Toon posts:

1 snellere of 2 langzamere in SLI kaart(en) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ga een nieuwe PC aanschaffen, die puur voor games bedoelt is.
Ik heb nog maar 1 dilemma.
Ik weet niet wat beter is om te kopen; 1 videokaart met hogere prestaties of 2 videokaarten met iets mindere prestaties in SLI.

Het gaat tussen:

XFX 8600 GTS XXX 256MB
Clock Rate: 730 Mhz
Mem Clock: 2.26 Ghz
Clock Shader: 1.6Ghz

XFX 8600 GT 256MB (In SLI)
Clock Rate: 540 Mhz
Mem Clock: 1.4 Ghz
Clock Shader: 1.2 Ghz

(deze informatie heb ik van de XFX website)

Het prijsverschil is maar 39 Euro.

De rest van het systeem wordt:

Moederbord: Asus M2N32-SLI Deluxe
Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+
Geheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX
Harddrive: Western Digital HDD Caviar SE16 500GB S-ATA
DVD-Rom: Asus DVD-ROM E616A3T
DVD-RW: Asus DRW-1814BLT
Behuizing: Antec Gamersgear Nine Hundred (4 Fans)
Voeding: Sunbeam NUUO 450 Watt
Monitor: Acer TFT AL1951ES

Ik ga niets overclocken en ik maak me ook niet druk over lawaai van 2 i.p.v. 1 ventilator ofzo. Het gaat mij puur om de prestatie.

Ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven, want ook na zoeken op het net, kan ik geen duidelijke informatie vinden over het verschil in prestaties.

Alvast bedankt!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Neem nu een single kaart. later kan je altijd er nog 1 bijplaatsen.

Verwijderd

Je kunt het het best zelf uitzoeken door van beide mogelijkheden reviews en benchmarks te zoeken. Weeg het prestatieverschil af tegen het prijsverschil.
Houd daarbij ook rekening met andere factoren (ruimte in je pc, SLI kan moeilijk doen, voeding, etc), en je komt er wel uit.

Verwijderd

! kaart geeft meer een betere performance in zijn geheel dus waarom extra stoken in die kast ? Het is een mode verschijnsel imho, SLi en CrossFire. De roadmap laat al zien dat ze toch een andere weg in gaan slaan qua ontwikkeling met de GPU's.

Het klint stoer, het staat stoer maar doet verder geen moer extra :) Als het meezit kun je ook wachten op de nieuwste van Nvidia, zit je gelijk goed de eertskomende 2 jaar, meen dat het de 9800 serie gaat worden.

Verwijderd

geforce5_guy schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:46:
Neem nu een single kaart. later kan je altijd er nog 1 bijplaatsen.
Dat heb ik dus ook altijd gedacht, en eigenlijk is dat onhandig. Je moet namelijk precies dezelfde kaart hebben, als je iets in SLI haalt, haal dan een "SLI Setje". Dat zijn 2 exact dezelfde videokaarten.

Een 8600GT verbruikt 41W een 8600GTS 71W, de 8600GT in SLI zal dus 11W meer verbruiken, maar heeft waarschijnlijk hogere prestaties, dat kun je natuurlijk alleen maar weten door benchmarks te zoeken.
Ik heb zelf een 8600GTS en ik kan alles op het hoogste detail zetten (Iets wat niet CPU afhankelijk is) Bioshock draai ik bijv. met full detail, dus in principe is een 8600GTS al voldoende in mijn ogen.
Daar heeft iedereen zijn mening over :)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:54:
[...]

Dat heb ik dus ook altijd gedacht, en eigenlijk is dat onhandig. Je moet namelijk precies dezelfde kaart hebben, als je iets in SLI haalt, haal dan een "SLI Setje". Dat zijn 2 exact dezelfde videokaarten.

Een 8600GT verbruikt 41W een 8600GTS 71W, de 8600GT in SLI zal dus 11W meer verbruiken, maar heeft waarschijnlijk hogere prestaties, dat kun je natuurlijk alleen maar weten door benchmarks te zoeken.
Ik heb zelf een 8600GTS en ik kan alles op het hoogste detail zetten (Iets wat niet CPU afhankelijk is) Bioshock draai ik bijv. met full detail, dus in principe is een 8600GTS al voldoende in mijn ogen.
Daar heeft iedereen zijn mening over :)
Kan hij voor het geld van 2x een 8600 GT niet een 8800 320 mb kopen ? Dat zou misschien nog beter preseteren ?

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Ik had toen mijn 6600GT overleed een nieuwe 7600GS gehaald voor approx 120E. Paar maandjes later via V&A voor 50E een tweede kunnen oppikken. Prestatieverschil was zeker merkbaar.
Ligt er vooral aan hoe snel je weer een stapje hoger wilt maar als je ze meteen als SLI setje wilt kopen gaat die enkele kaart vrijwel zeker meer prestaties per euro geven.

Op de VGA charts 06 van THG kan je mooi het verschil zien tussen SLI en Dual. Helaas zijn er voor de 2007 kaarten geen SLI tests gedraaid maar misschien geeft het een goed beeld.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit is al in zoveel topics, reviews en benchmarks uitgekauwd. We zijn hier het Australisch patent office niet, het wiel hoeven we niet opnieuw uit te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.