Kleine gevoelige microfoon

Pagina: 1
Acties:
  • 1.913 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215528

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik steeds opzoek naar een goede microfoon die gevoelig is, en klein van formaat. Gewoon voor het opnemen van sprekers tijdens hoorcolleges.

[ Voor 139% gewijzigd door Anoniem: 215528 op 05-02-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:11
Waar wil je dat op aansluiten of voor gebruiken? Er zijn vele soorten kleine microfoons, maar ieder z'n eigen toepassing en prijs.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gewoon zón aansluiting dat je hem meteen aan kan sluiten op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Intressant. Dit topic hou ik in de gaten. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand enig idee hoe zoiets heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrmas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
denk dat je dan zoiets moet hebben (link) (tafel microfoon), dit dingetje werkt volgensmij wel goed.. zit geloof ik ook nog een batterijtje in maar weet dit niet zeker meer....

ik zou zeggen google even :)

http://www.nlstore.nl/sho...8-4901780344789-ECMF8.htm

[ Voor 4% gewijzigd door ptrmas op 27-10-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor video

[ Voor 200% gewijzigd door Anoniem: 215528 op 04-02-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Misschien zoiets? klik

Link werkt niet 100%, zoek op "MICROFOONKAP"

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:48
Is de Vivanco EM 35 niet iets voor je? Ik heb er laatst 2 van gekocht bij de Media Markt voor het opnemen van stemmen bij video opnames. Ze kosten 25,- per stuk ofzo. Het is geen pro spul maar het werkt best goed. Vooral waar ik het voor gebruik. Voor het geld hoef je het iig niet te laten :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/stuff/07okt26/003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/stuff/07okt26/004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/stuff/07okt26/005.JPG

Clipjes kan je eraf halen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Sir_Hendro schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:18:
Is de Vivanco EM 35 niet iets voor je? Ik heb er laatst 2 van gekocht bij de Media Markt voor het opnemen van stemmen bij video opnames. Ze kosten 25,- per stuk ofzo. Het is geen pro spul maar het werkt best goed. Vooral waar ik het voor gebruik. Voor het geld hoef je het iig niet te laten :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Clipjes kan je eraf halen.
Vor beginners prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Tja het hangt er van af waar je het voor wilt gebruiken. De kwaliteit is voldoende voor een leuke stem opname maar instrument ermee opnemen moet je echt niet doen :P Daar heb je veel betere mics voor. Maar de TS zegt ook niet echt voor welke doel einde hij een mic zoekt.

Wil je een vocal mic? Interview mic? Instrument mic? Allround mic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 15:00

Technicality

Vliegt rechtsom...

Misschien helpt het als je zoekt op revert microfoon, zo noemen we die dingen hier althans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wel aub een jack aansluiting

[ Voor 202% gewijzigd door Anoniem: 215528 op 04-02-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mijn benadering:
Meestal zijn die micjes in de cameratjes hetzelfde als de micjes die je bij de computer hebt en die je aanhaalt in je TS. Echter, de schakeling erachter maakt het grote verschil.
De versterkingsfactor en SNR verhoudingen van die schakelingen bepalen uiteindelijk wat er aan geluid word 'opgevangen'
Uiteraard is de microfoon daar ook grotendeels verantwoordelijk voor maar als je het mij vraagt zijn het juist de schakelingen (lees: microfoon voorversterkers) die de gevoeligheid in z'n totaal bepalen.

In dergelijk microfoontjes zit over het algemeen trouwens ook al een ingebakken circuitje wat ervoor zorgt dat het geluid er relatief 'hard' uitkomt (condensator microfoon). Dat is ook de reden dat al deze microfoontjes ook spanning nodig hebben willen ze werken.

En dan heb je natuurlijk nog zaken als richtingsgevoeligheid, waar schakelingetjes achter de microfoon dan weer niets over te zeggen hebben. Je wilt kennelijk rondom gevoelig?

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 29-10-2007 16:41 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jah, ik wil graag al het geluid in de omgeving opnemen.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 215528 op 04-02-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Niet een optie om wat kapotte cams voor een prikkie te kopen en ze daaruit te halen? Het is wat improvisatie dan natuurlijk maar je hebt wel precies wat je wilt en je kunt ze precies zo maken als jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat jij moet doen is een Fostex FR-2LE buiten recorder aanschaven met een bi-directionele condensator microfoon zoals de AKG C1000S tweedehands. Hier neem je perfect buiten op en monteer je later de het geluid onder het beeld met je pc programma. Ok het is niet klein maar het werkt verdomt goed. Vergeet niet een geluidstatief tekopen en een wind/ruis plopfilter op de microfoon.
Het is onmogelijk om de omgeving goed optenemen zonder een goeie grote mic met genoeg membraam opp. Geloof me... ben zelf sound engineer en dat lukt je niet tenzij je "echt" geld hebt en dan praten we over 25.000euro voor een portable systeem.
Met mijn aangeven systeem maak je perfect opnames (tot zeker hoogte dan) voor niet minder 600euro tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
spam

[ Voor 200% gewijzigd door Anoniem: 215528 op 04-02-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het kan nog goedkoper.
je kan bijvoorbeeld kijken op feedback.nl (groot muziekwinkel site)
Je zoekt een condensator microfoon. Onder 100euro vind je ze wel nieuw.
En daarna een recorder met 48v phantom voeding kan leveren en digitaal opneemt.. mwha 200euro laten we zeggen.
Maar kijk er maar rond en als je nog vragen hebt over producten laat ons gewoon weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik probeer het zo goedkoop mogelijk te doen. Hoe zit het eigelijk met dat product op Ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjah...ligt eraan. Als het een powerseller is dan zit je meestal wel ok. Van particulieren koop ik niet snel 123. Dan liever dan tweedehands bij een echte muziekwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Koop anders gewoon net als mij de Samson Zoom H4. Profesioneel audio apparaatje met ingebouwde stereo mic. Hij beschikt over 2 XLR/Jack combo inputs en ondersteunt phantom power en de hele mikmak. Super compleet en zeer gaaf. Hij kost tussen de 250,- en de 300,- als ik het me goed herinner.

Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2006/10/h4_recorder_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:11
Maar wat wil je er nou mee doen? Mij is het nog niet duidelijk. Behalve dan dat het alle geluiden moet opnemen en direct op een pc is aan te sluiten? Wil je wat beter geluid bij je een (bewakings)camera of wil je atmosferen opnemen voor een filmpje of iets anders? Wil je het los opnemen of moet het sync met iets anders? Wel of geen stereo? Maakt allemaal nogal uit met de keuze. En het budget is ook niet onbelangrijk. Dus waar zijn de opnamen voor bedoeld?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

De "microfoons" die je zoekt zijn electret.
Deze werken vaak op een kleine spanning van rond de 4,5 volt.
http://www.brainz90.karoo.net/electret.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bestaat zoiets ook in vorm met een gewone jack kabeltje + aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 215528 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:21:
Bestaat zoiets ook in vorm met een gewone jack kabeltje + aansluiting?
Zoek iemand die wat voor je wil solderen (niet meer dan 10 minuten werk) en voor wat onderdelen voor een paar euro ben je klaar.

Dit zijn overigens precies de microfoontjes die ik bedoelde. Die vind je in allerlei toepassingen, onder andere in camera's en PC micjes. Maar het verhaal van de schakeling erachter blijft wel van toepassing.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn deze dingen echt niet kant en klaar te vinden? Met voeding en jack-stekkertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 215528 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 02:06:
Zijn deze dingen echt niet kant en klaar te vinden? Met voeding en jack-stekkertje?
ja, al die standaard el cheapo computer microfoontjes hebben zo'n elektret geval.
Maar 't is vooral de versterker erachter die zorgt dat alles hoorbaar is. Die camera's hebben vaak een soort "normalizer" ingebouwd zodat het volume vrij constant blijft. Op je geluidskaart zit vaak een "mic boost" functie, sommige kaarten hebben ook zo'n "normalizer" ingebouwd (zie je mixer instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 215528 op 04-02-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 12:04

Yor

Yor1313#2571

Ik denk dat jij eens gewoon open en eerlijk moet zijn:

Jij wil iemand gaan opnemen en bent dus op zoek naar een Spy mic.

Google maar eens op spyshop ofzo....

( sorry hoor, maar dat niemand dit hier door heeft.....)

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wees maar niet bang, ik neem jullie niet op hoor. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 215528 op 05-02-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een aantal jaren geleden deze microfoon aangeschaft voor het opnemen van interviews, colleges, toespraken en vergelijkbaar. Deze mic neemt alles, maar dan ook werkelijk alles op wat er gebeurd. (ook geroezemoes) Ik heb er zelfs een keer een cabaretshow mee opgenomen om te kijken hoe dat ging. Volle zaal, achterste (!) rij. Het was nog verstaanbaar ook.

http://www.microphonemadness.com/products/mmprampreamd.htm

Ik gebruik hem nog steeds in combinatie met een iriver ihp-1xx. Echt een superding.

[ Voor 16% gewijzigd door Paquito op 03-11-2007 14:32 ]

Pagina: 1