Laptop scherm doet vreemd bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Topicstarter
Bij het opstarten van mijn laptop krijg ik af en toe een grijsscherm. Dit grijze scherm kan dan ook nog veranderen in allerlei mooie kleurtjes. Af en toe als hij naar het windows scherm gaat komt het juiste scherm naar voren toe. Maar helaas blijft hij ook af en toe hangen in het grijze scherm. De rest van de laptop werkt dan nog wel goed alleen het scherm blijft grijs. Als de laptop eenmaal is opgestart heb ik nergens meer last van.

Ik heb helaas geen monitor over om aan de laptop uitgang te hangen en dus zo te testen of het aan het scherm of aan de videokaart ligt. Hij is hier overigens al een keer voor naar Asus gestuurd maar ik kreeg hem zonder enige vervangingen weer terug. Dus daarom deze post misschien dat ik software matig iets moet veranderen.

ps
het is een asus z9200

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
zoek eens een monitor :)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Welk specifiek type Z92 is het? (Staat op de onderkant van je laptop wss). Als het een Z92T is dan hebben we een nieuw verschijnsel namelijk. Ik heb de Asus A6T zoals vele andere tweakerts welke gelijk is aan de Z92T wat betreft hardware en die geeft dus soms gewoon geen beeld bij het starten van de laptop.

Dus graag het volledige type posten, er zijn namelijk veel Z9200 laptops over de 2 jaar met zeer uiteenlopende configs. Mocht je een AMD Turion 64 X2 hebben in combinatie met een GeForce Go 7600 dan val je in de prijzen ;)

Zie ook: Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7T of xxT topic

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 25-10-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
Eigenlijk heb ik hetzelfde probleem als hier is beschreven http://ep2.nl/topic/4001/

Als hij een tijdje heeft uitgestaan doet hij het dus niet. Maar als hij eenmaal is opgestart doet hij het prima. Ook tijdens het draaien van de laptop heb ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Als ik het zo hoor is het hetzelfde probleem dat 10 mede gotters (inc. ik) met de Asus A6T/A7T hebben. Dus als je ook een "T" hebt met Turion 64 X2 en Go 7600 dan hoor je ook bij dat clubje.

Probeer anders eens je laptop aan te zetten, direct het scherm dichtplakken en pas na een seconde of 5 het scherm weer openhalen. Bij mij werkte dat vaak en had ik wel normaal beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
GENETX schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:39:
Als ik het zo hoor is het hetzelfde probleem dat 10 mede gotters (inc. ik) met de Asus A6T/A7T hebben. Dus als je ook een "T" hebt met Turion 64 X2 en Go 7600 dan hoor je ook bij dat clubje.

Probeer anders eens je laptop aan te zetten, direct het scherm dichtplakken en pas na een seconde of 5 het scherm weer openhalen. Bij mij werkte dat vaak en had ik wel normaal beeld.
Ik heb even het topic doorgelezen en die problemen die jullie daar beschrijven lijken wel op mijn probleem. Alleen ik heb geen Turion 64 maar een intel centrino met een go 7300. Beetje vreemd dat asus laptops aflevert die niet helemaal 100 procent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nouja, Asus had het ook neit kunnen weten en tot nu toe lijkt het er op dat het alleen gaat om de A6T/A7T serie. Bij mij kwam het probleem pas na een half jaar naar boven dus Asus heeft het ook nooit zo lang kunnen testen.

Maar probeer de trucjes uit de TS van dat topic maar en post je bevindingen (mocht het niet in een keer werken, probeer het dan nog een paar keer). Bij mij werken die altijd prima en aan de hand daarvan kunnen we ook echt even zien of het hetzelfde probleem kan zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door GENETX op 25-10-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben hier nieuw ,

zo ver ik nu ben gekomen zit er een chip los naast de cpu te minste in mijn geval van een asus z9200 met a6k moeder bord ,weet niet welke het is heb het moeder boord ff mishandelt met een verf brander tot nu toe werkt hij weer .

mvg richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En dus moet je dit topic schoppen... Verder, wat probeer je te zeggen, ik kan echt geen touw vastknopen aan je verhaal. Je hebt een notebook met een moederbord en chip, tsja dat hebben de meesten en dan? Hij werkt nog? Was er wat mis?

:N

Slotje...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.