nu heb ik daar ook nog een vraagje over waar jullie mij hopenlijk mee kunnen helpen.

Ik ga dus een nieuwe Motu PCI kaart kopen voor deze Mac. Vanzelfsprekend een PCI-e. Nu is het zo dat op het moederbord van de G5 alleen langgerekte PCI-e (4x en 8x) sloten zitten terwijl volgens mij de kaart die ik ga aanschaffen een kort PCI-e (volgens mij 1x) voetje heeft. Kun je deze gewoon in een langer slot steken? Bij elk van de aan te schaffen PCI-e kaarten staat dat ze passen in een G5.

Hopenlijk kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven. Alvast bedankt!

Greetz Loco

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:48
Ik denk niet dat veel mensen je vraag zo zullen vinden :P. Het oorspronkelijk topic gaat over een andere vraag. Het is niet de bedoeling om een oud topic zo te "kapen". Daarnaast hoef je op GoT niet de groeten te doen: Het algemeen beleid #groeten.

Je mag wel een nieuw topic openen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.