Herinstallatie Windows XP accepteert product key niet

Pagina: 1
Acties:
  • 4.935 views sinds 30-01-2008

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:16
Ik heb een Acer laptop waar Windows XP op draait. Bij mijn laptop zit geen originele Windows XP installatie CD, maar twee rescue disks waarmee ik een originele image terug kan zetten.

Omdat deze image geen SP2 bevat, en omdat er allerlei third-party rotzooi bij zit (ik wil geen 31 dagen trial versie van Norton Antivirus 2004), heb ik een originele OEM installatie CD van Windows XP +SP2 gedownload, zodat ik wat makkelijker Windows XP kan herinstalleren, als dat nodig is. Per slot van rekening heb ik gewoon een legale licentie, dus lijkt mij dat ik daar gewoon gebruik van mag maken.

Als ik met die CD Windows XP wil herinstalleren en ik mijn product key die op de sticker op mijn laptop staat invoer, zegt ie dat die key niet goed is, en kan ik het dus niet installeren.

Ook heb ik gemerkt dat de product key die de image van de rescue disks gebruikt niet overeen komt met de product key op de sticker. Volgens mij heb ik dus twee Windows XP product keys, maar ook de andere key kan ik niet gebruiken met mijn gedownloade Windows XP installatie CD.

Weet iemand waarom dit fout gaat en of er misschien een andere manier is om Windows XP te herinstalleren met een legale product key? Ik wil graag iets meer controle hebben met een herinstallatie dan een image die gewoon op mijn harde schijf gekopieerd wordt.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Weet je zeker dat dit een OEM installatie CD is?

En ook de juiste versie? (Home of Pro)

Het kan ook nog aan de taal liggen. Wij hebben hier op het werk licenties waarmee je alleen een nederlandse of engelse XP kan installen...

• slow whoop
RemonLP schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:46:
Weet je zeker dat dit een OEM installatie CD is?

En ook de juiste versie? (Home of Pro)

Het kan ook nog aan de taal liggen. Wij hebben hier op het werk licenties waarmee je alleen een nederlandse of engelse XP kan installen...
Ik heb een Engelstalige XP Pro versie gedownload (torrent), en dat is wat ik ook heb draaien. Of het OEM of retail, of iets anders is weet ik eigenlijk niet.

Edit: Volgens de torrent is het Windows XP Pro SP2 - Untouched Retail. Zou denk ik dus goed moeten gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door slow whoop op 25-10-2007 11:58 ]

• Nozzie
Meestal word bij Laptops een OEM licentie geleverd. En voor zover ik ervaren heb moet daar ook een OEM cd voor gebruikt worden.

• slow whoop
RemonLP schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:58:
Meestal word bij Laptops een OEM licentie geleverd. En voor zover ik ervaren heb moet daar ook een OEM cd voor gebruikt worden.
Goed punt. Misschien zou ik het eens met een OEM versie moeten proberen.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Staan op die rescuedisk wel de mappen die ook op een winxp installcd staan? Als dat zo is zou je kunnen proberen of nLite die mappen kan gebruiken zodat je een slipstreamed installcd van je rescuedisks zou kunnen maken. Dit is overigens een wild guess, maar als je het gaat proberen wil ik de uitkomst wel weten, heb aardig wat laptoppers in mijn omgevinkje waar dit een uitkomst voor zou zijn. (bedenk het nu pas, anders had ik het zelf al eerder geprobeerd natuurlijk)

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:18
Bij merk pre-installs kan zover ik weet alleen de media van de fabrikant worden gebruikt.
De oem key van de fabrikant werkt alleen op het systeem van dat merk.
Wordt waarschijnlijk ergens gechecked in de bios.
Soms kun je de media bij de fabrikant bestellen, acer maakt alleen gebruik van resque partitie, zit nooit media bij zover ik weet.

• slow whoop
Mar2zz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:06:
Staan op die rescuedisk wel de mappen die ook op een winxp installcd staan? Als dat zo is zou je kunnen proberen of nLite die mappen kan gebruiken zodat je een slipstreamed installcd van je rescuedisks zou kunnen maken. Dit is overigens een wild guess, maar als je het gaat proberen wil ik de uitkomst wel weten, heb aardig wat laptoppers in mijn omgevinkje waar dit een uitkomst voor zou zijn. (bedenk het nu pas, anders had ik het zelf al eerder geprobeerd natuurlijk)
Op de rescue disks staan alleen hele grote image bestanden. Ik heb die nooit geopend om te zien wat er precies in staat. Misschien dat het mogelijk zou zijn om aan de hand van de inhoud van die images een eigen image cd te maken. Maar een installatie procedure die verder gaat dan "Klik hier om de images terug te zetten" staat er niet op.
Wellicht dat het met nLite gaat. Dat ken ik niet. Maar liever probeer ik dan eerst OEM installatie CD.

• slow whoop
fonias schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:08:
Bij merk pre-installs kan zover ik weet alleen de media van de fabrikant worden gebruikt.
De oem key van de fabrikant werkt alleen op het systeem van dat merk.
Wordt waarschijnlijk ergens gechecked in de bios.
Soms kun je de media bij de fabrikant bestellen, acer maakt alleen gebruik van resque partitie, zit nooit media bij zover ik weet.
Ik heb toch een (OEM) key van Acer die ik wil gebruiken op mijn eigen Acer laptop? Die key zou dus moeten werken op mijn systeen, ook als ik zelf een herinstallatie doe. Ik denk niet dat mijn Windows key gecheckt wordt in de BIOS. Ik heb inmiddels een multiboot met verschillende OS-en draaien, en het werkt allemaal prima. Zo streng is de BIOS dus niet.

Ik had inderdaad ook een rescue partitie op mijn laptop staan, maar volgens Acer was die "unsupported" en voor "future purposes". Flauwekul dus. Mijn laptop kwam met een harde schijf van 40 GB, en met Windows XP op een FAT32 partitie. Omdat Windows die niet groter wil maken dan 32 GB hadden ze er dus nog een 8 GB "rescue partitie" bijgedaan.
Als ik zelf mijn harde schijf NTFS formatteer en dan mijn rescue image van de CD's er op zet, heeft ie er toch weer FAT32 van gemaakt. Dat is dus ook een reden waarom ik die rescue CD's liever niet meer wil gebruiken.

• Mar2zz
Die images kan je vast niet gebruiken. dat is waarschijnlijk een image van je pc na install van winxp en alle troep. OEM moet je inderdaad voor gaan dan.

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:01
De key van een non-SP2 installatie werkt volgens mij niet bij een XP-installatie CD met SP2. Heb ik zelf ook een keer problemen mee gehad. Je zult dus een installatie CD moeten downloaden zonder SP2, en daar dan SP2 moeten bijzetten met bijv nLite.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:57
Meeste iso's die ik vind zijn allemaal corporate (volume license) versies, dus zonder activation en alles. Als je dan geen VLK (Volume License Key) hebt heb je daar niks aan.

Ik zou toch proberen die images te openen en te kijken wat er in zit.

• Mar2zz
die iso's die je vindt hoef je geen key in te geven. corporate is een piratenterm voor een unattended winxp professional install die geen activatie behoeft.

je kan ook die rescuecd's gebruiken, daarna gelijk alle software deinstalleren die je niet hoeft, xplite eroverheen gooien voor de tweaks. jouw proggies erop, crapcleaner erover, regcleaner erover, defraggen en image maken. Dan ben je klaar voor de volgende keer en heb je een kale windows die redelijk schoon is. (niet ideaal, maar mocht je piraterij niet willen en er niet uitkomen toch nog een redelijk elegante oplossing).

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:11
Mar2zz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:23:
die iso's die je vindt hoef je geen key in te geven. corporate is een piratenterm voor een unattended winxp professional install die geen activatie behoeft.

je kan ook die rescuecd's gebruiken, daarna gelijk alle software deinstalleren die je niet hoeft, xplite eroverheen gooien voor de tweaks. jouw proggies erop, crapcleaner erover, regcleaner erover, defraggen en image maken. Dan ben je klaar voor de volgende keer en heb je een kale windows die redelijk schoon is. (niet ideaal, maar mocht je piraterij niet willen en er niet uitkomen toch nog een redelijk elegante oplossing).
"Corporate" is geen piratenterm voor een unattended installatie.
Corporate staat voor een XP versie die voor bedrijven en scholen e.d. bedoeld zijn (deze versies hoeven niet allemaal los geactiveerd te worden)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:42
the___butcher schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:17:
De key van een non-SP2 installatie werkt volgens mij niet bij een XP-installatie CD met SP2. Heb ik zelf ook een keer problemen mee gehad. Je zult dus een installatie CD moeten downloaden zonder SP2, en daar dan SP2 moeten bijzetten met bijv nLite.
Key werkt gewoon op SP2 cd's, dat is het niet.

Waar je op moet letten is:
Untouched
En dan ook echt untouched. Liefst een directe kopie van een orgineel. Er doen heel wat images de ronde waar toch iets van een crack op is uitgevoerd wat de activering etc sloopt na toevoeging van SP2, of zelfs een virus bevatten!

OEM of RETAIL (of VLK).
Probleem is dat er een manier is om retail cd's te laten lijken op OEM en omgekeerd. Deze werken soms niet! (Toch worden ze voor download op die manier aangeboden :()

HOME of PRO
Vanzelfsprekend moet je de juiste versie hebben!

SP0/SP1/SP2/SLIPSTREAMED
Maakt niets uit.

Key activatie op OEM ACTIVATION (OA) systemen
Al heb je de juiste key met de juiste cd, dan nog zul je bij OEM keys van grote merken zien dat ze niet willen activeren. Dat zijn de keys die normaal direct geactiveerd zijn via de bios. (OA v1.0). Deze keys kunnen als veiligheidsmaatregel niet geactiveerd kunnen worden via internet. Je moet daarvoor naar het 0800 nummer bellen.

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:11
Als ik jou was zou ik gewoon de rescue cd's van Acer gebruiken. Normaal worden bij Acer de programma's geinstalleerd bij eerste keer opstarten. Deze zou je ook kunnen afbreken.

Programma's zoals Symantec antivirus worden standaard niet geinstalleerd, er komen alleen snelkoppelingen. Installatie vind pas plaats bij het openen.

Verder zitten er niet super veel zooi in acer installaties, een aantal zaken zoals Acer power management etc heb je ook gewoon nodig.

• slow whoop
KernelPanic schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:43:
Als ik jou was zou ik gewoon de rescue cd's van Acer gebruiken. Normaal worden bij Acer de programma's geinstalleerd bij eerste keer opstarten. Deze zou je ook kunnen afbreken.

Programma's zoals Symantec antivirus worden standaard niet geinstalleerd, er komen alleen snelkoppelingen. Installatie vind pas plaats bij het openen.

Verder zitten er niet super veel zooi in acer installaties, een aantal zaken zoals Acer power management etc heb je ook gewoon nodig.
Ik vind dat er behoorlijk veel troep wordt geinstalleerd waar ik helemaal niet om gevraagd heb. Bovendien is krijg ik conflicten met drivers die eerst geinstalleerd worden, en later nog een keer met SP2. Het enige dat ik echt nodig heb is een programmaatje dat de speciale toesten op mijn toetsenbord laat werken, de rest neemt alleen maar ruimte in en vreet CPU tijd. Als ik gebruik maak van de rescue images doe ik meestal het volgende:

1) Installeer Windows XP met de rescue images
2) Verwijder ALLES dat in de Add/Remove programs lijst staat, incusief alle drivers
3) Verwijder een aantal Windows componenten zoals Windows Messenger, Outlook Express, spelletjes
4) Herformatteer Windows partitie naar NTFS met commando convert
5) Installeer SP2 (daarmee worden ook bijna alle drivers hersteld)
6) Maak internet verbinding en installeer overige 4352675 security patches
7) Installeer overige programma's en instellingen

Graag zou ik stap 1-5 willen samenvoegen tot 1 installatie procedure. Ik zal kijken of ik een goede OEM cd met SP2 kan vinden. Als dat niet lukt kan ik het nog met nLite proberen.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

slow whoop schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:02:
[...]

Ik vind dat er behoorlijk veel troep wordt geinstalleerd waar ik helemaal niet om gevraagd heb. Bovendien is krijg ik conflicten met drivers die eerst geinstalleerd worden, en later nog een keer met SP2. Het enige dat ik echt nodig heb is een programmaatje dat de speciale toesten op mijn toetsenbord laat werken, de rest neemt alleen maar ruimte in en vreet CPU tijd. Als ik gebruik maak van de rescue images doe ik meestal het volgende:

1) Installeer Windows XP met de rescue images
2) Verwijder ALLES dat in de Add/Remove programs lijst staat, incusief alle drivers
3) Verwijder een aantal Windows componenten zoals Windows Messenger, Outlook Express, spelletjes
4) Herformatteer Windows partitie naar NTFS met commando convert
5) Installeer SP2 (daarmee worden ook bijna alle drivers hersteld)
6) Maak internet verbinding en installeer overige 4352675 security patches
7) Installeer overige programma's en instellingen

Graag zou ik stap 1-5 willen samenvoegen tot 1 installatie procedure. Ik zal kijken of ik een goede OEM cd met SP2 kan vinden. Als dat niet lukt kan ik het nog met nLite proberen.
Als je nu de moeite neemt om deze procedure nog 1 keer uit te voeren en dan een image van je laptop maakt, ben je een volgende keer nog sneller klaar.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Mar2zz
KernelPanic schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:27:
[...]

"Corporate" is geen piratenterm voor een unattended installatie.
Corporate staat voor een XP versie die voor bedrijven en scholen e.d. bedoeld zijn (deze versies hoeven niet allemaal los geactiveerd te worden)
Laat mij eens zien waar jij die corporate edition kan kopen... Je hebt ongelijk.

een corporate key bestaat wel... maar niet windows xp corporate...
maar goed die discussie hoort hier thuis
[XP] Corporate Edition - hoe zit dat nou?*

• slow whoop
TheZoo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:13:
[...]

Als je nu de moeite neemt om deze procedure nog 1 keer uit te voeren en dan een image van je laptop maakt, ben je een volgende keer nog sneller klaar.
Zeker, ware het niet dat ik verschillende partities op mijn harde schijf heb. De grootte en volgorde wil nog wel eens wijzigen. Bovendien kan ik een image niet even op een CD'tje branden.
Ik zoek meer naar een algemene oplossing, d.w.z. een echte installatie, en geen een op een kopie van een image.

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-02 13:22
knip

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2007 18:47 ]

• Nijn
Toch wel handig he? Zo'n forum. Als iemand daar een antwoord weet kunnen anderen dat ook lezen zodat de vraag niet opnieuw gesteld hoeft te worden.

Tenzij mensen het via mail gaan oplossen natuurlijk...

• Ikkeson
  • Laatst online: 17-02-2025
Nijn schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:28:
Toch wel handig he? Zo'n forum. Als iemand daar een antwoord weet kunnen anderen dat ook lezen zodat de vraag niet opnieuw gesteld hoeft te worden.

Voledig mee eens, maar ik denk dat hij een niet zo legale manier heeft om dit probleem op te lossen. Dus daarom dat hij het per email wil doen. 8)

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

• Nozzie
Nijn schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:28:

Waarschijnlijk is het een niet geheel legale oplossing als het via mail afgehandeld gaat worden...

• slow whoop
Buffalo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:17:
@slow whoop: Ik heb de oplossing voor je. Maar dit ga ik niet hier neerzetten. Als jij mij even een mailtje stuurt. Mijn adres is openbaar in mijn profiel. Dan zal ik je doormailen wat je moet doen.

Ik wil jou ook wel een mail sturen, maar ik weet niet hoe dat gaat via tweakers :+
Ik wil je best e-mailen, maar eigenlijk begrijp ik niet waarom je jou oplossing niet gewoon kunt posten. Ik ben niet op zoek naar een illegale oplossing om Windows XP te draaien. Ik heb betaald voor mijn Windows XP licentie, en daar wil ik graag gebruik van maken. Maar dan wel met een schone installatie CD die me nog wat keuzes laat.

Als ik wil kan ik zelf ook wel aan een minder legale Windows XP CD komen met een werkende product key. Dat is het punt niet: Ik wil mijn eigen key gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door slow whoop op 25-10-2007 16:34 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Korakal

Up up up!

Je kan heel eenvoudig van een OEM cd een 'retail' of 'volume license' cd maken en andersom.
Als je de betreffende file aanpast naar OEM dan accepteert 'ie waarschijnlijk wel jouw productkey.

http://www.petri.co.il/use_oem_version_to_upgrade_xp.htm

• slow whoop
Korakal schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:33:
Je kan heel eenvoudig van een OEM cd een 'retail' of 'volume license' cd maken en andersom.
Als je de betreffende file aanpast naar OEM dan accepteert 'ie waarschijnlijk wel jouw productkey.

http://www.petri.co.il/use_oem_version_to_upgrade_xp.htm
Bedankt voor de tip. Ik kan het proberen, ik heb tenslotte al een Windows XP retail CD op de plank liggen (waarmee de installatie niet lukt). Maar als ik de berichten in je link lees, word ik eerlijk gezegd een beetje bang voor de activatie na de installatie.

• Buffalo
Het is inderdaad niet geheeel legaal. Torrents mag hier niet plaatsen neem ik aan.

Modbreak:Roep het dan ook niet op het forum...
En non-warez-torrents zijn prima, maar die zijn schaars :+

[ Voor 43% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2007 18:49 ]

• slow whoop
Buffalo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:02:
Het is inderdaad niet geheeel legaal. Torrents mag hier niet plaatsen neem ik aan.

En ja een serienummer van een Dell kast halen en voor je eigen PC gebruiken is ook niet helemaal hoe het hoort denk ik O-)
Ik heb zelf ook de Windows XP retail CD via een torrent gedownload. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik daarmee al de wet overtreed. Maar ik wil het wel installeren met mijn eigen product key, en volgens mij mag dat dan gewoon. Uiteindelijk installeer ik gewoon de software waar ik al voor betaald heb.

Het is eigenlijk niet een discussie die ik hier wil voeren, maar als iemand weet of mijn geplande methode illegaal is, dan hoor ik het graag.

• Nijn
slow whoop schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:54:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik kan het proberen, ik heb tenslotte al een Windows XP retail CD op de plank liggen (waarmee de installatie niet lukt). Maar als ik de berichten in je link lees, word ik eerlijk gezegd een beetje bang voor de activatie na de installatie.
Kijk er inderdaad mee uit. Ik heb al redelijk wat problemen met niet activerende instalaties hierdoor gehad onder SP2

• Buffalo
slow whoop schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:10:
[...]

Ik heb zelf ook de Windows XP retail CD via een torrent gedownload. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik daarmee al de wet overtreed. Maar ik wil het wel installeren met mijn eigen product key, en volgens mij mag dat dan gewoon. Uiteindelijk installeer ik gewoon de software waar ik al voor betaald heb.

Het is eigenlijk niet een discussie die ik hier wil voeren, maar als iemand weet of mijn geplande methode illegaal is, dan hoor ik het graag.
Nee het is geen Retail versie, maar een OEM versie.

Knip.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2007 18:49 ]

• slow whoop
Ik heb zojuist met behulp van mijn al eerder gedownloade Windows XP Pro SP2 retail CD opnieuw Windows geinstalleerd op een andere partitie op mijn harde schijf.

Daartoe heb ik:

1) De i386\setupp.ini file op de CD aangepast, volgens de tip van Korakal. Hierin staan twee parameters, te weten ExtraData en Pid. Ik heb de waarde Pid veranderd in de waarde van mijn al bestaande Windows installatie file (C:\I386\setupp.ini). De waardes van ExtraData kwamen al met elkaar overeen.

2) Met nLite verschillende drivers toegevoegd, wat Windows componenten verwijderd en wat instellingen veranderd.

3) Nieuwe iso file gebrand op een CD en die gebruikt als installatie CD.

De installatie verliep niet helemaal vlekkeloos, bleef aan het einde hangen, en ik moest mijn computer hard resetten om de installatie vervolgens af te ronden. Zou met de drivers te maken kunnen hebben.

Maar de product key, die ik in nLite al had toegevoegd, werd wel geaccepteerd!

Helaas kom ik niet door de activatie procedure heen. Mijn product key wordt dan niet geaccepteerd.

Nijn had dus helaas gelijk. De installatie lukt, de activatie niet. Nou ja, het was het proberen waard. Als iemand nog een (legale!) oplossing weet, dan houd ik me aanbevolen. Voorlopig hou ik het voor gezien. Ik vrees dat ik voor een nieuwe installatie toch op mijn bijgeleverde image CD's aangewezen ben.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Korakal

Up up up!

Hey, da's vreemd. Met het trucje van de ini file aanpassen heb ik zelf meerdere keren succesvol een Windows installatie afgerond + geactiveerd. Ik weet dan ook niet of het alleen daardoor komt in jouw geval...

• Nijn
Het lukt wellicht wel als je een pre-SP2 cd op die manier aanpast, vervolgens installeerd en activeert en dan SP2 installeerd.

• slow whoop
Ik kwam zojuist het volgende tegen.

Ik denk dat mijn computer wel eens voorzien zou kunnen zijn van een "System Locked Preinstallation". Maar als ik het bovengenoemde artikel goed begrijp, zou re-activatie niet meer nodig moeten zijn als ik herinstalleer met mijn eigen product key. Dat is bij mij dus niet het geval.

Misschien dat ik het nog een keer ga proberen met de "Generic product key" die ze er bij geven.

Waarschijnlijk zal ik Windows ook wel kunnen re-activeren als ik Microsoft op bel. Maar die weg wil ik eigenlijk niet bewandelen. Ik ben dit gaan uitzoeken omdat ik uiteindelijk minder handelingen wil verrichten met een herinstallatie, niet meer.

• Ikkeson
  • Laatst online: 17-02-2025
slow whoop schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:21:
Ik kwam zojuist het volgende tegen.

Ik denk dat mijn computer wel eens voorzien zou kunnen zijn van een "System Locked Preinstallation". Maar als ik het bovengenoemde artikel goed begrijp, zou re-activatie niet meer nodig moeten zijn als ik herinstalleer met mijn eigen product key. Dat is bij mij dus niet het geval.

Misschien dat ik het nog een keer ga proberen met de "Generic product key" die ze er bij geven.

Waarschijnlijk zal ik Windows ook wel kunnen re-activeren als ik Microsoft op bel. Maar die weg wil ik eigenlijk niet bewandelen. Ik ben dit gaan uitzoeken omdat ik uiteindelijk minder handelingen wil verrichten met een herinstallatie, niet meer.
Ik denk dat die re-activatie weg valt als men installeert met de product key en de meegeleverde oem/image cd's van de fabrikant van de pc/laptop. Ik heb zo een vermoeden dat de product key die jij hebt alleen werkt met die bepaalde pc/laptop en de meegeleverde cd's. Dat zijn nu eenmaal de beperkingen van een OEM versie tov Retail versie.

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

slow whoop schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:10:
Ik heb zojuist met behulp van mijn al eerder gedownloade Windows XP Pro SP2 retail CD opnieuw Windows geinstalleerd op een andere partitie op mijn harde schijf.

Daartoe heb ik:

1) De i386\setupp.ini file op de CD aangepast, volgens de tip van Korakal. Hierin staan twee parameters, te weten ExtraData en Pid. Ik heb de waarde Pid veranderd in de waarde van mijn al bestaande Windows installatie file (C:\I386\setupp.ini). De waardes van ExtraData kwamen al met elkaar overeen.

2) Met nLite verschillende drivers toegevoegd, wat Windows componenten verwijderd en wat instellingen veranderd.

3) Nieuwe iso file gebrand op een CD en die gebruikt als installatie CD.

De installatie verliep niet helemaal vlekkeloos, bleef aan het einde hangen, en ik moest mijn computer hard resetten om de installatie vervolgens af te ronden. Zou met de drivers te maken kunnen hebben.

Maar de product key, die ik in nLite al had toegevoegd, werd wel geaccepteerd!

Helaas kom ik niet door de activatie procedure heen. Mijn product key wordt dan niet geaccepteerd.

Nijn had dus helaas gelijk. De installatie lukt, de activatie niet. Nou ja, het was het proberen waard. Als iemand nog een (legale!) oplossing weet, dan houd ik me aanbevolen. Voorlopig hou ik het voor gezien. Ik vrees dat ik voor een nieuwe installatie toch op mijn bijgeleverde image CD's aangewezen ben.
Bellen met de activatie dienst gaat toch wel lukken neem ik aan? Gewoon uitleggen OEM cd gesplipstream, op 1 pc geinstalleerd en dan krijg je van hun gewoon de actievatiecode. Dit lijkt me allemaal legaal omdat het om de licentie gaat en niet de media die gebruikt wordt.

Succes in iedergeval. Gewoon bellen wordt die zeker geactiveerd.

• slow whoop
Thijmen schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:08:
[...]

Bellen met de activatie dienst gaat toch wel lukken neem ik aan? Gewoon uitleggen OEM cd gesplipstream, op 1 pc geinstalleerd en dan krijg je van hun gewoon de actievatiecode. Dit lijkt me allemaal legaal omdat het om de licentie gaat en niet de media die gebruikt wordt.

Succes in iedergeval. Gewoon bellen wordt die zeker geactiveerd.
Activatie zal wellicht lukken als ik ze bel. Maar dat ga ik niet doen.

Ik ben alleen aan het kijken of ik Windows op een andere manier kan installeren dan met de bijgeleverde rescue disks. Dit doe ik op een andere partitie van mijn harde schijf. Ik heb nu dus Windows XP op mijn C: en D: schijf. Of dat legaal is weet ik niet, maar ik heb ook maar één installatie nodig.

Op mijn C: schijf had ik al een volledig werkende en geactiveerde Windows XP draaien. De vers geinstalleerde versie op de D: schijf haal ik er toch weer van af, die ga ik dus niet eerst per telefoon activeren.

Het punt is dat ik op zoek ben naar een methode om Windows XP + SP2 op een makkelijkere manier te installeren en activeren, als dat weer eens nodig mocht zijn in de toekomst. En het liefst volledig automatisch, dus zonder te bellen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

slow whoop schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:31:
[...]
Activatie zal wellicht lukken als ik ze bel. Maar dat ga ik niet doen.
Dan kom je geen meter verder, en dan heeft dit topic hier ook geen enkel nut meer want dan komen we op activiteiten terecht die hier niet gewenst zijn.

Het is je al duidelijk waarom het niet werkt zoals je verwachtte, en de oplossing voor het activeren is eenvoudigweg bellen.

Daarom ga ik dit topic dan ook sluiten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.