[XP] Corporate Edition - hoe zit dat nou?*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.074 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 10:48
Wat is precies het verschil tussen Windows XP Professional en Windows XP Corporate Edition?

Het enige wat ik erover kon vinden is dat bedrijven Windows XP Corporate Edition gebruiken in verband met de sleutel die ze krijgen. (Een sleutel voor x licencies) Maar is er buiten dat nog verschil tussen Windows XP Professional en Windows XP Corporate Edition?

Zoals bijv.:
  • Andere interface (dus anders dan XP)
  • Meer of minder features
  • Meer of minder driver ondersteuning
  • Andere drivers nodig dan Windows XP Professional
  • etc.
Ik meen gehoord te hebben dat Windows XP Corporate exact hetzelfde is als Windows XP Professional, alleen is er geen activatie nodig en is er één sleutel voor een x aantal licencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06

-ET-

Phone Home

Dat klopt inderdaad. XP corp is gewoon XP Professional. Echter hoeft de corp. niet geactiveerd te worden. Dit ivm met het maken van een images voor meerdere pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:50

Padvinder

doet z'n best

Professional hoeft ook niet geactiveerd te worden. Alleen XP Home moet je activeren...

dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows Corporate Edition bestaat niet - dat is best wel een belangrijk verschil? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Padvinder schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:40:
Professional hoeft ook niet geactiveerd te worden. Alleen XP Home moet je activeren...

dacht ik...
Think again: wel dus ;) Alleen Corporate niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 15:46
Het enige verschil is dat je niet hoeft te activeren. Verder is het XP Professional Corporate ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 13:22
Professional moet je zeker activeren.

Corporate bestaat idd niet, het is een benaming die eraan gegeven wordt in het minder legale circuit om aan te duiden dat het om een versie gaat die niet geactiveerd hoeft te worden.
Eigenlijk slaat het alleen op de key die gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
Dus de volledige benaming is "Windows XP Professional Corporate"?

En hoe zit het met de 64-bit versie van "Windows XP Professional Corporate"? :)

Bedankt voor de replies zover! ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Tendency op 18-10-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Tendency schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:54:
Dus de volledige benaming is "Windows XP Professional Corporate"?

En hoe zit het met de 64-bit versie van "Windows XP Professional Corporate"? :)

Bedankt voor de replies zover! ;)
Moet je ook nog de torrent-link hebben :?

Alle gevraagde info is op diverse websites te vinden, waaronder deze: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_xp

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 18-10-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
GS2K1 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:48:
Corporate bestaat idd niet, het is een benaming die eraan gegeven wordt in het minder legale circuit om aan te duiden dat het om een versie gaat die niet geactiveerd hoeft te worden.
Eigenlijk slaat het alleen op de key die gebruikt wordt.
Lees dus nog eens goed wat GS2K1 schrijft.
Je begeeft je op glad ijs TS.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:13
nee, je krijgt een corporate key.
de bijbehorende instalatie media zal vermelden VLK ( volume licence key)
het besturingssysteem herkent aan de key dat je na installatie geen activatieprocedure hoeft te volgen. bij installatie wordt immeers door de SP2 profesional cd's ook herkend dat bijvoorbeeld de FCKGW-key ( dit is dus een VLK of corporate key) wordt gebruikt, en die is op die nieuwere cd's dus ongeldig.

verder is de cd volgens mij "hetzelfde"
wellicht op het verschil na dat je wanneer je met de "corporate" cd probeert te installeren, en je gebruikt een OEM, home of profesional key, dat de installatie dan zegt dat de key ongeldig is, of dat later, bij activatie (die is dan immers nodig) de installatie niet geactiveerd, en dus niet gebruikt kan worden.

het besturingssysteem is dus exact hetzelfde, maar de activatieprocedure en het gedeelte waar de key moet worden ingevuld zou anders kunnen zijn.

volgens mij werken OEM installaties op de zelfde manier, bij installatie wordt steeds dezelfde key gebruikt door de fabrikant. de meegeleverde key op de sticker is dan een key die hoort bij de OEM home of OEM profesional versie.

Sommige mensen kregen hierdoor problemen met hun validatie, of bij het upgraden of opnieuw instaleren van hun pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 17:56
engelbertus schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:10:
nee, je krijgt een corporate key.
de bijbehorende instalatie media zal vermelden VLK ( volume licence key)
het besturingssysteem herkent aan de key dat je na installatie geen activatieprocedure hoeft te volgen. bij installatie wordt immeers door de SP2 profesional cd's ook herkend dat bijvoorbeeld de FCKGW-key ( dit is dus een VLK of corporate key) wordt gebruikt, en die is op die nieuwere cd's dus ongeldig.

verder is de cd volgens mij "hetzelfde"
wellicht op het verschil na dat je wanneer je met de "corporate" cd probeert te installeren, en je gebruikt een OEM, home of profesional key, dat de installatie dan zegt dat de key ongeldig is, of dat later, bij activatie (die is dan immers nodig) de installatie niet geactiveerd, en dus niet gebruikt kan worden.

het besturingssysteem is dus exact hetzelfde, maar de activatieprocedure en het gedeelte waar de key moet worden ingevuld zou anders kunnen zijn.

volgens mij werken OEM installaties op de zelfde manier, bij installatie wordt steeds dezelfde key gebruikt door de fabrikant. de meegeleverde key op de sticker is dan een key die hoort bij de OEM home of OEM profesional versie.

Sommige mensen kregen hierdoor problemen met hun validatie, of bij het upgraden of opnieuw instaleren van hun pc.
Het gebruik van een "Corporate" versie vereist een correcte CD (Volume License Media) en een correcte key (Volume License Key). Beide zijn nodig om een Volume License installatie te doen. De CD wijkt wel degelijk af van de Retail en de OEM versies.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:13
dat schreef ik dus ook eigenlijk :) de cd wijkt af, maar de functies zijn gelijk aan de profesional versie.
het verschil zit dus in de activatie en het accepteren van alleen VLK keys.

verder is een VLK key dus net als een retail key onbeperkt houdbaar en niet gebonden aan hardware. als je dus elke maand een andere pc hebt, kun ej die key dus elke maand op de nieuwe pc instaleren. moet je wel de software van de oude verwijderen.

vroeger was dit natuurlijk erg leuk, omdat ook elke vorm van controle ontbrak, en het stelen van de key plus media of kopien daarvan leverde je een oneindig bruikbaar product op. tegenwoordig is validatie (WGA) nodig en die zal misbruikte keys snel ongeldig maken.

WGA is dan geen activatie maar heeft nu dus bijne hetzelfde effect.

door WGA te gebruiken voor vista is het daar volgens mij niet meer nodig voor elke versie een andere DVD te maken. voor het gemak en de duidelijkheid zijn de verschillende DVD's toch in een andere doosje gedaan, en van een andere opdruk voorzien. ( je kunt immers ook "live" je versie updaten door dat aan te schaffen via de website van MS en dan krijg je feitelijk een nieuwe key, die meer functies beschikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tendency
Bedankt engelbertus, daar was ik naar op zoek! :D
aZuL2001 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:03:
[...]

Lees dus nog eens goed wat GS2K1 schrijft.
Je begeeft je op glad ijs TS.
Dit was niet de bedoeling, het gaat namelijk om een presentatie die ik moet verzorgen. In ieder geval bedankt voor de informatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ze titelfix was vandaag gratis bij een pak melk, ik heb de vraag maar even verder uitgebreid.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan the Man
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08 22:27
Er schijnt wel degelijk een XP Corp te bestaan, maar ik ben nog op zoek naar informatie.

https://www.quora.com/Wou...869&__snid3__=16321056964

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Dan the Man schreef op Saturday 16 January 2021 @ 17:02:
Er schijnt wel degelijk een XP Corp te bestaan, maar ik ben nog op zoek naar informatie.

https://www.quora.com/Wou...869&__snid3__=16321056964
De vraag is natuurlijk wel even hoe relevant dit nog is na 13+ jaar....maar ik zie ook niet een reden om zoiets oud nog weer op te rakelen :+

Ik gooi hem op slot.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 17-01-2021 00:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.